Στον στρατηγικό ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, κυρίως όσον αφορά τον εξαγωγικό τομέα στην Ελλάδα, λόγω του ότι βρίσκεται σε κομβικό γεωγραφικό σημείο και συνδέεται με το διαρκώς αναβαθμιζόμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, στάθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Φώτης Κουβέλης, κατά την ομιλία του στο 7ο εξαγωγικό συνέδριο «Export Summit», που διοργανώνει σήμερα ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Ελλάδος (ΣΕΒΕ).
«Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης διεκδικεί δυναμική θέση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και ως προς τις εξαγωγές, προς Ασία. Με βασικό πλεονέκτημα την εγγύτητα με τα Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη, το λιμάνι επιδιώκει με αξιώσεις να ανεβεί πολλές κατηγορίες παγκοσμίως και είναι προφανές ότι έχει εξαγωγικό προσανατολισμό, στο πλαίσιο των διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών», σημείωσε ο κ.Κουβέλης.
Υπενθύμισε, μάλιστα, πως ήδη προχωρούν οι διαδικασίες για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή, που θα συνδέει εμπορικά την 6η προβλήτα του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), με την υφιστάμενη μονή σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης – Ειδομένης, δημιουργώντας νέες δυνατότητες για τις εμπορευματικές μεταφορές.
«Η μελέτη σύνδεσης της 6ης προβλήτας με το σιδηροδρομικό δίκτυο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ 2014-2020. Το έργο αυτό, που υπολογίζεται να ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι το 2022, εκτιμάται ότι θα αναβαθμίσει την υπάρχουσα σύνδεση (του λιμένος) και αναμένεται να αυξήσει το έργο που εκτελείται μέσω του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) του λιμανιού. (Το έργο αυτό) θα είναι λοιπόν, μαζί με το υπό δημοπράτηση εμπορευματικό κέντρο στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, η αιχμή του δόρατος στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων προς την ενδοχώρα, τα Βαλκάνια, την υπόλοιπη Ευρώπη», είπε στη συνέχεια ο υπουργός.
Και σύμφωνα με το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο ειδήσεων, πρόσθεσε: «Η χάραξη της νέας σιδηροδορμικής γραμμής, μήκους 3 χιλιομέτρων ξεκινά μέσα από το λιμάνι και το έργο της κατασκευής έχει κόστος 20 εκατ. ευρώ», ενώ επανέλαβε ότι τα δύο μεγάλα λιμάνια της Ελλάδας, εκείνο του Πειραιά και αυτό της Θεσσαλονίκης, «έχουν το καθένα τον δικό τους ξεχωριστό και ιδιαίτερο ρόλο, στο πλαίσιο της νέας ενιαίας λιμενικής πολιτικής της Ελλάδας, που προχωρά πλέον με βάση το μοντέλο των υπο-παραχωρήσεων για επενδύσεις και δραστηριότητες, στη βάση του νόμου 4597/2019, όπως συμβαίνει και στους μεγάλους ευρωπαϊκούς λιμένες».