Τις υποψηφιότητες της ΝΔ για τις περιφέρειες τις μάθατε αλλά υπάρχει παρασκήνιο, όπως σε καθετί στην πολιτική. Η υποψηφιότητα του Δημήτρη Πτωχού για την περιφέρεια Πελοποννήσου μόνο τυχαία δεν είναι, απέναντι στον νυν περιφερειάρχη, Παναγιώτη Νίκα. Ο Δ. Πτωχός είναι «πολιτικό παιδί» του Αντώνη Σαμαρά. Μην ξεχνάτε ότι, όπως έχουμε πει εδώ και καιρό, θέλει να θέσει υποψηφιότητα για περιφερειακός σύμβουλος Μεσσηνίας ο γιος του Κώστας Σαμαράς ώστε να τοποθετηθεί εάν εκλεγεί ο Δ. Πτωχός, αντιπεριφερειάρχης Μεσσηνίας. Θα είναι το βάπτισμα του πυρός για τον μικρό Σαμαρά και μετά θα ακολουθήσει η υποψηφιότητα για τις βουλευτικές εκλογές.
Ανατροπή στο Βόρειο Αιγαίο
Στο Βόρειο Αιγαίο επέλεξε ο Κυριάκος Μητσοτάκης τον πρώην υπουργό Εθνικής Άμυνας, επί υπηρεσιακής κυβέρνησης, Αλκιβιάδη Στεφανή που ήταν και στενός του συνεργάτης. Εκεί ήταν περιφερειάρχης είναι ο δεξιός Κώστας Μουτζούρης, πρώην πρύτανης του ΕΜΠ, που όπως φαίνεται, έχασε από τον Στεφανή. Ο Αλκιβιάδης Στεφανής είναι η προσωπική επιλογή του Μητσοτάκη. Κυρίως διότι θέλει να δώσει έμφαση στην αντιμετώπιση της αποτροπής μεταναστευτικών και προσφυγικών ροών από την Τουρκία στην συγκεκριμένη περιοχή.
Ο πρασινοκόκκινος Αρναουτάκης
Ο περιφερειάρχης Κρήτης, Σταύρος Αρναουτάκης, από την άλλη, μόνο δεξιός δεν είναι ούτε είχε και καμία ιδιαίτερη φιλική σχέση με τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Όμως ο πρωθυπουργός τον προσέγγισε και κέρδισε την υποστήριξή του και το αντίστροφο για τις περιφερειακές εκλογές με αποτέλεσμα να μείνουν στην άκρη τόσο το ΠΑΣΟΚ όσο και ο ΣΥΡΙΖΑ. Να θυμίσω ότι στις προηγούμενες εκλογές ο Αρναουτάκης είχε την στήριξη ευρύτερα της κεντροαριστεράς και δεν έλεγε όχι στην υποστήριξη του ΣΥΡΙΖΑ όταν ήταν κραταιός. Τώρα έγινε ντρίμπλα. Σημεία των καιρών.
Λευκή πετσέτα στις αυτοδιοικητικές εκλογές
Την ίδια ώρα, στον ΣΥΡΙΖΑ δυσκολεύονται να βρουν τα άτομα που θα στηρίξουν στις Περιφέρειες αλλά και στους μεγάλους Δήμους της χώρας. Και κάπως έτσι θα πάνε μέχρι το τέλος του Σεπτέμβρη. Δεν υπάρχει το πρόσωπο που θα εμπνεύσει τους υποψηφίους και θα τους πείσει να δώσουν τη μάχη στις αυτοδιοικητικές. Ο τωρινός, μεταβατικός, πρόεδρος του κόμματος, ο Σωκράτης Φάμελλος δεν μπορεί να παίξει με επιτυχία το συγκεκριμένο ρόλο – αλήθεια, ποιοι διέρρεαν πως έκανε δεύτερες σκέψεις για να κατέβει για -μόνιμος- πρόεδρος; Από την άλλη, αυτοί που θα μπορούσαν, δεν έχουν το αξίωμα. Αφήστε που τρέχουν τις εξελίξεις της επόμενης μέρας. Αυτές των υποψηφιοτήτων.
