Η πρόσφατη διακοπή του PSN προκάλεσε αναστάτωση σε εκατομμύρια παίκτες παγκοσμίως, με τη Sony να επιβεβαιώνει πως το πρόβλημα δεν προήλθε από επίθεση χάκερ, αλλά από εσωτερικό λειτουργικό ζήτημα.

Μετά από 24 ώρες εκτός λειτουργίας -τη μεγαλύτερη διακοπή μετά το 2011- η εταιρεία ανακοίνωσε την αποζημίωση για τους συνδρομητές του PS Plus, προσφέροντας πέντε επιπλέον ημέρες υπηρεσίας. Ωστόσο, πολλοί παίκτες θεωρούν ότι η αποζημίωση είναι ανεπαρκής, συγκρίνοντάς τη με τις γενναιόδωρες παροχές που είχαν δοθεί σε αντίστοιχες περιπτώσεις στο παρελθόν.

Σύμφωνα με το Forbes, η αποζημίωση που ανακοίνωσε η Sony περιορίζεται σε πέντε επιπλέον ημέρες υπηρεσίας PSN. Αυτό σημαίνει ότι η διάρκεια της τρέχουσας συνδρομής του καθενός -μηνιαίας ή ετήσιας- θα παραταθεί κατά πέντε ημέρες. Ωστόσο, για τους παίκτες που σκοπεύουν να διατηρήσουν τη συνδρομή τους μακροπρόθεσμα, το όφελος είναι αμελητέο, καθώς δεν προσφέρει κάποια ουσιαστική αποζημίωση για την ολοήμερη διακοπή.

Πολλοί ίσως περίμεναν μια μορφή πίστωσης στο κατάστημα, όμως κάτι τέτοιο δεν φαίνεται να περιλαμβάνεται στα σχέδια της εταιρείας. Με δεδομένο τα εκατομμύρια συνδρομητών στο PSN, είναι προφανές ότι η Sony δεν θέλει να προχωρήσει σε οικονομικές αποζημιώσεις, πόσο μάλλον σε κάτι μεγαλύτερο από ένα συμβολικό ποσό.

Το 2024, το PSN μετρούσε 116 εκατομμύρια καθημερινά ενεργούς χρήστες. Αν η Sony τους προσέφερε έστω και 5 δολάρια για αγορές, το συνολικό κόστος θα ξεπερνούσε το μισό δισεκατομμύριο δολάρια.

Ωστόσο, η αποζημίωση των πέντε ημερών υπηρεσίας φαίνεται μάλλον πενιχρή. Συγκριτικά, στην πολύ μεγαλύτερη διακοπή του 2011, το PlayStation είχε προσφέρει δωρεάν παιχνίδια στους χρήστες, αν και τότε η διακοπή διήρκεσε εβδομάδες, όχι απλώς μία ημέρα.

Η διακοπή των 24 ωρών είναι εξαιρετικά σπάνια στον κλάδο και σε πολλές περιπτώσεις θεωρήθηκε ως αποτέλεσμα χάκερ. Όμως, ανεξάρτητα από την αιτία αυτής της «λειτουργικής αποτυχίας», η Sony πρέπει να διασφαλίσει ότι κάτι τέτοιο δεν θα συμβεί ξανά στο μέλλον.