Τη διαβεβαίωση ότι είναι δρομολογημένες όλες οι διαδικασίες και ξεκινάνε τα έργα αποκατάστασης των ζημιών που προκλήθηκαν στη Περιφέρεια της Καρδίτσας από τον καταστροφικό κυκλώνα «Ιανό» στις οδικές υποδομές και τις γέφυρες, έδωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, αναφέρει το ΑΠΕ.
Παράλληλα, ο κ. Καραμανλής έδωσε έμφαση στα «αντιπλημμυρικά έργα που δρομολογούνται ύψους 1,3 δισ. ευρώ, αξιοποιώντας τόσο το Ταμείο Ανάκαμψης όσο και όλα τα άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία», τονίζοντας ότι «η Καρδίτσα, θα αποτελέσει οδηγό στο μέλλον για την αποτελεσματική και άμεση αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών».
Ενημερώνοντας τα μέλη της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ο κ. Καραμανλής χαρακτήρισε εξαιρετικά σημαντική τη σύμβαση για την αποκατάσταση των ζημιών, ο συνολικός προϋπολογισμός της οποίας ανέρχεται στα 143 εκατ. ευρώ και αφορά ένα οδικό δίκτυο μήκους 150 χιλιομέτρων.
Ειδικότερα, οι τεχνικές παρεμβάσεις που προβλέπεται να γίνουν αφορούν:
-Εργασίες καθαρισμού ρεμάτων και ποταμών, με διευθέτηση της κοίτης, όπου αυτή έχει διαβρωθεί, με ανακατασκευή 4 γεφυρών μήκους 1 χιλιομέτρου.
-Κατασκευή 4 νέων γεφυρών, για την ασφαλή διέλευση του ποταμού Πάμισου σε 2 θέσεις και 2 τοπικών ρεμάτων.
– Παρεμβάσεις για την οδική πρόσβαση σε κάθε γέφυρα, κατά μήκους 150 χιλιομέτρων οδοποιίας.
– Κατασκευή 75 περίπου νέων οχετών για την ασφαλή παροχέτευση των τοπικών ρεμάτων.
-Κατασκευή του νέου κτιρίου Κέντρου Υγείας του Δήμου Μουζακίου και διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου
-Αποκατάσταση ζημιών εντός του οικισμού Μουζακίου, κατά μήκους του μετώπου που κινείται παράλληλα με τον ρου του Πάμισου.
Έργα συντήρησης
Στην ίδια επιτροπή, ο υπουργός Υποδομών ενημέρωσε τα μέλη της για δύο συμβάσεις που αφορούν τη λειτουργία και τη συντήρηση της Εγνατίας Οδού. Η πρώτη σύμβαση αφορά τον Δυτικό Τομέα, δηλαδή από την Ηγουμενίτσα μέχρι και τον Ανισόπεδο Κόμβο στο Κλειδί Ημαθίας, καθώς και του κάθετου άξονα από τη Δυτική Σιάτιστα μέχρι τον Συνοριακό Σταθμό Κρυσταλλοπηγής και η δεύτερη σύμβαση αφορά τον Ανατολικό Τομέα, δηλαδή από το Κλειδί μέχρι το Τελωνείο των Κήπων.
Όπως τόνισε ο κ. Καραμανλής, «για το Δυτικό Τομέα, η σύμβαση, μετά από την έκπτωση 65,67%, που έγινε, ορίστηκε στα 26 περίπου εκατ. και για τον Ανατολικό Τομέα ενώ ο αρχικός προϋπολογισμός ήταν ύψους 65 εκατ. με ΦΠΑ, έγινε έκπτωση της τάξης του 65,70% και το ποσό της σύμβασης ορίστηκε στα 22,4 περίπου εκατ. ευρώ.
Το αντικείμενο των Συμβάσεων αφορά:
– Εργασίες τεχνικής αστυνόμευσης για τυχόν φθορές στον δρόμο
– Συντήρηση και καθαρισμός της οδού και των σηράγγων
– Συντήρηση των Ηλεκτρο-Μηχανικών εγκαταστάσεων, σε όλες τις υποδομές της Εγνατίας (οδό, σήραγγες, κτήρια κ.λπ.)
– Εργασίες βαριάς συντήρησης, που αφορούν δομικές επισκευές και γεωτεχνικά έργα.
– Περιπολίες ασφαλείας, αντιμετώπισης εκτάκτων καιρικών φαινομένων, όπως αποχιονισμοί κ.λπ., και
– Εργασίες βελτίωσης και αναβάθμισης των παρεχομένων υπηρεσιών προς τους χρήστες, δηλ. ηλεκτρονικές σημάνσεις, αναγραμμίσεις, αναβαθμίσεις χώρων στάθμευσης κ.λπ.
Απαντώντας στις παρατηρήσεις βουλευτών της Αντιπολίτευσης ότι καθυστέρησαν οι συμβάσεις να κατατεθούν στη Βουλή, ο κ. Καραμανλής διευκρίνισε ότι οφείλεται στις δικαστικές διαμάχες και προσφυγές που είχαν γίνει. «Έπρεπε να ολοκληρωθεί πρώτα αυτή η διαδικασία των δικαστικών προσφυγών και μετά να υπογραφούν και να κατατεθούν στη βουλή», σημείωσε.