Μπορεί να έβγαλε περισσότερα στη ζωή του ως εργάτης παρά ως καλλιτέχνης ή κλέφτης, ο Περούτζια ευθύνεται όμως σχεδόν αποκλειστικά για τη μετατροπή του αριστουργήματος του Ντα Βίντσι στο γνωστότερο έργο τέχνης όλων των εποχών! Βλέπετε ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι ζωγράφισε την «Τζοκόντα» του στις αρχές του 16ου αιώνα (περί το 1507), αν και οι κριτικοί τέχνης δεν θα τη θεωρούσαν ως ένα εξαίσιο και χαρακτηριστικό δείγμα της ιταλικής Αναγέννησης παρά πολύ αργότερα, στη δεκαετία του 1860, αν και πάλι, παρά τους επαίνους, δεν είχε ποτέ τη λαϊκή απήχηση άλλων ζωγραφικών αριστουργημάτων. Ακόμα και στο Λούβρο απείχε πολύ από το να είναι δημοφιλής η «Μόνα Λίζα», καθώς όλη τη δόξα έκλεβαν η «Νίκη της Σαμοθράκης» και η «Αφροδίτη της Μήλου». Και έπρεπε να έρθει ο Ιταλός Βιντσέντσο Περούτζια να τη στείλει σε παγκόσμια δόξα κάνοντας κάτι απλό: την έκλεψε από τις προθήκες του Λούβρου στις 21 Αυγούστου 1911, μέρα μεσημέρι, σε μια κίνηση που σύντομα θα την έστελνε στη στρατόσφαιρα της πολιτιστικής φήμης! Και σαν να μην έφτανε αυτό, μέρος των κινήτρων πίσω από τη διασημότερη κλοπή έργου τέχνης της παγκόσμιας ιστορίας ήταν καθαρά πατριωτικό, καθώς ο ιταλός μετανάστης θέλησε να επιστρέψει το αριστούργημα του ιταλού δασκάλου της ζωγραφικής στην πατρίδα του, την Ιταλία. Κι αυτό γιατί ο Περούτζια πίστευε από λάθος ότι ο Βοναπάρτης είχε αρπάξει τη «Μόνα Λίζα» από τη γενέτειρά της πριν από έναν αιώνα! Ενώ στην πραγματικότητα την είχε πουλήσει ο ίδιος ο Ντα Βίντσι στον Φραγκίσκο Α’ της Γαλλίας τουλάχιστον 250 χρόνια πριν από τη γέννηση του γάλλου στρατηλάτη…
Πρώτα χρόνια
Η ληστεία του αιώνα
Ο απόηχος της κλοπής και η τύχη του έργου τέχνης
Τα τελευταία χρόνια