«Με το παρόν νομοσχέδιο ολοκληρώνουμε τις νομοθετικές πρωτοβουλίες ενός τεράστιου μεταρρυθμιστικού σχεδίου, που ξεκίνησε το 2016. Πρόκειται για μία μεγάλη μεταρρύθμιση για την Ανώτατη Εκπαίδευση, που τον Σεπτέμβριο του 2020 θα συναντήσει τη μεταρρύθμιση για το λύκειο».
Αυτό τόνισε, μιλώντας στην Ολομέλεια, ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, για το νομοσχέδιο του υπουργείου που συζητείται με τίτλο «Συνέργειες Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις».
Ο υπουργός, απευθυνόμενος στην αντιπολίτευση, σημείωσε τη σημασία της συμφωνίας στο ποιο είναι το πρόβλημα: «Θέλουν ναι ή όχι να είμαστε μια χώρα χωρίς Γ’ λυκείου, με απαξιωμένο απολυτήριο;». Συνέχισε, μάλιστα, αναφέροντας ότι τα φροντιστήρια κοστίζουν στα ελληνικά νοικοκυριά 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ, με το 30% των μαθητών να σπουδάζει εν τέλει αυτό που επιθυμεί.
Υπερασπίστηκε τις αλλαγές στην Γ’ λυκείου, που την καθιστούν προπαρασκευαστικό έτος πριν από το πανεπιστήμιο και στην οποία οι μαθητές θα διδάσκονται λιγότερα μαθήματα, αλλά με περισσότερες διδακτικές ώρες.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε από την πλευρά του υπουργού, στο ζήτημα των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων μηχανικών σχολών. «Λύνουμε επί της ουσίας των θέμα των 4ετών και 5ετών σπουδών μηχανικών», ανέφερε και συμπλήρωσε: «Λέμε: τα 4ετή τμήματα, με ακαδημαϊκές διαδικασίες θα μπορούν να γίνουν, μετά από απόφαση της Συγκλήτου, 5ετή. Και μετά, επιτροπή, στην οποία θα είναι αυξημένη η εκπροσώπηση του ΤΕΕ και θα συμμετέχουν οι πολυτεχνικές σχολές, ένας εκπρόσωπος του υπουργείου Παιδείας και ένας του υπουργείου Μεταφορών, θα αποφασίζει εάν τα τμήματα έχουν προϋποθέσεις για επαγγελματικά δικαιώματα».
Μάλιστα, αναμένεται να κατατεθεί τροπολογία, από κοινού με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, αναφορικά με τα επαγγελματικά δικαιώματα παλαιότερων πτυχιούχων.
Επίσης, ο υπουργός Παιδείας υπογράμμισε ότι για, πρώτη φορά, και με την εφαρμογή του νομοσχεδίου, οι μαθητές θα κληθούν να συμπληρώσουν μηχανογραφικό, το οποίο θα έχει μόνο πανεπιστημιακά τμήματα.
Τέλος, τόνισε τη σημασία της ίδρυσης του Εθνικού Κέντρου Επιμόρφωσης για τους εκπαιδευτικούς, στο πλαίσιο της λειτουργίας του Ανοικτού Ελληνικού Πανεπιστημίου.