Εξηγήσεις ως κατηγορούμενη για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη αναμένεται να δώσουν εξηγήσεις ως κατηγορούμενοι τρία νέα πρόσωπα, σε βάρος των οποίων ασκήθηκαν ποινικές διώξεις σε βαθμό κακουργήματος και πλημμελήματος. Πρόκειται για τον επιθεωρητή του ΟΣΕ και δύο σταθμάρχες του Σταθμαρχείου Λάρισας, οι οποίοι κατηγορούνται για πράξεις και παραλείψεις τους που, σύμφωνα με τα στοιχεία της ανακρίτριας Λάρισας επέδρασαν στην καταστροφή το μοιραίο βράδυ.
Το πρώτο πρόσωπο είναι ο 63χρονος επιθεωρητής ΟΣΕ Λάρισας Δ.Ν., που έβγαλε τις βάρδιες τοποθετώντας τον προφυλακιστέο σταθμάρχη μόνο του στη βραδινή βάρδια, 22.00-7.00. Λίγες ώρες μετά το δυστύχημα, έσπευσε στο Γενικό Νοσοκομείου Βόλου, εκεί όπου έλαβε αναρρωτική άδεια ενώ στη συνέχεια εμφανίστηκε στην ανακρίτρια προκειμένου να καταθέσει, χωρίς να έχει λάβει κλήση.
Ενώπιον της ανακρίτριας υποστήριξε ότι ο βασικός κατηγορούμενος σταθμάρχης του οποίου οι μοιραίοι χειρισμοί εξετάζονται, εφόσον είχε λάβει την απαιτούμενη πιστοποίηση από τον Οργανισμό για την ανάληψη των καθηκόντων του, θεωρούταν ικανός και ισότιμος ως προς τους άλλους εργαζόμενους ως εκ τούτου ακόμα και ως νεοπροσληφθείς δεν δικαιούταν κάποια ειδική μεταχείριση, και όπως συνέβαινε και στους άλλους σταθμούς του δικτύου μπήκε σε κυκλωματική εργασία. Ο ίδιος κατέδειξε επίσης ως κομβικά σημεία στη συντέλεση της τραγωδίας το ότι υπήρξε εγκατάλειψη θέσεων εν ώρα υπηρεσίας από τους δύο σταθμάρχες που σχολούσαν στις 23:00, αλλά και μη έγκαιρη ενημέρωση εκ μέρους των απολειπομένων μηχανοδηγών των μοιραίων αμαξοστοιχιών για την είσοδο τους στη γραμμή καθόδου. Τέλος επισήμανε πως από έτος 2019, η τηλεδιοίκηση λειτουργούσε στο τμήμα Λάρισας – Παλαιοφαρσάλου – Κατερίνης, εντούτοις, εξαιτίας πυρκαγιάς τέθηκε εκτός λειτουργίας έως και σήμερα.
Το δεύτερο πρόσωπο είναι ο έμπειρος σταθμάρχης, ο οποίος βάσει της απολογίας του κατηγορούμενου συναδέλφου του έφυγε στις 22.20. Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ από το περιβάλλον του, ο ίδιος φέρεται να υποστηρίζει: «Στην βάρδιά μου διαχειρίστηκα 35 τρένα και έφυγα αφήνοντας τον συνάδελφό μου να διαχειριστεί τον προαστιακό που την ώρα που έφευγα, έμπαινε στο σταθμό και την αμαξοστοιχία 62 που έφτανε στις 23.05 οπότε και θα είχα σχολάσει».
Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο σταθμάρχης υπηρεσίας Παλαιοφαρσάλων, Γ. Ζ., αναφέρει πως ο εν λόγω συνάδελφος του, βάσει της εμπειρίας του θα μπορούσε ίσως να είχε δει το λάθος με το κλειδί στον πίνακα.
«Από τηλεγραφήματα που είχα με τον σταθμάρχη, καταλαβα ότι ο Κ.Π. έφυγε. Τον πήρα τηλέφωνο στο κινητό του στις 22:45 και του είπα “Γιατί δεν κάθεσαι ακόμα λίγο; Να περάσουμε και το τελευταίο τρένο;” Και μου απάντησε ” Πόσο να καθίσω; Να κάθομαι να φυλάω αυτόν;”».
Ο τρίτος είναι ο ενισχυτικός σταθμάρχης, που φέρεται σύμφωνα με όσα υποστηρίζει ο 59χρονος να έφυγε στις 22.10.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες της ΕΡΤ, ήδη στα χέρια της ανακρίτριας βρίσκονται οι πρώτες εκτιμήσεις των δικαστικών πραγματογνωμόνων, οι οποίοι συνεχίζουν την έρευνα τους.
Η διεύρυνση του κύκλου των κατηγορουμένων ήρθε μία ημέρα πριν τη σύγκληση της Ολομέλειας Εφετών Λάρισας, που αναμένεται να εγκρίνει την αναβάθμιση της έρευνας και να ορίσει δύο εφέτες ειδικούς ανακριτές για την ταχύτερη διενέργεια της κύριας ανάκρισης για την υπόθεση.