Ο Πιερ-Εμερίκ Ομπαμεγιάνγκ έκρυψε το πρόσωπο του και ο Γιώργος Καραμάνος αποκαλύπτει την μεγάλη μάχη του branding που μαίνεται μεταξύ των αθλητικών κολοσσών και των ομάδων με τα αστέρια τους. Ο κόουτς Τόμας Τούχελ τον στήριξε: «Είναι νεαρός, αυθόρμητος και έχει μεγάλο κοινό στα social media», αλλά δεν συνέβη το ίδιο με τη διοίκηση του club. Ο τεχνικός διευθυντής Γιόακιμ Βάτσκε βγήκε και έκανε δημόσια παρατήρηση προς συνετισμό κυρίως της αντίπαλης εταιρείας και κατά συνέπεια και του Πιερ-Εμερίκ Ομπαμεγιάνγκ, αφήνοντας να εννοηθεί πως δεν θα επιτραπεί ξανά από την ίδια την ομάδα ο πανηγυρισμός του με τη μάσκα. Ο Γκαμπονέζος σούπερ φορ το επανέλαβε το Σάββατο, όταν σκόραρε κόντρα στην Σάλκε, αλλά η κίνηση του αυτή είναι ξεκάθαρη διαφήμιση της εταιρείας που τον σπονσοράρει, της NIKE, η οποία έχει δημιουργήσει και σχετική καμπάνια με την ονομασία “The Masked Finisher”, ώστε να προβάλει το μοντέλο “Hypervenom”. Η Ντόρτμουντ όμως έχει συμφωνία με την PUMA και εκεί δημιουργείται το πρόβλημα, έπειτα από τα άμεσα παράπονα της τελευταίας.
Aubameyang scores in the #Revierderby, puts on weird mask to celebrate (via @FOXSoccer) #s04bvb pic.twitter.com/doZjP5Hcv9
— Cristian Nyari (@Cnyari) April 1, 2017
«Η εν λόγω συμπεριφορά είναι ανάξια ενός μεγάλου οργανισμού. Δεν γίνεται να εξυπηρετούμε τα οικονομικά συμφέροντα της NIKE, όταν δικός μας χορηγός είναι η PUMA», είπε ο Βάτσκε, με την τελευταία να βγάζει κι εκείνη σύντομη ανακοίνωση επί τούτου: «Είμαστε όλοι έκπληκτοι από το ότι η διοργάνωση επιτρέπει σε κάποιον να λειτουργεί με αυτό τον τρόπο». Η Ντόρτμουντ πάντως αναμένεται εκτός από τις δηλώσεις, να τιμωρήσει και τον παίκτη με χρηματικό πρόστιμο 50.000 ευρώ, ξεκαθαρίζοντας του ότι δεν θα ξανακάνει τον διάσημο πλέον πανηγυρισμό του. Ορισμένοι μπορεί να θεωρήσουν τραβηγμένο όλο αυτό το ζήτημα, αλλά παρασκηνιακά είναι μία κουβέντα που γιγαντώνεται χρόνο με το χρόνο και δημιουργεί όλο και μεγαλύτερες προστριβές μεταξύ των συλλόγων και των αστεριών τους, όταν εκείνα έχουν διαφορετικούς σπόνσορες. Η αντιδικία βρίσκεται στα πνευματικά δικαιώματα και τη διαχείρισή τους. Στην προκειμένη περίπτωση όμως η Ντόρτμουντ, όπως και η PUMA έχουν σοβαρούς λόγους να φωνάζουν κόντρα στην κίνηση του σούπερ σταρ τους. Επειδή ουσιαστικά είναι παίκτης και της δεύτερης. Δεν είναι γνωστό, αλλά από το 2014 η αθλητική εταιρεία μαζί με τις Evonik, Signal Ilduna έχουν αποκτήσει το 24,9% των μετοχών του club. Κατά συνέπεια η ευαισθησία τόσο της διοίκησης, όσο και της εταιρείας είναι κάτι παραπάνω από εύλογη. Μάλιστα η PUMA έχει συμφωνήσει από το 2012 να πληρώνει έως και το 2020 το ποσό των επτά εκατ. ετησίως για όλο το πακέτο του sport kit. Τότε που είχε κλείσει το deal, ο Βάτσκε είχε εξηγήσει την ευρύτερη σημασία του όχι μόνο για το club, αλλά γενικότερα για την περιοχή της κοιλάδας του Ρουρ: «Η συμφωνία που κλείσαμε με την PUMA, θα προάγει το brand name και των δυο μας εδώ στα μέρη μας, αλλά και γενικότερα στην Γερμανία. Δεν είναι μόνο αγωνιστικό και οικονομικό, μα μία συνεργασία δύο μεγάλων της χώρας, που θα δώσει ακόμα και δουλειές στον κόσμο». Εκείνη η ατάκα για το brand name ήταν που έκανε τη διαφορά στα λεγόμενά του. Ο Αμερικανικός Σύνδεσμος Μάρκετινγκ, ορίζει την έννοια «brand» ως εξής: «ένα όνομα, ένας όρος, ένα σχέδιο, ένα σύμβολο ή οποιοδήποτε άλλο χαρακτηριστικό το οποίο ταυτίζεται με το προϊόν ή την υπηρεσία ενός οργανισμού ή ενός ανθρώπου και το διαφοροποιεί από τα άλλα τις αγοράς». Εκεί λοιπόν βρίσκεται όλο το ζουμί και στον εξελιγμένο όρο του «branding». Αυτό το τελευταίο είναι που κάνει τους ανθρώπους να συνδέονται με ένα προϊόν/υπη