Συνεχώς αυξανόμενες θα είναι οι ροές προσφύγων και μεταναστών, κυρίως από την Συρία, τόνισε σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε σήμερα, ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας. Οι εκτιμήσεις από παντού, προσέθεσε, είναι ότι για τον μεγάλο αριθμό των προσφύγων από τη Συρία, που είναι ίσως και πάνω από δύο εκατομμύρια, εξαντλείται η προσδοκία επιστροφής στην πατρίδα τους, λόγω των εξελίξεων σε αυτή, και θα προσπαθήσουν να εισέλθουν στην Ευρώπη με την Ελλάδα να είναι το πρώτο βήμα για πολλούς από αυτούς. Το πρόβλημα είναι σοβαρό, είπε ο κ. Δρίτσας, δεν είναι συγκυριακό και έτσι το αντιμετωπίζουμε. Δεν είναι πρόβλημα που δημιουργήθηκε στις αρχές του 2015, όπως ισχυρίζεται η κυρίως η αξιωματική αντιπολίτευση, τόνισε.
Ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας ανέφερε σχετικά με το προσφυγικό-μεταναστευτικό, πως η απόφαση της τελευταίας Συνόδου Κορυφής της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχει πολλά θετικά σημεία. Η χώρα, είπε, πήγε καλά προετοιμασμένη στη σύνοδο και σε αυτό βοήθησαν οι ηγεσίες του Λιμενικού Σώματος, αλλά και της Ελληνικής Αστυνομίας. Ο τριπλασιασμός του ποσού ενίσχυσης για τα προγράμματα «ΤΡΙΤΩΝ» και «ΠΟΣΕΙΔΩΝ», είναι σημαντική απόφαση, όπως και η απόφαση με την οποία άνοιξε ένα μικρό παράθυρο στον τομέα της αναλογικής υποδοχής των προσφύγων-μεταναστών και που προβλέπει μεταφορά κάποιων από αυτούς σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, υπογράμμισε.
Προτεραιότητά μας είναι η προστασία της ανθρώπινης ζωής, συνέχισε ο κ. Δρίτσας, και χαρακτηρίζοντας τη δράση των διακινητών εγκληματική ανέφερε ότι παρά την συνεργασία που υπάρχει ανάμεσα στο Λιμενικό των δύο χωρών θα πρέπει να δραστηριοποιηθεί περισσότερο η Τουρκία στον τομέα αυτό.
«Πάμε να κάνουμε σε δύο μήνες αυτά που έπρεπε να είχαν γίνει τα τελευταία δύο χρόνια» στο πλαίσιο της ΕΕ, σημείωσε ο κ. Δρίτσας, ενώ για τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος είπε ότι οι προσπάθειες που καταβάλουν δεν είναι απλώς αξιέπαινες, αλλά σε πολλές περιπτώσεις ξεπερνούν τα όρια της αντοχής τους. Χρειάζεται επειγόντως ενίσχυση, να ενισχύσουμε το συντομότερο δυνατό τις δυνάμεις του Λιμενικού στο Ανατολικό Αιγαίο. Στο πλαίσιο αυτό θα μετατεθούν εκεί 205 στελέχη. Είκοσι στη Μυτιλήνη, δεκατρία στη Χίο, 48 στη Σάμο, δέκα στη Σύμη, 46 στη Ρόδο, είκοσι στη Λέρο δεκαπέντε στην Κάλυμνο και 33 στην Κω. Στόχος μας είναι να παραμείνουν το Αιγαίο και η Μεσόγειος θάλασσες ειρήνης, ανθρωπιάς και αλληλεγγύης, πρόσθεσε ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας.
Ο κ. Δρίτσας αναφέρθηκε ακόμη στο νομοθετικό πλαίσιο για τις ειδικές συνθέσεις πλοίων με ελληνική σημαία που εκτελούν εσωτερικά δρομολόγια, λέγοντας ότι επιτρέπει τη μείωση των πληρωμάτων κατ’ εξαίρεση και όταν υπάρχουν λόγοι. Η εξαίρεση αυτή, όμως, έχει μετατραπεί σε κανόνα, τόνισε, γι’ αυτό και θα εξορθολογήσουμε το πλαίσιο, ενώ για τις τρέχουσες αιτήσεις για ανανέωση αποφάσεων για μείωση πληρωμάτων θα δώσουμε παράταση ένα μήνα, θα ζητήσουμε εξηγήσεις και θα πάρουμε αποφάσεις με γνώμονα πάντα την ασφάλεια των πλοίων και των πλόων.
Για την ναυτική εκπαίδευση, είπε ότι πρόκειται για ένα σοβαρό, πολυσύνθετο και επίκαιρο ζήτημα. Οι λύσεις δεν είναι εύκολες και θα προχωρήσουμε σε συγκρότηση ομάδας εργασίας η οποία θα λάβει υπόψη της τις απόψεις όλων όσων εμπλέκονται.
Σχετικά με την νομοθετική ρύθμιση για την αντιμετώπιση της απλήρωτης εργασίας είπε ότι «είμαστε στην τελική φάση αξιολόγησης των προτάσεων που έχουν γίνει».
Ο κ. Δρίτσας τόνισε ακόμη την ανάγκη ενίσχυσης του υπουργείου σε στελεχιακό επίπεδο, καθώς -όπως είπε- οι περικοπές από τις προηγούμενες κυβερνήσεις έγιναν οριζόντια και άκριτα και θεωρήθηκε πως όποιες θέσεις ήταν κενές δεν χρειάζονταν.
Τέλος, και απαντώντας σε ερώτηση για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, ο κ. Δρίτσας είπε ότι όλα είναι ανοιχτά, αφού η χώρα διαπραγματεύεται αυτή την περίοδο σε συνολικό επίπεδο με την Ευρωπαϊκή Ένωση.