Στους δρόμους της Αθήνας βγαίνουν 300 νέα λεωφορεία, μισθωμένα μέσω leasing όπως αποκάλυψε την Τετάρτη (24/3) ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.
Μιλώντας στον ΑΝΤ1 ο αρμόδιος υπουργός επεσήμανε πως το Ελεγκτικό Συνέδριο έδωσε το «πράσινο φως» και εξήγησε ότι 40 με 50 από αυτά τα λεωφορεία θα αρχίσουν να κυκλοφορούν περί το πρώτο δεκαήμερο του Απριλίου και στη συνέχεια, τα συνολικά 300 λεωφορεία θα ενισχύσουν το στόλο στις 16 γραμμές όπου παρατηρούνται τα μεγαλύτερα προβλήματα.
Ο Κώστας Καραμανλής ερωτηθείς σχετικά με την πορεία της μίσθωσης με leasing, απάντησε ότι την Τρίτη (23/3) το Ελεγκτικό Συνέδριο ανακάλεσε την πράξη του ΣΤ’ Κλιμακίου, που είχε προσωρινά «παγώσει» τον διαγωνισμό.
Παράλληλα, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων σημείωσε ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ήταν έτοιμο από τον Νοέμβριο να προσθέσει στο στόλο της Αθήνας 300 λεωφορεία με τη διαδικασία του leasing, ωστόσο υπήρξε μία παρανόηση αναφορικά με τα ανοιγοκλειόμενα παράθυρα.
Ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει περίπτωση να μην ανοίγουν τα παράθυρα στα νέα λεωφορεία, ενώ υπενθύμισε ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ξεκινήσει στη διαδικασία ώστε η Ελλάδα να είναι η πρώτη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, που θα προμηθευτεί μηχανήματα καθαρισμού για τους συρμούς του Μετρό, τα λεωφορεία και τρόλεϊ, όταν τα μηχανήματα αυτά θα λάβουν πιστοποίηση από τους ευρωπαϊκούς μηχανισμούς και εφόσον είναι: Πρώτον, ασφαλή. Και δεύτερον, αποτελεσματικά.
Ταυτόχρονα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε πως είναι στο τιμόνι και οι νέοι οδηγοί, καθώς προχώρησαν οι προσλήψεις στην ΟΣΥ με διαδικασίες ΑΣΕΠ, σε πολύ γρήγορους χρόνους.
Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι από 850 λεωφορεία τον Ιούλιο του 2019, σήμερα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας πάνω από 1.250 λεωφορεία, αύξηση περίπου 50%. Επισήμανε ότι τους τελευταίους δέκα μήνες, τα κονδύλια για ανταλλακτικά σε λεωφορεία και τρόλεϊ έχουν αυξηθεί κατά 200% σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, ώστε να επισκευαστούν και να βγουν στο δρόμο με ασφάλεια όσο περισσότερα οχήματα, σημειώνοντας ότι ο μέσος όρος ηλικίας είναι πολύ υψηλός γιατί εδώ και πολλά χρόνια δεν έχουν έρθει νέα οχήματα.
«Ήδη 200 λεωφορεία από τη σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ έχουν ενισχύσει το στόλο της Αθήνας» τόνισε σημειώνοντας ότι πάντα παραμένει ο δημόσιος έλεγχος στις αστικές συγκοινωνίες.
Ανέφερε εξάλλου ότι στη διαδικασία του leasing, η ευθύνη της συντήρησης θα ανήκει στον ιδιώτη, αλλά θα χρησιμοποιεί τους πολύ έμπειρους τεχνικούς της ΟΣΥ. Εκτίμησε συνεπώς ότι έχουμε ένα ιδανικό πάντρεμα μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.
«Σε ενάμιση χρόνο καταφέραμε και κάναμε όσα δεν είχαν γίνει εδώ και 10 χρόνια», τόνισε ο κ. Καραμανλής, επισημαίνοντας ωστόσο, ότι υπάρχουν πράγματι προβλήματα, τα οποία Υπουργείο, διοικήσεις των Οργανισμών και εργαζόμενοι, εργάζονται για να αντιμετωπίσουν.