Υπεγράφη το πρωί της Πέμπτης (16/2) η σύμβαση για την κατασκευή του οδικού άξονα Μπράλος – Άμφισσα. Η υπογραφή πραγματοποιήθηκε μεταξύ του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Κώστα Καραμανλή, του υπουργού Οικονομικών Χρήστου Σταικούρα, του κυβερνητικού εκπροσώπου Γιάννη Οικονόμου, του Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας Φάνη Σπανού και της αναδόχου ΑΒΑΞ, με την παρουσία βουλευτών του νομού Φθιώτιδας και Φωκίδας αλλά και εκπροσώπων της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας.
Το τμήμα Μπράλος – Άμφισσα αποτελεί ένα από τα πιο δύσκολα τμήματα του διαγώνιου άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο και η υλοποίηση του ανοίγει τον δρόμο για τη μελλοντική ολοκλήρωση και των άλλων τμημάτων που χρίζουν αναβάθμισης. Ο διαγώνιος άξονας ενώνει τον αυτοκινητόδρομο Αθήνας-Θεσσαλονίκης και τον Ε65 (Λαμία-Καρδίτσα-Εγνατία), με την Ιόνια Οδό (Αντίρριο-Ιωάννινα), την Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και κατ` επέκταση την Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα-Πάτρα-Πύργος).
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το μεγάλο αυτό οδικό έργο προστίθεται στα υπόλοιπα σημαντικά έργα που κατασκευάζει ο όμιλος ΑΒΑΞ (Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, Flyover στην Θεσσαλονίκη, Υποδομές Ελληνικού), πρωτοστατώντας στη δυναμική επανάκαμψη του κατασκευαστικού κλάδου. Παράλληλα, ο όμιλος συνεχίζει δυναμικά για την περαιτέρω επέκταση του χαρτοφυλακίου του.
«Είμαστε ιδιαιτέρως χαρούμενοι για την ανάληψη ενός ακόμα σημαντικού οδικού έργου. Το συγκεκριμένο τμήμα αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα κομμάτια του διαγώνιου άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο. Είμαστε επίσης χαρούμενοι που συνεχίζουμε τη μακρόχρονη παρουσία του Ομίλου μας στη φιλόξενη περιοχή της Στερεάς Ελλάδας (Σήραγγα Καλλιδρόμου, Τιθορεά – Δομοκός). Το έργο αυτό παρουσιάζει αρκετές ιδιαιτερότητες, τις οποίες θα αντιμετωπίσουμε με επιτυχία. Πλέον κινούμαστε δυναμικά για το στήσιμο των εργοταξίων και την εκκίνηση των σχετικών εργασιών ώστε το έργο να παραδοθεί εντός χρονοδιαγράμματος στην υπηρεσία του κοινού» ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Κωνσταντίνος Μιτζάλης.
Κώστας Καραμανλής: Το έργο επιβεβαιώνει το κεντρικό μας σύνθημα, που είναι αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς, «η Ελλάδα αλλάζει»
«Είναι μεγάλη η χαρά μου που σας υποδέχομαι σήμερα στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Και ακόμη μεγαλύτερη που, σήμερα, φτάνουμε στην υπογραφή της σύμβασης κατασκευής ”Μπράλος-Άμφισσα”. Διότι προστίθεται ένα ακόμη κομμάτι στο συνολικό χάρτη του οδικού δικτύου της χώρας. Διότι και αυτό το έργο επιβεβαιώνει το κεντρικό μας σύνθημα, που όμως είναι αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς: ”Η Ελλάδα αλλάζει”» είπε ο υπουργός Κώστας Αχ. Καραμανλής.
Όπως τόνισε ο κ. Καραμανλής το «Μπράλος- Άμφισσα», μήκους περίπου 24 χιλιομέτρων, με δύο σήραγγες, επτά γέφυρες, και έξι ισόπεδους κόμβους, αφορά την κατασκευή του τμήματος από το Μπράλο μέχρι την αρχή της παράκαμψης Γραβιάς, και από τον ισόπεδο Κόμβο Μεταλλείων Βωξίτη έως την Άμφισσα.
Επίσης «το έργο αυτό είναι τμήμα του διαγώνιου άξονα «Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο», ένα ιδιαίτερα σημαντικό κομμάτι του Ε65, που συνδέει την ΠΑΘΕ με την Ιονία Οδό και φέρνει πιο κοντά τη νοτιοδυτική Ελλάδα με την Κεντρική Στερεά, τη Θεσσαλία και τη Μακεδονία».
