Το χαμηλότερο σε αξία καλάθι του νοικοκυριού είχε αυτή την εβδομάδα το Lidl, στο οποίο βρέθηκε σήμερα το πρωί ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης. «Να συγχαρώ κάθε μεγάλη προσπάθεια. Ο στόχος μας είναι να μπορεί ο κόσμος να βρίσκει κάθε εβδομάδα καλύτερες τιμές. Όσο εμείς οι καταναλωτές επιλέγουμε προϊόντα από το καλάθι, τόσο οι αλυσίδες θα έχουν συμφέρον κάθε εβδομάδα και οι προμηθευτές τους να μειώνουν τις τιμές και έτσι θα κερδίσουμε όλοι χρήματα» τόνισε.

«Οι ευάλωτοι συμπολίτες μας θα μπορούν να βρίσκουν τα βασικά προϊόντα σε τιμές πολύ καλύτερες από πριν, αλλά και όλοι οι υπόλοιποι θα πιέζουμε να πηγαίνουν οι τιμές προς τα κάτω. Γι’ αυτό έχουμε φτιάξει το καλάθι» πρόσθεσε ο υπουργός. Όπως είπε, μπορεί το καλάθι του νοικοκυριού να χλευάστηκε στην αρχή, αλλά για τρίτη συνεχόμενη βδομάδα λειτουργεί.

«Θα δημιουργηθεί ένα καλάθι για τις ειδικές κατηγορίες, ενώ συζητάμε πώς θα δημιουργηθεί το εορταστικό καλάθι, όμως οι 51 κατηγορίες δεν θα αλλάξουν. Και θέλω να εξηγήσω και το γιατί: Άμα ξεχειλίσουν οι κατηγορίες, τότε η δυνατότητα των αλυσίδων να πιέζουν τις τιμές προς τα κάτω θα μειωθεί. Εμείς θέλουμε να φτιάξουμε έναν χώρο όπου θα συγκρίνονται οι αλυσίδες μεταξύ τους και θα βάζουν τα δυνατά τους για να ρίχνουν τις τιμές κάθε εβδομάδα».

Ο Άδωνις Γεωργιάδης προειδοποίησε τις αλυσίδες που θελήσουν να αυξήσουν τις τιμές, ότι θα φροντίσει να κάνει την ανάποδη διαφήμιση. «Αυτή την εβδομάδα όλες οι αλυσίδες μείωσαν τις τιμές. Όλες οι αλυσίδες βάλανε πλάτη. Οι τιμές που είδαμε αυτή την εβδομάδα μας δίνουν μεγάλη χαρά» κατέληξε ο υπουργός.

Για τα αντικλεπτικά στις βρεφικές τροφές είπε: «Αυτό είναι κάτι που γίνεται σε όλη την Ευρώπη. Είναι φυσιολογικό κάποιες αλυσίδες να θέλουν να προστατεύσουν την περιουσία τους, αυτό όμως δεν είναι ο κανόνας στην Ελλάδα. Ο κανόνας στην Ελλάδα τώρα είναι ότι όπως απέδειξε η μελέτη του ΙΕΛΚΑ εάν ψωνίζατε από το καλάθι με τις τιμές της περασμένης εβδομάδας κέρδιζες στα ψώνια σου 12%» είπε.

Μεταξύ άλλων είπε: «Επειδή ακούω τα παράπονα για τα ταμπελάκια, από 1η Δεκεμβρίου έχουμε δώσει χρόνο προσαρμογής στις αλυσίδες για να φτιάξουν τα ταμπελάκια και τα ταμπελάκια θα είναι μεγάλα σε σχήμα, αν κι εδώ νομίζω το κατάστημα αυτό έχει μεγάλα σε σχήμα ταμπελάκια, για να μπορεί εύκολα να τα εντοπίζει ο καταναλωτής».