Φρένο στην υπερβολική ταχύτητα που προκαλεί θανατηφόρα ατυχήματα βάζει το υπουργείο Υποδομών. Με ραντάρ και 400 κάμερες που θα τοποθετηθούν σε δρόμους-καρμανιόλες σχεδιάζεται να δημιουργηθεί αυτόματο σύστημα διαχείρισης και επιβολής προστίμων.
Το αυτόματο σύστημα διαχείρισης και επιβολής προστίμων, που θα δημιουργηθεί στη χώρα μας, αποτελεί το αντίστοιχο της γαλλικής πόλης Λιλ, όπου και εδρεύει το Εθνικό Κέντρο Διαχείρισης Προστίμων. Αλλά πρώτα οι ελληνικές Αρχές θα μελετήσουν το ζήτημα της παραβίασης προσωπικών δεδομένων.
Τα… «ηλεκτρονικά μάτια», τα οποία αρχικώς θα εφαρμοστούν με τις υφιστάμενες κάμερες, θα «συλλαμβάνουν» τους γρήγορους οδηγούς με στόχο τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, καθώς έχει αποδειχτεί ότι η υπερβολική ταχύτητα είναι άμεσα συνυφασμένη με την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων και μάλιστα θανατηφόρων.
Το σύστημα στην Ελλάδα πρόκειται να διευρυνθεί σταδιακά και να χρησιμοποιεί 400 κάμερες, οι οποίες θα τοποθετηθούν σε σημεία-καρμανιόλες, που θα υποδειχτούν από σχετικές μελέτες τόσο στο εθνικό όσο και στο τοπικό οδικό δίκτυο.
Αυτά τα σημεία θα προκύψουν από την ανάλυση των τροχαίων ατυχημάτων, ενώ για τη λειτουργία του συστήματος ενδέχεται να υπάρξει συνεργασία με τον Θάλαμο Επιχειρήσεων Παρακολούθησης και Ελέγχου της Κυκλοφορίας.
Οι αντίστοιχες μελέτες θα επαναλαμβάνονται μία φορά τον χρόνο, με στόχο οι κάμερες να μετακινούνται και να ελέγχουν κάθε φορά τα πλέον επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου.
Για την εφαρμογή του συστήματος εξετάζονται μοντέλα Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, ώστε να υπάρχει συνεργασία του Εθνικού Κέντρου Διαχείρισης Προστίμων με ιδιωτικές εταιρείες που θα αναλάβουν την εκτύπωση και την αποστολή των κλήσεων στους παραβάτες.
Η αρχική χρήση των καμερών θα αφορά τα όρια ταχύτητας, ενώ στη συνέχεια ενδέχεται να διευρυνθεί και σε άλλες παραβάσεις, όπως η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, η οποία ήδη εφαρμόζεται στη Γαλλία.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, η εφαρμογή παρόμοιου συστήματος στην Ελλάδα μπορεί να συμβάλει
– Στην ταχύτατη ολοκλήρωση της διαδικασίας και επιβολής των ποινών
– Στην εξοικονόμηση αστυνομικών, οι οποίοι θα μπορέσουν να χρησιμοποιηθούν σε άλλους ελέγχους
– Στη συνεχή κάλυψη του συνόλου των παραβάσεων των ορίων ταχύτητας στο οδικό δίκτυο που καλύπτουν, αντί του μικρού αριθμού δειγματοληπτικών ελέγχων που πραγματοποιούνται από τους τροχονόμους
– Στη δραστική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, καθώς η συνεχής λειτουργία του θα αποτρέπει τους οδηγούς να παραβιάζουν τα όρια ταχύτητας
Πηγή: Έθνος