Η OpenAI, πρωτοπόρος στην ανάπτυξη τεχνητής νοημοσύνης, ανακοίνωσε την κυκλοφορία του Sora, ενός εργαλείου δημιουργίας βίντεο που αξιοποιεί την προηγμένη τεχνολογία AI.
Παρόμοιο με το γνωστό DALL-E για εικόνες, το Sora επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργούν υψηλής ευκρίνειας βίντεο με απλές περιγραφές κειμένου, αλλά και να τροποποιούν ή να επεκτείνουν υπάρχον υλικό. Αν και η κυκλοφορία του αναμένεται να φέρει επανάσταση στη δημιουργική παραγωγή, εγείρει προβληματισμούς για την καλλιτεχνική συνεργασία, την παραπληροφόρηση και την ηθική χρήση της τεχνολογίας.
Όπως αναφέρει το CNBC, το νέο εργαλείο θα κάνει το ντεμπούτο του στους χρήστες των ΗΠΑ καθώς και στις «περισσότερες χώρες διεθνώς» αργότερα σήμερα, σύμφωνα με το livestream της OpenAI στο YouTube, ενώ η εταιρεία δεν έχει «κανένα χρονοδιάγραμμα» ακόμη για την κυκλοφορία του εργαλείου στην Ευρώπη και το Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς και σε ορισμένες άλλες χώρες.
Η OpenAI δήλωσε ότι οι χρήστες δεν χρειάζεται να πληρώσουν επιπλέον για το εργαλείο, το οποίο θα περιλαμβάνεται στους υπάρχοντες λογαριασμούς ChatGPT, όπως οι Plus και Pro. Οι εργαζόμενοι στο livestream και ο διευθύνων σύμβουλος της OpenAI Sam Altman παρουσίασαν χαρακτηριστικά όπως το «Blend» (δηλαδή η ένωση δύο σκηνών μεταξύ τους με την καθοδήγηση του χρήστη), καθώς και τη δυνατότητα να κάνετε ένα βίντεο που δημιουργείται από την AI να επαναλαμβάνεται ατελείωτα.
Μέχρι τώρα, το Sora ήταν διαθέσιμο κυρίως σε μια μικρή ομάδα δοκιμαστών ασφαλείας ή «red-teamers», οι οποίοι ελέγχουν το μοντέλο για ευπάθειες σε τομείς όπως η παραπληροφόρηση και η προκατάληψη.
«Προφανώς έχουμε έναν μεγάλο στόχο στην πλάτη μας ως OpenAI», δήλωσε ο Rohan Sahai, επικεφαλής του προϊόντος Sora της OpenAI, στο livestream, προσθέτοντας ότι η εταιρεία πρέπει να αποτρέψει την παράνομη χρήση της τεχνολογίας. «Αλλά θέλουμε, επίσης, να το εξισορροπήσουμε αυτό με τη δημιουργική έκφραση».
Η OpenAI έκλεισε τον τελευταίο γύρο χρηματοδότησής της τον Οκτώβριο με αποτίμηση 157 δισεκατομμυρίων δολαρίων, συμπεριλαμβανομένων των 6,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων που συγκέντρωσε η εταιρεία από ένα εκτεταμένο κατάλογο επενδυτικών εταιρειών Big Tech. Επίσης, έλαβε ανακυκλούμενη πιστωτική γραμμή ύψους 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ανεβάζοντας τη συνολική ρευστότητά της σε περισσότερα από 10 δισεκατομμύρια δολάρια.
Νωρίτερα αυτό το μήνα, το OpenAI προσέλαβε τον πρώτο του επικεφαλής μάρκετινγκ, υποδεικνύοντας ότι σχεδιάζει να δαπανήσει περισσότερα χρήματα για το μάρκετινγκ ώστε να αυξήσει τη βάση χρηστών του.
Και τον Οκτώβριο, η OpenAI παρουσίασε για πρώτη φορά μια λειτουργία αναζήτησης στο ChatGPT, η οποία την τοποθετεί ώστε να ανταγωνιστεί καλύτερα τις μηχανές αναζήτησης όπως η Google, η Bing της Microsoft και η Perplexity και μπορεί να προσελκύσει περισσότερους χρήστες που διαφορετικά επισκέπτονταν αυτούς τους ιστότοπους για να αναζητήσουν στον ιστό.
Με το Sora, ο κατασκευαστής του ChatGPT επιδιώκει να ανταγωνιστεί τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης δημιουργίας βίντεο από εταιρείες όπως η Meta και η Google, η οποία ανακοίνωσε το Lumiere τον Ιανουάριο.
Παρόμοια εργαλεία AI είναι διαθέσιμα από άλλες νεοσύστατες επιχειρήσεις, όπως το Stable Video Diffusion της Stability AI. Η Amazon έχει, επίσης, κυκλοφορήσει το Create with Alexa, ένα μοντέλο που ειδικεύεται στη δημιουργία παιδικού περιεχομένου κινουμένων σχεδίων μικρής διάρκειας με βάση τις προτροπές.