Οι σύμμαχοι της Έφης
Στην υποψηφιότητα της Έφης Αχτσιόγλου, πάντως, συσπειρώνεται ένα μεγάλο και πολυσυλλεκτικό κομμάτι του στελεχιακού δυναμικού της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Οι Νάσος Ηλιόπουλος και Αλέξης Χαρίτσης, από την τάση 6+6, ανακοίνωσαν την ένθερμη στήριξη τους προς το πρόσωπο της. Επιπλέον, από τη γενιά των 40ρηδων επανακάμπτει ο Γαβριήλ Σακελλαρίδης που αναμένεται να αξιοποιηθεί στην καμπάνια της πρώην υπουργού Εργασίας. Στο πλευρό της Έφης Αχτσιόγλου τάσσονται και στελέχη που ανήκαν μέχρι πρότινος στα ρεύματα ( Κίνηση Μελών, ΡΕΝΕ, πασοκογενείς, Γέφυρα, κλπ) που συναποτελούσαν το άλλοτε πανίσχυρο προεδρικό μπλοκ. Μεταξύ αυτών οι Γιάννης Δραγασάκης, Βαγγέλης Αποστολάκης, Κώστας Ζαχαριάδης, Όλγα Γεροβασίλη, Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου, Γιάννης Ραγκούσης, Θανάσης Θεοχαρόπουλος, Νίκος Μπίστης, κ.ά. Η πρώην υπουργός, πριν ανακοινώσει τις προθέσεις της, ενημέρωσε και τον Αλέξη Τσίπρα.
Περιοδείες σε Αθήνα και επαρχία
Τα πρόσωπα που δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στην Αχτσιόγλου θα κάνουν την εμφάνιση τους στις περιοδείες που δρομολογεί -στην Αττική και άλλες πόλεις- μετά την Κεντρική Επιτροπή το Σαββατοκύριακο. Η ίδια δείχνει διάθεση να ξαναχτίσει τους δεσμούς εμπιστοσύνης με ακροατήρια και κοινωνικές ομάδες που εγκατέλειψαν τον ΣΥΡΙΖΑ. Οι συνομιλητές της εστιάζουν στο γεγονός ότι η υποψηφιότητα της «δεν αφορά μόνο τον ΣΥΡΙΖΑ» αλλά «αφορά την Ελλάδα, αφορά την κοινωνία, την αριστερά και τα κινήματα της νέας εποχής, τον κάθε δημοκράτη και προοδευτικό πολίτη». Στη συνεδρίαση της ΚΠΕ θα παρουσιάσει, έτσι κι αλλιώς, αναλυτικά τις θέσεις της για όλα τα κρίσιμα ζητήματα (πολιτική πλατφόρμα) τόσο για το κόμμα όσο και για τη χώρα.
Οι Πρέσπες του Αιγαίου
Την ίδια ώρα, στο εσωτερικό της αξιωματικής αντιπολίτευσης γίνεται συζήτηση για το τι πρέπει να γίνει με τις ελληνοτουρκικές σχέσεις και υπάρχει η αριστερή τάση με επίκεντρο την Ομπρέλα που είναι σε πιο διαλλακτική στάση. Μέλη της δεν είναι αρνητικά ακόμα σε περίπτωση μελλοντικής συνεκμετάλλευσης μικρού τμήματος του Αιγαίου στη λογική της πλήρους εξομάλυνσης των σχέσεων των δυο χωρών και της αποκατάστασης της ηρεμίας στην περιοχή με την άρση και του casus belli από τη γειτονική χώρα. Να θυμίσω ότι ο Νίκος Φίλης πρότεινε μοντέλο τύπου «Συμφωνίας των Πρεσπών» με την Τουρκία, αλλά αρνήθηκε να απαντήσει για την προοπτική της συνεκμετάλλευσης. «Πιστεύω πως πρέπει να χαραχθεί μια καινούργια πολιτική, που την έχει προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ, στο πρότυπο της Συμφωνίας των Πρεσπών, πολιτική αλληλεγγύης, συνεννόησης ανάμεσα στις δυο χώρες της περιοχής, με τις ιδιομορφίες που έχει η Τουρκία. Μια συνεννόηση που θα καταλήξει στο Δικαστήριο της Χάγης».
