Το απόγευμα και μετά τη μεσημεριανή συνάντηση που θα έχει ο υπουργός Οικονομικών κ. Γιάννης Στουρνάρας με τους επικεφαλής της τρόικα αναμένεται να κατατεθεί το προσχέδιο του προϋπολογισμού στη Βουλή.
Στόχος του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης είναι τα έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού προ μειώσεως επιστροφών να διαμορφωθούν στα 56 δισ. ευρώ παρουσιάζοντας οριακή αύξηση σε σχέση με τα αντίστοιχα έσοδα του 2012. Οι συνολικές δε δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού συμπεριλαμβανομένων των δαπανών για πληρωμή τόκων προβλέπεται να διαμορφωθούν στα 62 δισ. ευρώ το 2013 με τις πρωτογενείς δαπάνες να διαμορφώνονται στα 41 δισ. ευρώ.
Όσον αφορά στις προβλέψεις για την ελληνική οικονομία θα τονίζεται πως ο ρυθμός αναπτύξεως προβλέπεται να παραμείνει αρνητικός και το 2013 (-4%), λόγω της συνέχισης της δημοσιονομικής προσαρμογής και της μεγαλύτερης ύφεσης του 2012.
Πάντως, ήδη ανεξάρτητοι φορείς εκτιμούν πως το νέο πακέτο των δημοσιονομικών μέτρων θα έχει ως αποτέλεσμα η ύφεση το 2013 να ανέλθει στο 5%, από 7% εφέτος.
Για να επιτευχθεί ο δημοσιονομικός στόχος του 2013 το Υπουργικό Συμβούλιο και οι Κοινοβουλευτικές Ομάδες που στηρίζουν την κυβέρνηση συνεργασίας θα κληθούν να λάβουν μέτρα ύψους 8 δισ. ευρώ περίπου. Σε αυτά περιλαμβάνονται:
-Η αύξηση του γενικού ορίου συνταξιοδότησης από 65 στα 67 έτη.
-Η κατάργηση του13ου και 14ου μισθού στο Δημόσιο.
-Η μύωση της σύνταξης του ΟΓΑ κατά 30 ευρώ.
-Η κατάργηση του ΕΚΑΣ για τους συνταξιούχους κάτω των 65 ετών.
-Η μείωση των συντάξεων (κύριας και επικουρικής) άνω των 1.000 ευρώ με εισφορά από 2% έως 10%.
-Οι περικοπές στα ειδικά μισθολόγια (5%-20%) στρατιωτικών, αστυνομικών, πανεπιστημιακών, δικαστών και διπλωματών.
-Η μείωση των επιδομάτων των θέσεων ευθύνης και η κατάργηση των επιδομάτων παραγωγικότητας στο Δημόσιο.
-Η εφαρμογή ενιαίου μισθολογίου και σε όλους τους υπαλλήλους των ΔΕΚΟ.
-Η μείωση των δαπανών σε νοσοκομεία και ΕΟΠΥΥ και η αύξηση της συμμετοχής των ασφαλισμένων στα φάρμακα.
-Η αύξηση της φορολογήσεως στους τόκους των καταθέσεων από 10% στο 15%.
-Η αύξηση του ειδικού φόρου καταναλώσεως στο υγραέριο κινήσεως στα επίπεδα του πετρελαίου κινήσεως.