Αίθουσες κλουβιά, λειτουργικά κενά, αδυναμία παροχής ειδικού εκπαιδευτικού εξοπλισμού και παιδαγωγικών μέσων, εκπαιδευτικοί με στοιχειώδη επιμόρφωση, τάξεις που ξεκινούν ολόκληρους μήνες μετά την έναρξη του σχολικού έτους, όλα αυτά συνθέτουν τη ζοφερή εικόνα ενός τομέα της Παιδείας της, κατά τα’ άλλα, ευρωπαϊκής Ελλάδας του 21ου αιώνα. Σε αποκαλυπτικό ρεπορτάζ της Ελευθεροτυπίας του Σαββάτου διαγράφεται η στενάχωρη εικόνα από τα Ειδικά Σχολεία που μετρούν και πάλι πληγές και απώλειες.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι από τα Νηπιαγωγεία Ειδικής Εκπαίδευσης δεν λειτούργησαν 217 σε σύνολο 561. Από τα Δημοτικά Ειδικής Εκπαίδευσης δεν λειτούργησαν 526, σε σύνολο 2.262 και από τα σχολεία Β΄/βαθμιας εκπαίδευσης δεν λειτούργησαν 139 από τα 604.