Έχοντας στο μυαλό της ανοικτό το ενδεχόμενο η Ρούλα Πισπιρίγκου να προκαλούσε τα επεισόδια που ταλαιπωρούσαν την πρωτότοκη κόρη της Τζωρτζίνα κλήθηκε να εξετάσει το παιδί η παιδονευρολόγος, Πολυξένη Πελεκούδα στο Ρίο, λίγο πριν μεταφερθεί στο Παίδων «Αγλαΐα Κυριακού» τον Ιανουάριο του 2022.
«Με προβληματίζει η πυροδότηση των επεισοδίων» είπε η μάρτυρας η οποία καταθέτοντας ενώπιον του Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου τόνισε ότι «σε καμία περίπτωση δεν μπορώ να δώσω εξήγηση γι αυτά τα επεισόδια.
Η γιατρός, όπως είπε, μετά το θάνατο του παιδιού ενημέρωσε τις αρχές για τις σκέψεις της, με αφορμή τις υποψίες των συναδέλφων της ότι στα επεισόδια εμπλέκεται η μητέρα του παιδιού, αλλά και για την ύπαρξη βίντεο που καταγράφονται, ωστόσο, δεν κλήθηκε να καταθέσει στο πλαίσιο της ανάκρισης. Μάλιστα, απευθυνόμενη στο δικαστήριο είπε πως σκέφτηκε συγκεκριμένη ουσία, που ανήκει στην κατηγορία της αναισθησιολογίας, και έχει ταχεία δράση προκαλώντας άπνοια.
«Υπάρχουν φάρμακα που επιδρούν στο αυτόματο νευρικό σύστημα…» είπε η γιατρός, η οποία κατονόμασε την ουσία που σκέφτηκε μετά από επίμονες ερωτήσεις γιατί , όπως ανέφερε χαρακτηριστικά , «δεν θέλω να δώσω ιδέες» και σημείωσε ότι δεν εντοπίστηκε στο παιδί.
«Ενημέρωσα το τμήμα εγκλημάτων κατά της ζωής και τους έδωσα τις λίστα με τις ουσίες»
«Μετά το βίντεο και μετά το θάνατο του παιδιού άρχισα να σκέφτομαι εξωγενείς παράγοντες επειδή υπήρχαν υποψίες. Έπρεπε να είναι κάτι που δρα πολύ γρήγορα και κατέληξα σε κάποιες ουσίες. Ενημέρωσα το τμήμα εγκλημάτων κατά της ζωής και τους έδωσα τις λίστα με τις ουσίες. Πήρα πολύ σοβαρά τις υποψίες των συναδέλφων. Στην Ελλάδα είναι πολύ δύσκολο να προστατέψεις ένα παιδί από κακοποίηση και η υποψία ενός συναδέλφου είναι κάτι που πρέπει να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη» ανέφερε χαρακτηριστικά .
Πρόεδρος: Γιατί είπατε ότι δε θέλετε να δώσετε τον κατάλογο με τις ουσίες;
Μάρτυρας: Γιατί όσα λέγονται στο δικαστήριο βγαίνουν στα μέσα και δε θέλω να δώσω ιδέες.
Πρόεδρος: Η ουσία που υποψιαστήκατε βρέθηκε στο παιδί;
Μάρτυρας: Όχι δε βρέθηκε η ουσία που είχα σκεφτεί.
Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις η γιατρός εξήγησε ότι «η κεταμίνη είναι ένα φάρμακο που προκαλεί καταστολή. Το παιδί δεν είχε καταστολή στα επεισόδια που προηγήθηκαν του θανάτου. Θεωρώ ότι τα επεισόδια που είδα εγώ δεν ήταν κεταμίνη». Η γιατρός δε τόνισε πως δεν της «προκύπτει ότι υπήρξε απόφραξη αεροφόρων οδών αλλά δεν μπορώ να το αποκλείσω».
Η πρώτη επαφή της γιατρού με τη Τζωρτζίνα ήταν το Νοέμβριο του 2021 για ένα επεισόδιο γαστρεντερίτιδας. Ακολούθησε η εξέταση του παιδιού, λίγο πριν μεταφερθεί στην Αθήνα, όταν οι συνάδελφοι της την ενημέρωσαν «από την πρώτη στιγμή ότι ίσως τα επεισόδια ήταν προκλητά από τη μητέρα….». Σύμφωνα με τη μάρτυρα οι γιατροί υποψιάζονταν πως η μητέρα χρησιμοποιούσε μαξιλάρι για να σταματά την αναπνοή του παιδιού . «Όταν τους ρώτησα τι υποψιάζονται μου είπαν φραγή αεροποριών οδών με μαξιλάρι» κατέθεσε.
Η κ. Πελεκούδα περιέγραψε στο δικαστήριο την εικόνα ενός παιδιού που χαμογελούσε στη μητέρα, τον πατέρα και τους γιατρούς.
Η γιατρός ανέφερε πως η κατηγορούμενη της μίλησε για το ιστορικό της οικογένειας αλλά και τα επεισόδια που παρουσίαζε το παιδί.