Επισήμανε, δε, ότι: «Μειώνει το χρόνο της διαδρομής από Πάτρα και Αντίρριο έως τη Λαμία. Δηλαδή, είναι ένα έργο που θα αλλάξει εντελώς τις οδικές μεταφορές και μετακινήσεις. Γιατί, όχι μόνο θα επιτρέψει την ταχύτερη μετακίνηση από τη Στερεά Ελλάδα και τη Θεσσαλία απευθείας προς τη Δυτική Ελλάδα, αλλά και θα συνδέσει το λιμάνι της Πάτρας με αυτό του Βόλου. Και θα αναβαθμίσει τη γέφυρα Ρίου Αντιρρίου».
Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, όλα αυτά σημαίνουν: «Καλύτερη και ευκολότερη καθημερινότητα για χιλιάδες πολίτες. Νέες δυνατότητες τουριστικής ανάπτυξης για τα βόρεια παράλια του Κορινθιακού και του Πατραϊκού κόλπου. Αλλά και νέα, σημαντική οικονομική προοπτική. Για όλη τη χώρα και ιδίως -φυσικά- για την ευρύτερη περιοχή».
Όσον αφορά το έργο, ο κ. Καραμανλής είπε ότι το κόστος κατασκευής του έργου φθάνει, σχεδόν, τα 260 εκατομμύρια, είναι συγχρηματοδοτούμενο από ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους και αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 54 μήνες.
«Οι δύο πυλώνες των έργων»
Στη συνέχεια ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών περιέγραψε τους δυο μεγάλους πυλώνες, που υπηρετούν την αντίληψη, τόσο της Κυβέρνησης, όσο και του Υπουργείου που βασίζεται στον Εθνικό Σχεδιασμό και τον Σαφή Σχεδιασμό.
Πρώτος Πυλώνας: Εθνικός Σχεδιασμός
«Προεκλογικά είχαμε εκπονήσει συνολικό πλάνο έργων σχεδόν 13 δισ. Ως Κυβέρνηση δημοπρατήσαμε έργα που ξεπερνούν τα 10 δισ. κι από αυτά συμβασιοποιήσαμε, δηλαδή ήδη υλοποιούνται, έργα άνω των 5 δισ. Πρόκειται για το μεγαλύτερο πλάνο έργων που έχει γίνει στη χώρα μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Όλα τα έργα, πλέον, εντάσσονται σε ένα συνεκτικό σχέδιο. Με στόχο να κάνουμε την Ελλάδα έναν σύγχρονο κόμβο υποδομών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Κι όλα αυτά όταν η προηγούμενη Κυβέρνηση, σε 4,5 χρόνια συμβασιοποίησε έργα 800 εκατομμυρίων».
Μάλιστα, στο σημείο αυτό, ο κ. Καραμανλής, υπενθύμισε το πόσα έργα ξεμπλόκαρε η κυβέρνηση της ΝΔ, αναφέροντας το Πάτρα-Πύργος, τον ΒΟΑΚ, τον Ε65 και όπως ανέφερε χαρακτηριστικά: «Προχωράμε με τέτοιους ρυθμούς, που είναι ίσως από τις ελάχιστες φορές που ο κατασκευαστικός κλάδος τρέχει να προφτάσει τα έργα που δημοπρατεί το Υπουργείο».
Δεύτερος πυλώνας: Σαφής Σχεδιασμός
Στη συνέχεια εξήγησε τον δεύτερο πυλώνα, που είναι ο Σαφής Σχεδιασμός: «Σε αντίθεση με ορισμένους στο παρελθόν, εμείς δεν εξαγγέλλουμε έργο αν δεν διαθέτει, πρώτον εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και δεύτερον συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Όχι λόγια, λοιπόν, αλλά έργα».
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, σημείωσε ότι «κεντρικό στοιχείο αυτού του σχεδίου, είναι η πεποίθηση ότι Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα. Η σημαντικότερη δε παράμετρος των έργων, η οποία χαρακτηρίζει και το συγκεκριμένο έργο, το “Μπράλος- Άμφισσα”, είναι η κοινωνική τους διάσταση. Πάρτε για παράδειγμα αυτόν τον δρόμο: Θα διευκολύνει την καθημερινότητα τόσων πολιτών. Θα δώσει νέα ώθηση στην τοπική οικονομία. Αλλά και με την κατασκευή του, δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας. Δημιουργεί δηλαδή έναν ενάρετο κύκλο ανάπτυξης και προόδου για ολόκληρη την τοπική κοινωνία».