Έρχονται νέα εισαγγελικά χτυπήματα στη Μύκονο
Σε εγρήγορση βρίσκονται οι εισαγγελικές αρχές, καθώς όπως με πληροφορούν οι έλεγχοι στο νησί συνεχίζονται, αποτελώντας βούληση και της κυβέρνησης να μπει μία τάξη στο άναρχο τοπίο που επικρατεί σε αρκετές των περιπτώσεων. Όπως μου λέει το ίδιο πρόσωπο, θα έρθουν και νέες κινήσεις το προσεχές διάστημα, σε μία προσπάθεια να ανατραπούν κατεστημένες καταστάσεις και αντιλήψεις των τελευταίων ετών, που αλλοιώνουν τον χαρακτήρα του κυκλαδίτικου νησιού. Προηγήθηκαν εισαγγελικές παρεμβάσεις έλαβαν χώρα στη Μύκονο, οι οποίες υποχρέωσαν τους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στην παραλία της Αγίας Άννας στον Καλαφάτη, να αδειάσουν την παραλία από ξαπλώστρες. Ο εισαγγελέας κατέφθασε στην παραλία και με τη συνοδεία αστυνομικών διέταξε να απομακρύνουν τις ξαπλώστρες, ενώ συνελήφθη και ο επιχειρηματίας που τις διαχειριζόταν. Ο λόγος ήταν ότι δεν υπήρχε άδεια. Με αυτόν τον τρόπο μία ακόμα από τις παραλίες του νησιού αλλάζει πρόσωπο, καθώς μετά τον Πάνορμο και η Αγία Άννα θυμίζει κάτι από τη δεκαετία του ’80, όταν το νησί είχε εντελώς διαφορετικό χαρακτήρα σε σχέση με τον σημερινό.
Το πάρτι της Endeavor στον Αστέρα
Σε πάρτι που θα συγκεντρώσει επιχειρηματίες από αρκετές σημαντικές εταιρείες που έχει στο δίκτυό της, αναμένεται ότι θα εξελιχθεί η καλοκαιρινή εκδήλωση της Endeavor Greece, του διεθνούς επιχειρηματικού δικτύου που έχει έδρα και στην Ελλάδα. Να σας θυμίσω ότι μερικές μόνο από τις εταιρείες που έχει στο δίκτυό της είναι η Instacar, η Hellas Direct, η Ιnstashop, η Wikifarmer, η Spotawheel, η Dust & Cream, η Green Cola, η Trata, η Frezyderm και αρκετές ακόμη. Θα είμαι εκεί και θα συλλέξω αρκετές πληροφορίες, ενώ θα σας μεταφέρω και το κλίμα από την εκδήλωση. Να σας θυμίσω ότι πρόεδρος της Endeavor Greece είναι η Κωστάντζα Σμπώκου Κωνσταντακοπούλου, της γνωστής εφοπλιστικής και ξενοδοχειακής οικογένειας, που διαχειρίζεται τον όμιλο ΤΕΜΕΣ (Costa Navarino, Hilton). Στη διοίκηση της Endeavor ήταν κατά το παρελθόν και η Μαρέβα Γκραμπόφσκι-Μητσοτάκη, η οποία μάλιστα την είχε ιδρύσει.
Πούλησε το 1% στην Ιντρακάτ η οικογένεια Γκότση
Στην πώληση ποσοστού κοντά στο 1% (0,996%) από τις μετοχές που κατέχουν στην Ιντρακάτ προχώρησαν τα μέλη της εφοπλιστικής οικογένειας Γκότση. Ο λόγος για τους Ευγενία Γκότση, Ηλία Γκότση, Μιχάλη και Ροδαμάνθη Γκότση, οι οποίοι μέσω της Castellano κατείχαν ποσοστό 15,74%. Πλέον το ποσοστό τους έχει μειωθεί στο 14,74%, χωρίς να αλλάζει δραματικά κάτι σε επίπεδο ισορροπιών στην κατασκευαστική εταιρεία. Ούτε βέβαια οι στόχοι.
