Μέχρι τον Δεκέμβριο θα υπάρχουν συγκεκριμένα, απτά παραδείγματα απλούστευσης διαδικασιών για την έκδοση δικαιολογητικών σχετικά με τα λεγόμενα «γεγονότα ζωής», όπως προανήγγειλε στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ, «Πρακτορείο FM 104,9», ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αρμόδιος για θέματα Απλούστευσης Διαδικασιών, Γιώργος Γεωργαντάς.
«Οι πρώτες μας παρεμβάσεις θα έχουν να κάνουν με τον απλό πολίτη, με τα λεγόμενα γεγονότα ζωής, με τον θάνατο, το γάμο, τη γέννηση, πάνω σε αυτά και τα δικαιολογητικά που απαιτούνται θα κοιτάξουμε λίγο να απλοποιήσουμε τις διαδικασίες», ξεκαθάρισε ο υφυπουργός.
«Είμαστε 26η χώρα στην Ε.Ε. στον τομέα των μεταρρυθμίσεων στην ψηφιακή διακυβέρνηση, όμως πλέον υπάρχει πολιτική βούληση, υπάρχει ένα νεοσύστατο υπουργείο που θα έχει αυτόν τον καθοδηγητικό και συντονιστικό ρόλο, έτσι ώστε πρώτα να κάνουμε έναν περιορισμό της γραφειοκρατίας και μια απλούστευση των διαδικασιών και στη συνέχεια να ψηφιοποιήσουμε αυτές τις υπηρεσίες για να είναι εύκολα προσβάσιμες στον Έλληνα πολίτη».
Ο κ. Γεωργαντάς διευκρίνισε ότι δεν θα προχωρήσουν σε «ψηφιοποίηση της γραφειοκρατίας, δεν είναι αυτός ο στόχος». «Πρέπει πρώτα να ελαφρύνουμε τις διαδικασίες», πρόσθεσε, «να καταργήσουμε δικαιολογητικά όπου αυτά δεν απαιτούνται ή ζητούνται για δεύτερη και τρίτη φορά, να επανασχεδιάσουμε κάποιες ενδιάμεσες διαδικασίες οι οποίες ίσως δεν χρειάζονται πλέον και αφού καταλήξουμε στο ποια θα είναι τα βήματα της συναλλαγής του πολίτη με το δημόσιο, αυτές τις όποιες διαδικασίες μετά θα τις ψηφιοποιήσουμε, έτσι ώστε ο πολίτης, είτε μέσα από τον υπολογιστή του, είτε από τα ΚΕΠ, να μπορεί να εξυπηρετηθεί με άμεσο και ποιοτικό τρόπο».
Σχολιάζοντας τον νόμο για τα προσωπικά δεδομένα, σημείωσε ότι «θα έρθει με έναν χαρακτήρα επείγοντος στη Βουλή κάτι που οφείλεται στην καθυστέρηση της προηγούμενης κυβέρνησης, αφού είμαστε η τελευταία χώρα στην Ε.Ε. που δεν έχει εναρμονίσει την εσωτερική νομοθεσία της με την ευρωπαϊκή στο ζήτημα των προσωπικών δεδομένων, με αποτέλεσμα να πληρώνουμε πρόστιμο καθημερινά για την καθυστέρηση αυτή».