Καταλήγοντας είπε: «Είμαστε εδώ για να αξιοποιήσουμε κάθε ευρωπαϊκό και εθνικό πόρο, βελτιώνοντας την καθημερινότητα των πολιτών, συμβάλλοντας στην οικονομική ανάπτυξη και προωθώντας τη δίκαιη κοινωνική κατανομή αυτού του μερίσματος ανάπτυξης. Άλλωστε, το σχέδιό μας δεν υπηρετεί κομματικές επιταγές, αλλά το κοινό καλό».
Σταϊκούρας: Εργαζόμαστε συστηματικά, μεθοδικά και υπεύθυνα, για βιώσιμη ανάπτυξη, ισόρροπα, σε όλες τις περιοχές της πατρίδας μας
«Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο υποδομής για ολόκληρη τη χώρα, ειδικά για τη Στερεά Ελλάδα, που καθίσταται πλέον συγκοινωνιακός κόμβος, με την ολοκλήρωση των – εθνικής και ευρωπαϊκής εμβέλειας – οδικών και σιδηροδρομικών αξόνων, μαζί με την ολοκλήρωση του Ε65 και το ξεμπλοκάρισμα τμήματος του οδικού άξονα ”Λαμία – Καρπενήσι”» δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας.
Επισήμανε ακόμα ότι «το συγκεκριμένο έργο, το οποίο εντάχθηκε από την Ελληνική Κυβέρνηση, ως δημόσιο έργο εθνικής σημασίας, με χρηματοδότηση από εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους, ξεκινά να παίρνει “σάρκα και οστά”, με όρους οικονομικής αποτελεσματικότητας και κοινωνικής ανταποδοτικότητας».
Ο κ. Σταϊκούρας ευχαρίστησε και συνεχάρη τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή, για τις σημαντικές προσπάθειες που καταβάλλει για την πρόοδο των έργων στην επικράτεια, προς όφελος της κοινωνίας, της οικονομίας, της περιφερειακής ανάπτυξης, σημειώνοντας ότι «τα αποτελέσματα τον δικαιώνουν», και κατέληξε: «Η Κυβέρνηση αποδεικνύει, για μία ακόμη φορά, ότι εργάζεται συστηματικά, μεθοδικά και υπεύθυνα, για τη διαμόρφωση όρων βιώσιμης ανάπτυξης, ισόρροπα, σε όλες τις περιοχές της πατρίδας μας».
Οικονόμου: Συνδέουμε τη Νοτιοδυτική Ελλάδα με την Κεντρική Στερεά Ελλάδα
Ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, κυβερνητικός εκπρόσωπος και βουλευτής Φθιώτιδας, Γιάννης Οικονόμου, ανέφερε ότι: «Η υπογραφή της σύμβασης για το Μπράλος-Άμφισσα αποδεικνύει ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας με συντονισμένες ενέργειες κάνει πράξεις τις δεσμεύσεις που ανέλαβε».
]Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο που θα συνδέσει την ελληνική Περιφέρεια και θα αφήσει ανεξίτηλο το αποτύπωμά του στην περιοχή μας, στον τόπο μας, και θα μείνει κληρονομιά στις επόμενες γενιές.
Πρακτικά, θα συνδέσει τη Νοτιοδυτική Ελλάδα με την Κεντρική Στερεά Ελλάδα, μειώνοντας σημαντικά τη χιλιομετρική απόσταση και το χρόνο ταξιδιού.
Το Μπράλος-Άμφισσα αναμένεται να κάνει πιο ασφαλή τη διαδρομή τόσο για τους διερχόμενους οδηγούς, όσο και για τους κατοίκους της περιοχής.
Θα δώσει πρόσθετη αναπτυξιακή διάσταση στον τόπο μας, επιβεβαιώνοντας τον σημαντικό ρόλο που μπορεί να παίξει η Λαμία ως διαμετακομιστικό κέντρο πανελλήνιας και πανευρωπαϊκής κλίμακας.
Θα ενισχύσει τις οικονομικές προοπτικές της περιοχής, αλλά και των γειτονικών νομών, προσφέροντας νέες δυνατότητες τουριστικής ανάπτυξης, ενισχύοντας τη θέση της περιοχής μας ως πόλο έλξης και δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας» επεσήμανε.
Ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Γιάννης Τσακίρης τόνισε ότι: «Μετά από ένα περίπου χρόνο από τη δημοπράτησή του ένα έργο πνοής, όπως ο άξονας Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο αρχίζει να υλοποιείται. Ένα έργο που εγκρίθηκε μετά από πολύμηνες διαβουλεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και θα υλοποιηθεί με ευρωπαϊκούς πόρους, αφού εντάσσεται στο ΠΔΕ του νέου ΕΣΠΑ 2021-2027.
