Η αγωνιστική ζωή του μύθου της Formula 1 μόνο εύκολη δεν ήταν. «Κολλημένος» με τη σπορ οδήγηση από τα μικράτα του, ο Λάουντα ξεκίνησε την καριέρα του σε νεαρή ηλικία, για να προσχωρήσει στη Ferrari το 1974 και να γράψει μια από τις χρυσές σελίδες του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Μόλις έναν χρόνο αργότερα θα κατακτήσει το πρώτο του παγκόσμιο πρωτάθλημα, αν και η πορεία του πιλότου της F1 έμελλε να πάρει μια ζοφερή τροπή τον Αύγουστο του 1976, όταν το φρικτό ατύχημα στην πίστα θα τον άφηνε σε κώμα. Παρά το τραγικό γεγονός και τα σοβαρά εγκαύματά του, ο ίδιος θα επιστρέψει στο βολάν του μονοθέσιού του μόλις 6 βδομάδες αργότερα, για να διεκδικήσει το πρωτάθλημα της χρονιάς από τον άσπονδο εχθρό του Τζέιμς Χαντ. Ο Λάουντα αποσύρθηκε το 1979 για να ιδρύσει μια αεροπορική εταιρεία, αν και οι μέρες του στη Formula 1 δεν είχαν ακόμα τελειώσει: το 1982 θα επιστρέψει στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, κατακτώντας το πρωτάθλημα για τελευταία φορά το 1984! Ο 3 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 λειτουργεί πλέον ως σύμβουλος της Ferrari αλλά και τηλεοπτικός σχολιαστής, ενώ παράλληλα προωθεί τις αερογραμμές του, Lauda Air… Πρώτα χρόνια
Παρά την αστρονομική φήμη της αγωνιστικής ομάδας της Ferrari στη Formula 1, η ομάδα είχε να κατακτήσει πρωτάθλημα από το 1964, γεγονός που άλλαξε ο Λάουντα μόλις στη δεύτερη χρονιά του με τα χρώματα της φίρμας (1975), κατακτώντας το παγκόσμιο πρωτάθλημα με μεγάλη μάλιστα διαφορά από τον δεύτερο…
Ταυτοχρόνως, ο Λάουντα γράφει Ιστορία όταν γίνεται ο πρώτος οδηγός που σημειώνει επίδοση γύρου κάτω από 7 λεπτά στη διαβόητη πίστα Nurburgring Nordschleife του Γερμανικού Γκραν Πρι…
Η τιτανομαχία των δύο οδηγών θα συνεχιζόταν και την επόμενη χρονιά και θα κλιμακωνόταν στο τραγικό περιστατικό του 1976: ήταν στο Γερμανικό Γκραν Πρι όταν το μονοθέσιο του Λάουντα συγκρούστηκε και τυλίχθηκε κατευθείαν στις φλόγες.
Ο Λάουντα εγκλωβίζεται στο μονοθέσιο, με τους πνεύμονές του να καταστρέφονται από την εισπνοή καπνού και βαριά εγκαύματα να κάνουν την εμφάνισή τους στο πρόσωπο και τα χέρια του.
Στον τελευταίο αγώνα ωστόσο της σεζόν 1976 στην Ιαπωνία, η βαριά βροχόπτωση έφερε στον πιλότο μνήμες από τη ζοφερή σύγκρουσή του και ο Λάουντα εγκαταλείπει την κούρσα -και το πρωτάθλημα φυσικά- έπειτα από λίγους γύρους. Ο Χαντ στέφεται πρωταθλητής και ο Λάουντα θα υιοθετήσει πλέον το γνώριμο «συγκρατημένο» στιλ οδήγησης που θα τον έκανε γνωστό… Παρά το γεγονός ότι το πρωτάθλημα του 1977 ήταν εύκολη υπόθεση για τον Λάουντα, οι σχέσεις του με τη Ferrari είχαν διαρραγεί οριστικά από την απόφασή του να αποσυρθεί από τον τελευταίο αγώνα της προηγούμενης χρονιάς. Στο τέλος της σεζόν εγκαταλείπει την αγαπημένη του ομάδα για την Brabham.
Τα προβλήματα του μονοθέσιου ωστόσο τον κάνουν να εγκαταλείψει τους 9 από τους 14 αγώνες(!) της σεζόν 1978, ενώ και το 1979 οι μηχανικές περιπέτειες θα συνεχιστούν, κάνοντας τον Λάουντα να ανακοινώσει την άμεση απόσυρσή του από το σπορ μετά το Καναδικό Γκραν Πρι. Η μικρή αεροπορική εταιρεία που είχε ιδρύσει εν τω μεταξύ έγινε πια η αποκλειστική του ενασχόληση… Κατοπινά χρόνια