«Με αυτό το σχέδιο νόμου, γυρίζουμε οριστικά σελίδα και κλείνουμε μια χαίνουσα πληγή, που κόστιζε αμύθητα ποσά στους Έλληνες πολίτες, χωρίς αυτοί να απολαμβάνουν και τις ανάλογες υπηρεσίες», ανέφερε ο Γιώργος Παπανδρέου προλογίζοντας το νέο θεσμικό πλαίσιο για τον ΟΣΕ.

«Θέλουμε την εξυγίανση, θέλουμε τη βιωσιμότητα, θέλουμε την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού συστήματος. Για μας, είναι βασικό στοιχείο μιας σοσιαλιστικής κυβέρνησης οι μαζικές μεταφορές, όμως, αυτά πρέπει να γίνουν σε μια υγιή οικονομική βάση. Και εδώ, έχουμε μια άλλη μεγάλη αλλαγή, που είναι τομή, σε σχέση με τη στασιμότητα και την πελατειακή και συντεχνιακή αντίληψη του παρελθόντος», πρόσθεσε ο πρωθυπουργός.

Υπενθυμίζεται ότι το νομοσχέδιο προβλέπει τη μείωση του προσωπικού στον ΟΣΕ από τους 6.050 εργαζομένους σε περίπου 3.700 (με συνταξιοδότηση 1.000 ατόμων και μετατάξεις άλλων 1.350), περικοπή των ζημιογόνων δρομολογίων, είσοδο στρατηγικού εταίρου στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ με ποσοστό 49% και παραχώρηση του μάνατζμεντ, απελευθέρωση των κομίστρων και αυξήσεις των εισιτηρίων από τον Ιανουάριο.

Στο σχέδιο νόμου προβλέπεται επίσης σε πρώτη φάση εθελούσιος χαρακτήρας για τις μετατάξεις των εργαζομένων του ΟΣΕ και θα δοθεί προτεραιότητα σε όσους θελήσουν μόνοι τους να μετακινηθούν.

Ο Γιώργος Παπανδρέου μίλησε στο υπουργικό συμβούλιο και για το νέο θεσμικό πλαίσιο για την οδική ασφάλεια, την οποία χαρακτήρισε «κορυφαία προτεραιότητα σε όλες τις προηγμένες χώρες, παραμελημένη όμως στη χώρα μας. Ήταν από τα πρώτα θέματα που συζητήσαμε, όταν αναλάβαμε την κυβέρνηση. Τώρα, με το σημερινό νομοσχέδιο, ρυθμίζονται παράλληλα πολλά και σημαντικά θέματα στο χώρο των μεταφορών», δήλωσε.