Κόντρα Σταθόπουλου – Μαρινάκη για τo Mega
Σε αντίθετες κατευθύνσεις φαίνεται ότι κινούνται πλέον ο επικεφαλής και συμμέτοχος της BC Partners, Νίκος Σταθόπουλος και ο εφοπλιστής και ιδιοκτήτης του Mega, Βαγγέλης Μαρινάκης. Ο λόγος βρίσκεται πίσω από το γεγονός ότι οι δύο πλευρές δεν τα βρήκαν σχετικά με τη συμμετοχή του Mega στην πλατφόρμα της Nova, με αποτέλεσμα το δημοφιλές κανάλι να βρίσκεται πλέον εκτός αυτής. Θα σας θυμίσω ότι η BC Partners είναι το fund που έχει εξαγοράσει και συγχωνεύσει τη Nova με τη Wind, ανοίγοντας νέο κύκλο δραστηριοτήτων στην Ελλάδα, ενώ μεταξύ των συμμετοχών του είναι το ΙΕΚ Ακμή, τα Pet City και αρκετές ακόμη εταιρείες. Τα γεγονότα που σχετίζονται με το Mega ακολούθησαν δημοσιεύματα τόσο στο Βήμα όσο και στα Νέα, συμφερόντων του Βαγγέλη Μαρινάκη, τα οποία κάνουν λόγο για επενδύσεις που είχε προγραμματίσει η Nova και δεν έγιναν ποτέ. Μαθαίνω μάλιστα ότι για το θέμα έγινε ευρεία σύσκεψη στον όμιλο United Group, ο οποίος διαχειρίζεται τη Nova, με αντικείμενο τα επόμενα βήματα και τη σφυγμομέτρηση της υφιστάμενης κατάστασης. Βγήκαν και σχετικές ανακοινώσεις.
Το μέλλον του Open
Ακούω πως έχουν αναθερμανθεί οι συζητήσεις για την πώληση του Open. Ο Δημήτρης Μπάκος και ο Γιάννης Καϋμενάκης, είναι γνωστό πως ψάχνουν συχνότητα πανελλαδικής εμβέλειας για να μεγαλώσουν το μιντιακό τους γκρουπ. Το τελευταίο διάστημα, και πιο συγκεκριμένα πριν 10 ημέρες, ο Αρτούρ Νταβιντιάν βρέθηκε στις εγκαταστάσεις του καναλιού. Θα μου πείτε, είναι είδηση που ο πρόεδρος πήγε στο γραφείο του; Ο Νταβιντιάν, ως γνωστόν, είναι ο άνθρωπος του Ιβάν Σαββίδη με πέρασμα σε καίριες θέσεις (στον ΟΛΘ, στον ΠΑΟΚ) και οι εμφανίσεις του είναι μετρημένες. Οπότε, ναι. Ενδεχομένως να είναι και είδηση.
Το νέο πρόγραμμα παρουσιάζει ο ΑΝΤ1
Ας κλείσουμε και με ένα μιντιακό ακόμη. Την επίσημη παρουσίαση του προγράμματός του για την προσεχή τηλεοπτική σεζόν θα παρουσιάζει ο ΑΝΤ1 την Τετάρτη που μας έρχεται στην Κηφισιά. Αρκετές είναι οι επενδύσεις του ομίλου σε νέες σειρές παρά σε ριάλιτι, αφήνοντας πίσω μία αρκετά δοκιμασμένη συνταγή των τελευταίων ετών όπως με πληροφορούν και ποντάροντας περισσότερο στη μυθοπλασία. Ξεχωρίζουν η μίνι σειρά «Σμύρνη μου Αγαπημένη», βασισμένη στο σενάριο της Μιμής Ντενίση και του Martin Sherman, η αστυνομική σειρά «Παγιδευμένοι» αλλά και η «Μάγισσα», η οποία έχει αρκετά στοιχεία σημαντικών παραγωγών του εξωτερικού, σε μία προσπάθεια αναβάθμισης του τηλεοπτικού προϊόντος. Μετά από μακρά περίοδο ανομβρίας στο τηλεοπτικό τοπίο, ο ανταγωνισμός πλέον είναι μεγάλος και οι πλατφόρμες έχουν επίσης παίξει τον δικό τους ρόλο σε αυτό με το Neflix να κυριαρχεί στην ελληνική αγορά. Το στοίχημα των διαφημιστικών εσόδων δεν είναι καθόλου αμελητέο, όπου όσο καλύτερο προϊόν προσφέρει κανείς πλέον, τόσο αναβαθμίζεται και το διαφημιστικό προϊόν και τα έσοδα που απορρέουν από αυτό.