Αυξάνονται οι καταγγελίες και τα παράπονα χρηστών του Facebook στην Ελλάδα για την ασφάλεια των στοιχείων που περιλαμβάνονται στις σελίδες του, τη στιγμή που η χρήση των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης αυξάνεται σε παγκόσμιο επίπεδο.
Στη χώρα μας, ο αριθμός των καταγγελιών που αφορούν το διαδίκτυο διπλασιάστηκε κατά το 2010 σε σύγκριση με τις δύο προηγούμενες χρονιές, ενώ ένα μεγάλο ποσοστό (72%) αφορά παραβάσεις προσωπικών δεδομένων στο Facebook.
Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε η μη κυβερνητική οργάνωση Ν.Ε.Ο.Ι., το 2010 δέχτηκε 218 καταγγελίες εκ των οποίων το 72% αφορούσε παραβιάσεις προσωπικών δεδομένων στο Facebook, το 16% πορνογραφικά μηνύματα στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο των χρηστών του διαδικτύου, το 2% σεξουαλική παρενόχληση σε προσωπικό ιστολόγιο ή ιστοσελίδα, ενώ έγιναν 6 αναφορές γονέων για εθισμό των παιδιών τους με ηλεκτρονικά παιχνίδια και αυξημένη χρήση του διαδικτύου και άλλες που αφορούσαν οικονομικές απάτες.
Σύμφωνα με την πρόεδρο της οργάνωσης Άννα Ευθυμίου οι περισσότεροι νέοι δείχνουν τυφλή εμπιστοσύνη στους χρήστες του Facebook, δίνοντας τα πραγματικά τους στοιχεία (όνομα, διεύθυνση, φωτογραφίες, ημερομηνία γέννησης, τηλέφωνα), χωρίς να έχουν διαβάσει ποτέ τους όρους χρήσης της ιστοσελίδας κοινωνικής δικτύωσης, το οποίο δεν εγγυάται τη μυστικότητά τους.
«Αν ένας χάκερ κλέψει τα προσωπικά μας δεδομένα μέσα από το facebook, αυτό δεν φέρει καμία ευθύνη, ούτε μπορεί να κατηγορηθεί για τα μέτρα ασφαλείας του» επισημαίνει.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Facebook για το 2010, η Ελλάδα είναι η 26η χώρα σε χρήση. Μέσα σε δύο χρόνια, οι χρήστες του Facebook στην χώρα μας αυξήθηκαν κατά 462% (το 2008 ήταν 505.000, το 2009 ήταν 1.639.000 και το 2010 έφτασαν του 2.838.700).
Σε παγκόσμιο επίπεδο, εάν το Facebook ήταν χώρα, θα ήταν η τρίτη μεγαλύτερη, λαμβάνοντας υπόψη των αριθμό των χρηστών (περισσότεροι από 500 εκατομμύρια ενεργοί). Από αυτούς, το 50% συνδέονται οποιαδήποτε μέρα στο προφίλ τους, ο μέσος χρήστης έχει 130 φίλους και ξοδεύει 55 λεπτά ημερησίως, είναι συνδεδεμένος με 80 σελίδες, γκρουπ και εκδηλώσεις και δημιουργεί 90 στοιχεία περιεχομένου (σύνδεσμους, ιστορίες, σημειώσεις, φωτογραφίες και βίντεο) κάθε μήνα, με αποτέλεσμα να διαμοιράζονται πάνω από 30 δισεκατομμύρια τέτοια στοιχεία κάθε μήνα. Οι χρήστες περνούν συνολικά πάνω από 700 δισεκατομμύρια λεπτά το μήνα στο Facebook, ενώ περισσότεροι από δύο εκατομμύρια χρήστες μπαίνουν σε αυτό μέσω των κινητών τους τηλεφώνων.