Τη θέση ότι η κυβέρνηση δεν μίλησε ποτέ για κάμερες στα σχολεία εξέφρασε μέσω τηλεοπτικής της τοποθέτησης η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, αναφορικά με το σύστημα τηλεκπαίδευσης. Παράλληλα, ξεκαθάρισε ότι είναι στη διακριτική ευχέρεια των εκπαιδευτικών η απευθείας μετάδοση των μαθημάτων.
«Η κυβέρνηση δεν μίλησε ποτέ για κάμερες. Τι είπε η κυβέρνηση; Ότι από τη στιγμή που η Πολιτεία προβλέπει τη δυνατότητα για ορισμένους μαθητές να μένουν εκτός σχολείου για προληπτικούς λόγους προστασίας της ατομικής τους υγείας, αλλά και της δημόσιας υγείας, είναι αυτονόητη υποχρέωση της Πολιτείας να τους βρίσκει πρόσβαση στην εκπαίδευση. Αλλιώς είναι σαν να λέει “εσείς μείνετε σπίτια να προστατεύσετε το κοινωνικό σύνολο, αλλά εμένα δεν με ενδιαφέρει πώς θα έχετε πρόσβαση στην εκπαίδευση”», σημείωσε αρχικά η κ. Κεραμέως.
Και συμπλήρωσε: «Δεν μίλησε κανείς για κάμερες, αυτά είναι αντιπολιτευτικά παιχνίδια κάποιων, επειδή δεν έχουν απαντήσεις στα σημαντικά αυτά προβλήματα. Εμείς είπαμε ότι υπάρχει η δυνατότητα στα σχολεία μέσω συστήματος τηλεκπαίδευσης που λειτούργησε τόσο καλά τους τελευταίους δυο μήνες, να υπάρχει ταυτόχρονη μετάδοση της διδασκαλίας μέσω μια οποιαδήποτε συσκευής, κινητό ή τάμπλετ. Δεν υπάρχει καμία κάμερα. Επίσης, από αυτήν πλατφόρμα έχει απενεργοποιηθεί η λειτουργία της καταγραφής και της αποθήκευσης».
Για το πώς θα γίνεται το μάθημα, απάντησε: «Έχουν σταλεί ακριβείς οδηγίες στα σχολεία για τη δυνατότητα που έχουν οι εκπαιδευτικοί να μεταδίδουν το μάθημά τους και στα παιδιά που αναγκάζονται να μείνουν σπίτι. Η απευθείας μετάδοση των μαθημάτων επαφίεται στους εκπαιδευτικούς εάν θα το κάνουν. Εμείς ως Πολιτεία δίνουμε τη δυνατότητα. Η όποια λήψη και εάν υπάρχει, δείχνει μόνο τον πίνακα και τον εκπαιδευτικό και δεν δείχνει μαθητές».
Αναφορικά με την τοποθέτηση της στη Βουλή για «ούτε βήμα πίσω», η κ. Κεραμέως ξεκαθάρισε: «Η διάταξη που ψηφίστηκε μιλάει για δυνατότητα. Ούτε βήμα πίσω δεν κάνουμε. Δεν υπάρχει καμία αλλαγή», για να συμπληρώσει ότι από την αρχή ήταν σαφές αυτό, μόνο που μεσολάβησαν πολιτικά παιχνίδια.
Επίσης, η υπουργός στάθηκε στην «τεράστια προσπάθεια» των εκπαιδευτικών το προηγούμενο διάστημα, ενώ τόνισε πως το μέτρο αυτό δεν έχει χαρακτήρα μονιμότητας. Μάλιστα, διερωτήθηκε τι αντιπροτείνουν όλοι όσοι είναι αντίθετοι με αυτό το μέτρο.