Ο σημαντικότερος σκηνοθέτης που ξεπήδησε από την κινεζική ηπειρωτική χώρα στη σύγχρονη εποχή έμελλε να γίνει γνωστός στη δεκαετία του ’90, όταν οι «φαρμακερές» ταινίες του αποζητούσαν λες να ανατρέψουν τη συγκεντρωτική εξουσία της κομμουνιστικής διακυβέρνησης της χώρας του. Δεν είναι εξάλλου καθόλου τυχαίο ότι τα πρώτα αυτά φιλμ του μεγάλου Ζανγκ Γιμού απαγορεύτηκαν στη γενέτειρά του, αποκτώντας μια δεύτερη ζωή -και πιστό κινηματογραφόφιλο κοινό φυσικά- στη Δύση. Προοδευτικά, ο Γιμού θα γινόταν πιο προσεκτικός με την κινεζική λογοκρισία όσο μεγάλωνε, χάνοντας έτσι οι ταινίες του την καταγγελτική τους ρώμη. Παρόλα αυτά, καθώς οι τεχνικές του δεξιότητες και οι ικανότητες αφήγησης αυξάνονταν, ό,τι έχανε σε επίπεδο διαμαρτυρίας το αντιστάθμιζε με τις υπέροχες σκηνές που μας χάρισε στα κατοπινά του φιλμ, όπως το μνημειώδες «Hero» του 2002, που τον έστειλε στην παγκόσμια φήμη. Τα ιστορικά έπη με τις οπτικά άρτιες σκηνές πολεμικών τεχνών τον κάνουν έναν από τους σημαντικότερους ανανεωτές των ταινιών δράσης… Πρώτα δύσκολα χρόνια
Ο πρωτεργάτης του κινεζικού σινεμά Ζανγκ Γιμού
Ο ανανεωτής των επικών ταινιών δράσης!
