Στο φιάσκο της διαχείρισης της κυκλοφορίας των οχημάτων στην Αττική Οδό, όπου χιλιάδες οδηγοί εγκλωβίστηκαν για πάνω από 20 ώρες, εν μέσω της κακοκαιρίας Ελπίδα, αναφέρθηκε ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Χρήστος Στυλιανίδης.
«Αν στην Αττική Οδό είχαμε ανάλογη συμπεριφορά όπως στην Αθηνών – Λαμίας, πιστεύω ότι οι επιπτώσες του φαινομένου θα ήταν μικρότερες» ανέφερε μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΪ.
«Την Παρασκευή και την Κυριακή είχαμε κάνει δύο συσκέψεις και με τις δύο εταιρείες για το πώς να προετοιμαστούμε. Όλοι έλεγαν ότι η Αττική Οδός είχε πολύ καλές επιδόσεις. Η Αττiκή Οδός μας είπε ότι έχει ικανοποιητικά οχήματα, αλλά δεν μπόρεσε να υλοποιήσει τον δικό της σχεδιασμό που μας είχε υποσχεθεί» είπε.
«Δεν υπήρξε η συνεννόηση με την Τροχαία»
«Δεν υπήρξε η συνεννόηση με την Τροχαία όπως υπήρξε με τη Νέα Οδό, στην Αθηνών – Λαμίας, γι’ αυτό εκεί είχαμε σαφή επιτυχία και δεν είχαμε καθόλου προβλήματα. Εδώ δυστυχώς, υπήρχαν προβλήματα.
«Με βάση τη σύμβαση η Αττική Οδός δεν μπόρεσε να υλοποιήσει το σχεδιασμό που μας είχε υποσχεθεί».
Ανέφερε ακόμα ότι την ευθύνη για το ποιοι θα μπουν και ποιοι θα βγουν στην Αττική Οδό την έχει η εταιρεία από τη στιγμή που θα συμφωνήσει με την τροχαία.
«Δεν είναι έτοιμη η διαχείριση των κρίσεων στον βαθμό που πιστεύουμε. Δεν έχουμε για παράδειγμα σένσορες αυτή τη στιγμή, παραμένουμε στην πιο παραδοσιακή μορφή όπως χτίστηκε τόσα χρόνια. Αποφασίσαμε και μπήκαμε μαζί με τροχαία στην αποσόβηση των προβλημάτων νωρίς» πρόσθεσε ο κ. Στυλιανίδης σημειώνοντας πως «πρέπει να τα ξαναδούμε όλα, και τις συμβάσεις».
Ερωτηθείς για τα προβλήματα σε Κατεχάκη, Μεσογείων, Μαραθώνος είπε ότι «ξέρουμε όλοι ότι σε αυτούς τους κεντρικούς άξονες έχει την ευθύνη η περιφέρεια, και σε μικρότερες οδούς οι δήμοι. Με αυτά τα δεδομένα όλες αυτές οι επικαλύψεις και η προετοιμασία που έγινε έδειξε ότι δεν μπόρεσε να υλοποιήσει ένα σχεδιασμό. Όμως πρέπει να παραδεχθούμε ότι έπαιξε σημαντικό ρόλο και το πρόβλημα που δημιουργήθηκε στην Αττική Οδό».
«Δεν θα αποδώσω ευθύνες πριν να έχω επιστημονική αξιολόγηση. Θα γίνει επιτροπή ειδικών επιστημόνων για να αξιολογήσει όλα τα προβλήματα που εμφανιστήκαν στη διαδικασία υλοποίησης του σχεδιασμού. Θα ήταν λάθος και ανώριμο από εμένα να κατανείμω ευθύνες χωρίς να έχω τα επιστημονικά δεδομένα. Και η ιδία η εξέλιξη στην ηγεσία της Αττικής Οδού, αλλά και η αποδοχή της αποζημίωσης αποδεικνύει ότι υπάρχει θέμα».
Ο κ. Στυλιανίδης, σχολιάζοντας τα όσα ανέφερε ο διευθυντής της ΕΜΥ, Θοδωρής Κολυδάς, για την έγκαιρη προειδοποίηση από την πλευρά της υπηρεσίας, είπε ότι ναι μεν υπήρξε από πλευράς ΕΜΥ η προειδοποίηση για έντονα φαινόμενα, όμως η ένταση του φαινομένου ξεπέρασε οποιαδήποτε πρόβλεψη.