Πρόκειται για ένα έργο μείζονος σημασίας για ολόκληρη την Κεντρική Ελλάδα και ένα από τα σημαντικότερα για τη Φωκίδα, αφού πλέον τη βγάζει από την απομόνωση και βοηθάει τον νόμο να γίνει πιο εξωστρεφής.
Η υλοποίηση και αυτής της σημαντικής υποδομής, αποδεικνύει για ακόμη μια φορά την αποφασιστικότητα της Ελληνικής Κυβέρνησης για τη διαμόρφωση ίσων όρων βιώσιμης ανάπτυξης, για όλες τις περιοχές της χώρας μας. Θα ήθελα προσωπικά, να ευχαριστήσω το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών για την άριστη συνεργασία σε όλο τα κρίσιμα θέματα της χώρας όπως είναι οι υποδομές αλλά και τους βουλευτές των νόμων Φωκίδας, Φθιώτιδας και Αχαΐας για την επιμονή τους και τη στήριξη τους στις τοπικές κοινωνίες. Τέλος θα ήθελα ευχαριστήσω τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΕΣΠΑ αλλά και τον Ειδικό Γραμματέα Διαχείρισης Προγραμμάτων ΕΤΠΑ και ΤΣ κ. Γιώργο Ζερβό για την άρτια συνεργασία όλο αυτό το χρονικό διάστημα».
Ο περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας κ. Φάνης Σπανός ανέφερε μετάξύ άλλων ότι: «Το έργο αυτό δίνει μια τεράστια αναπτυξιακή ώθηση, όχι μόνο σε εθνικό επίπεδο, αλλά και την Περιφέρειά μας. Για τη Φωκίδα που την φέρνει πιο κοντά σε όλα τα κέντρα, αλλά και για τη Φθιώτιδα και την έδρα μας, τη Λαμία, η οποία εμπεδώνεται έτσι περισσότερο ως ένας εθνικού επιπέδου χωροταξικός πόλος. Και βέβαια είναι μία από τις τρεις κορυφαίες προτεραιότητες οδικών υποδομών της Στέρεας Ελλάδας, οι οποίες και οι τρεις και πρέπει να τονιστεί αυτό, υλοποιούνται από το Υπουργείο Υποδομών και οι άλλες δύο βέβαια είναι το Λαμία – Καρπενήσι, που ειπώθηκε νωρίτερα, αλλά και οι οδικοί άξονες της Εύβοιας. Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας θα βρίσκεται δίπλα στο Υπουργείο και δίπλα στον ανάδοχο, ούτως ώστε να συμβάλλει με όλες της τις δυνάμεις στην ταχεία και κυρίως άρτια υλοποίηση αυτού του τόσο σημαντικού έργου».
Τα χαρακτηριστικά του έργου «Μπράλος – Άμφισσα»
Με την ολοκλήρωση του τμήματος Μπράλος – Άμφισσα του διαγώνιου οδικού άξονα Λαμία- Ιτέα- Αντίρριο, θα μπορεί κάποιος να ταξιδέψει οδικώς από Λαμία στην Πάτρα σε λιγότερο από μιάμιση ώρα, χωρίς να περάσει από την Αττική.
Ενδιάμεσα έχει ήδη κατασκευαστεί η παράκαμψη της Γραβιάς, ενώ το τμήμα από την παράκαμψη Γραβιάς έως τον Ισόπεδο Κόμβο Μεταλλείων Βωξίτη μήκους 4,7χλμ έχει δημοπρατηθεί και αναμένεται άμεσα η υπογραφή και αυτής της σύμβασης.
Το τμήμα Μπράλος – Άμφισσα θα έχει πλάτος 11 μέτρα με μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση (πλάτους 3,75 μέτρων), ενώ ένα μέρος των ερεισμάτων έχει ασφαλτοστρωθεί δημιουργώντας μία λωρίδα πολλαπλών χρήσεων (Λ.Π.Χ.) ανά κατεύθυνση, πλάτους 1,50 μέτρου.
Με την ολοκλήρωση του Μπράλος – Άμφισσα το μήκος της συνολικής διαδρομής θα μειωθεί κατά τέσσερα χιλιόμετρα. Υπενθυμίζεται ότι το Μπράλος – Άμφισσα αποτελεί τμήμα του διαγώνιου οδικού άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο», που με τη σειρά του αποτελεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό κομμάτι του Ε65, ο οποίος θα συνδέσει την ΠΑΘΕ με την Ιόνια Οδό, θα επιτρέψει την ταχύτερη μετακίνηση από τη Στερεά Ελλάδα και τη Θεσσαλία απευθείας προς τη Δυτική Ελλάδα και θα συνδέσει το λιμάνι της Πάτρας με αυτό του Βόλου.