Την επέκταση της υπηρεσίας myConsulLive με την προσθήκη 18 επιπλέον αρχών του εξωτερικού (πρεσβείες και προξενεία) σε 17 χώρες ανακοίνωσαν τα υπουργεία Εξωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης μέσω κοινού δελτίο Τύπου τους.
Οι Έλληνες πολίτες και οι ομογενείς οι οποίοι διαμένουν στις περιοχές όπου είναι σε λειτουργία η υπηρεσία, έχουν πλέον τη δυνατότητα να εξυπηρετούνται για μια σειρά από διοικητικές πράξεις του ελληνικού Δημοσίου χωρίς φυσική παρουσία αλλά μέσω βιντεοκλήσης.
Ποιες πρεσβείες εντάσσονται στο myConsulLive
Από την Πέμπτη 22 Ιουλίου στο myConsulLive εντάσσονται οι πρεσβείες της Ελλάδας σε Βαρσοβία, Βιέννη, Βίλνιους, Βουδαπέστη, Βουκουρέστι, Κοπεγχάγη, Λισαβόνα, Λουξεμβούργο, Μοντεβιδέο, Μεξικό, Μπρατισλάβα, Πράγα, Σαντιάγο, Σόφια, Ταλίν και τα γενικά προξενεία Αγίου Φραγκίσκου, Λος Άντζελες και Μαριούπολης.
Με την προσθήκη των νέων αρχών εξωτερικού, η δυνατότητα εξυπηρέτησης με ψηφιακό ραντεβού διατίθεται συνολικά από 60 πρεσβείες και προξενεία σε 36 χώρες. Η υπηρεσία ξεκίνησε να εφαρμόζεται πιλοτικά τον Δεκέμβριο του 2020 με τη συνεργασία των υπουργών Εξωτερικών Νίκου Δένδια και Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη, ενώ ο σχεδιασμός και η υλοποίηση πραγματοποιήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, στο πρότυπο των αντίστοιχων υπηρεσιών ψηφιακών ραντεβού που παρέχουν τα ΚΕΠ, ο ΟΑΕΔ, η ΑΑΔΕ και, πλέον, ο eΕΦΚΑ. Το ΜyConsulLive προγραμματίζεται να επεκταθεί σταδιακά στο σύνολο των Αρχών που διαθέτει η Ελλάδα στο εξωτερικό.
Η πλατφόρμα του ΜyConsulLive λειτουργεί για τις ακόλουθες διοικητικές πράξεις: Έκδοση πιστοποιητικού μονίμου κατοίκου εξωτερικού, βεβαίωση οικογενειακής κατάστασης ή γέννησης, βεβαίωση διαμονής, αντίγραφα ή αποσπάσματα ληξιαρχικών πράξεων, δήλωση δικαιούχου σύνταξης, υποβολή αιτήσεων ή δηλώσεων στην Προξενική Αρχή.
Τα ραντεβού προγραμματίζονται για συγκεκριμένη ημέρα και ώρα στο ΜyConsulLive.gov.gr. Για την αυθεντικοποίηση στην πλατφόρμα είναι απαραίτητη η χρήση κωδικών Taxisnet, ενώ κατά την έναρξη της βιντεοκλήσης ο ενδιαφερόμενος ταυτοποιείται με την επίδειξη αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατηρίου.