«Τοποθετούμε ιδιαίτερα ψηλά στην ατζέντα την ενίσχυση και αναβάθμιση της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης», τόνισε η υφυπουργός Παιδείας, βουλευτής Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ, Μερόπη Τζούφη, η οποία παρέστη στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αγίου Αθανασίου, για την τελετή έναρξης της σχολικής χρονιάς και τα εγκαίνια των δύο συστεγαζόμενων ειδικών σχολείων, του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού.
Υπενθυμίζοντας ότι ο πρωθυπουργός από το βήμα της ΔΕΘ, ανακοίνωσε την πρόθεση της Κυβέρνησης για 4.500 μόνιμους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, υπογράμμισε ότι «στις άμεσες προτεραιότητές μας είναι η σταδιακή κάλυψη των αυξημένων αιτημάτων για Παράλληλη Στήριξη των μαθητών», καθώς, όπως εξήγησε «ο αριθμός των μαθητών με ανάγκη παράλληλης στήριξης αυξάνεται ραγδαία και είναι πολλαπλάσιος σε σχέση με άλλες χρονιές».
Η κ.Τζούφη δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ πως στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση προσλήφθηκαν 5.841 εκπαιδευτικοί στις δομές Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης και επιπλέον 3.100 αναπληρωτές Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού που ακολουθούν. «Πέραν των προσλήψεων, σημαντικό θέμα που μας απασχολεί είναι οι ανάγκες σε νέες σχολικές μονάδες. Από το 2016 και έπειτα πραγματοποιήθηκαν ιδρύσεις σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης και Τμημάτων Ένταξης, οι οποίες συνέβαλαν στην ουσιαστική διεύρυνση του δικτύου προσφοράς ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης», επισήμανε.
Σε ό,τι αφορά στην περιοχή ευθύνης της Κεντρικής Μακεδονίας, όπως είπε, ιδρύθηκαν, 6 νέες ΣΜΕΑΕ, 66 Τμήματα Ένταξης στα Σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και 20 ΤΕ στα Σχολεία Δευτεροβάθμιας, ενώ «επιπρόσθετα, τα πρώην ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής μετατράπηκαν σε Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια – Λύκεια και ιδρύθηκαν τομείς και ειδικότητες αντίστοιχες των ΕΠΑΛ».
Συνολικά στην Κεντρική Μακεδονία λειτουργούν 73 ΣΜΕΑΕ: 20 Ειδικά Νηπιαγωγεία, 26 Ειδικά Δημοτικά Σχολεία, 17 ΕΕΕΕΚ, και 10 Ειδικά Γυμνάσια, Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια – Λύκεια.
Ιδιαίτερα σημαντική δράση χαρακτήρισε η υφυπουργός την προσαρμογή των ωρολογίων προγραμμάτων και την εναρμόνισή τους με αυτά των γενικών σχολείων, καθώς και τη δυνατότητα των ειδικών δημοτικών να λειτουργήσουν ολοήμερο πρόγραμμα εφόσον υπάρχει ενδιαφέρον από τους γονείς των μαθητών.
«Επόμενος στόχος μας αποτελεί η δημιουργία προγραμμάτων πρώιμης παρέμβασης, η οποία είναι επιστημονικά απαραίτητη, αποτελώντας τη βάση για τη σωστή αντιμετώπιση των μαθητών με ΔΑΔ και όχι μόνο, με δεδομένο και την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης», τόνισε.