«Μου περιέγραψε το επεισόδιο του Απριλίου του 2021 πριν μπει στο Καραμανδάνειο. Δε μου φάνηκε επιληπτικό επεισόδιο, αλλά δεν μπορούσα να το αποδώσω κάπου. Για τα επεισόδια μετά την ανακοπή κατάλαβα από τη μητέρα ότι δεν ήταν ίδιας φύσης με εκείνο του Καραμανδανείου» κατέθεσε και συνέχισε λέγοντας ότι υπό το πρίσμα των υποψιών επικοινώνησε με συναδέλφους της βάζοντας στο «κάδρο» το ενδεχόμενο να ειδοποιηθεί εισαγγελέας αλλά και να υπάρξει εικοσιτετράωρη παρακολούθηση του παιδιού.
Το βίντεο που τράβηξε η Ρούλα Πισπιρίγκου
Στην κατάθεση της η γιατρός αναφέρθηκε και στα βίντεο με επεισόδια του παιδιού που είχε καταγράψει η μητέρα. Μάλιστα, σε ένα από αυτά τα επεισόδια χρειάστηκε ανάνηψη για να επανέλθει η Τζωρτζίνα .
Πρόεδρος: Από που ξεκινούσε να τραβάει βίντεο;
Μάρτυρας: Νομίζω ξεκινούσε από το παιδί, μετά έδειχνε το μόνιτορ και μετά ξανά το παιδί. Το παιδί ήταν στη συνήθη νευρολογική του κατάσταση, ήταν ωχρό και ταλαιπωρημένο, αλλά δεν είχε χάσει τις αισθήσεις του. Όταν επέστρεψε το βίντεο ήταν διαφορετική η εικόνα.
Πρόεδρος: Βλέποντας το βίντεο που καταλήγετε;
Μάρτυρας: Από το βίντεο ήταν ξεκάθαρο ότι δεν υπήρχε απόφραξη με μαξιλάρια. Δεύτερη εντύπωση που με τρόμαξε ήταν πολύ ως δυνητικά απειλητικό επεισόδιο για τη ζωή… Σημαίνει πως αν δεν έπαιρνε βοήθεια με ΑΜΠΟΥ και ιατρική παρέμβαση θα είχε πεθάνει.
«Η σκέψη μου ήταν ότι το επεισόδιο ήταν επικίνδυνο. Δεύτερη σκέψη ήταν ότι δεν ήταν επιληπτικό επεισόδιο…» είπε και εξήγησε πως «ο χαμηλός κορεσμός που υπήρχε πριν το επεισόδιο σημαίνει ότι το επεισόδιο είναι δευτεροπαθές και οφείλεται σε κάτι άλλο».
Η παιδονευρολόγος ανέσυρε από τη μνήμη της τη στιγμή που ενημέρωσαν τους γονείς ότι η Τζωρτζίνα πρέπει να πάει για περαιτέρω εξετάσεις στο Παίδων «Αγλαΐα Κυριακού» και τον Μάνο Δασκαλάκη να αντιδρά έντονα λόγω της αντιδικίας που είχαν με το νοσοκομείο.
«Η μητέρα πρότεινε να πάνε στα Γιάννενα και είπα δεν υπάρχει περίπτωση. Στις 25 Ιανουαρίου το παιδί μπήκε στη ΜΕΘ για να το προστατεύσουμε» κατέθεσε η μάρτυρας η οποία πρόσθεσε πως μετά το θάνατο του παιδιού ενημερώθηκε πως «το ηλεκτροκαρδιογράφημα δεν έδειξε τίποτα».
Πρόεδρος: Αυτό τι σημαίνει για εσάς;
Μάρτυρας: Αυτό απομακρύνει αρκετά από το να είναι τα επεισόδια επιληπτικής φύσης.
Η υπεράσπιση έκανε σειρά ερωτήσεων στη μάρτυρα σχετικά με την Ρούλα Πισπιρίγκου και τον τρόπο που αντιμετώπιζε τις καταστάσεις καθώς σύμφωνα με μαρτυρίες ήταν ψυχρή. «Δεν μπορώ να κρίνω….» είπε η μάρτυρας αναφέροντας : «Μιλούσε για τα επεισόδια των παιδιών της σαν να αφηγείται ταινία».
Αλέξης Κούγιας: Τι θα έπρεπε να κάνει να ουρλιάζει;
Μάρτυρας: Δεν μπορώ να κρίνω τη συμπεριφορά και το συναίσθημά της.
Αλέξης Κούγιας: Το γεγονός ότι βιντεοσκοπεί το επεισόδιο και φωνάζει και τους γιατρούς για να σώσουν το παιδί της, τι σημαίνει;
Μάρτυρας: Αυτό απαιτεί σοβαρό βαθμό σαδισμού.
Αλέξης Κούγιας: Τι προσπάθεια θα έπρεπε να κάνει η κατηγορούμενη για να προκαλέσει σπασμούς;
Μάρτυρας: Θέλει σοβαρή έρευνα φαρμακολογίας. Ξέρω να σας πω ότι σίγουρα θα υπάρχει τρόπος, όμως θέλει έρευνα και γνώση.