Χιλιάδες θα είναι τα νέα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στη χώρα, τη διετία 2021-2022, σύμφωνα με στοιχεία που επικαλέστηκε ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργος Αμυράς απαντώντας σήμερα, Παρασκευή (19/11) σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού της ΝΔ Φωτεινής Πιπιλή για την «έλλειψη των ειδικών υποδομών για τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων».
«Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων το χρονικό διάστημα Ιανουάριος 2013 έως και τον Οκτώβριο 2021, δηλαδή, μέσα σε οκτώ χρόνια συνολικά είχαν ταξινομηθεί 8.717 νέα ηλεκτρικά οχήματα στη χώρα μας. Τα έτη 2020 και 2021 ταξινομήθηκαν 7.510 αυτοκίνητα. Τι σημαίνει αυτό; Ότι αυτά τα δύο χρόνια έχουμε 7.500 αυτοκίνητα σε σύνολο 8.717, δηλαδή 1.207 ηλεκτρικά αυτοκίνητα όλα κι όλα είχαν ταξινομηθεί περίπου από το 2013 μέχρι το 2020», ανέφερε ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Ο κ. Αμυράς είπε επίσης ότι σήμερα λειτουργούν περίπου 1.100 σημεία δημόσιας φόρτισης στην ελληνική επικράτεια, τα 400 εξ αυτών ανήκουν στη ΔΕΗ υπερκαλύπτοντας τον ευρωπαϊκό στόχο για έναν φορτιστή ανά 10 ηλεκτρικά οχήματα. Την ίδια ώρα 308 δήμοι έχουν υποβάλει προτάσεις για φτιάξουν σημεία φόρτισης τα οποία θα χρηματοδοτηθούν από το Πράσινο Ταμείο και το Ταμείο Ανάκαμψης. «Έτσι εντός του έτους θα έχουμε 10.291 καινούρια σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στη χώρα και δεν σταματάμε εκεί. Έχουμε από το Ταμείο Ανάκαμψης 80 εκατομμύρια ευρώ τα οποία τα προορίζουμε για ένα πρόγραμμα επιδοτούμενο που θα λέγεται “Φορτίζω παντού”, πέραν των δήμων δηλαδή που μέσα στην επόμενη χρονιά και τους επόμενους μήνες θα έχουν φτιάξει έντεκα σχεδόν χιλιάδες σημεία φόρτισης. Επιπλέον των υφιστάμενων […] θα έχουμε και χιλιάδες άλλα σημεία φόρτισης, σε αστικές και υπεραστικές περιοχές, στο δίκτυο των εθνικών οδών και σε σημεία ενδιαφέροντος επιβίβασης, μετεπιβίβασης αλλά και σε ιδιωτικούς χώρους με δημόσια όμως πρόσβαση».
Η κ. Πιπιλή επικαλέστηκε μελέτη του Συνδέσμου Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, σύμφωνα με την οποία η Ελλάδα βρίσκεται μόλις στην προτελευταία θέση των ευρωπαϊκών χωρών, όσον αφορά τον αριθμό των φορτιστών ανά 100 χιλιόμετρα, γεγονός που καθιστά πάρα πολύ δύσκολη την επέκταση της ηλεκτροκίνησης σε όλη την επικράτεια. Κάλεσε λοιπόν τον παριστάμενο υφυπουργό να ενημερώσει ποιες κινήσεις και κίνητρα, θα προωθήσει το υπουργείο Περιβάλλοντος για την επιτάχυνση εγκατάστασης φορτιστών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ζήτησε επίσης από το υπουργείο να θέσει στην ευρωπαϊκή επιτροπή θέμα ώστε οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες να προβλέπουν κοινή τεχνολογία όλων των τύπων ηλεκτρικών αυτοκινήτων και να μη δημιουργούνται δυσλειτουργίες στη φόρτιση.