«Η αύξηση της απασχόλησης και του κοινωνικού μερίσματος που εισφέρει η ελληνική ναυτιλία, αλλά και η προστασία των εργασιακών σχέσεων τόσο στα πλοία και τους συναφείς κλάδους όσο και στα λιμάνια, είναι οι στόχοι που προωθεί συγκροτημένα η κυβέρνηση», τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας.
Μιλώντας Στο Κόκκινο σημείωσε: «Σήμερα ο Πειραιάς ως κέντρο της ελληνικής αλλά και της παγκόσμιας ναυτιλίας, μπορεί να δίνει δουλειά σε 200.000 ανθρώπους, εκτίμησε ο κ. Δρίτσας, καθώς δεν μιλάμε μόνο για τα πλοία αλλά και μία σειρά από συναφείς κλάδους, από τις πρακτορεύσεις και τις ασφάλειες ως την τροφοδοσία.
Εκείνο που θέτουμε και προωθούμε εμείς ως κυβέρνηση είναι το κοινωνικό μέρισμα του ναυτιλιακού κλάδου, που επιδιώκουμε να αυξηθεί δραστικά, ειδικά με την ενίσχυση της απασχόλησης.
Δεν είναι δυνατόν σήμερα να υπάρχουν μόνο 14.000 Έλληνες ναυτικοί, όταν κάποτε ήταν πολλαπλάσιοι. Είναι ένα θέμα που έχει τεθεί, είτε με συναινετικές κινήσεις είτε με διεκδικητικές, καθώς δεν είναι μόνο μία «πράξη δικαιοσύνης» αλλά και απαραίτητη προϋπόθεση προκειμένου η ελληνική ναυτιλία να διατηρήσει την παγκόσμια πρωτιά της. «Είναι αδιανόητο να μην έχουμε 100.000 Έλληνες ναυτικούς, τόσο αξιωματικούς όσο και πληρώματα, με συλλογικές συμβάσεις εργασίας», τόνισε ο υπουργός».
Στο θέμα της φορολόγησης της ναυτιλίας επισήμανε: «Είναι άλλο το πώς θα το αντιμετωπίσουμε εσωτερικά στην Ελλάδα και άλλο το πώς θα κινηθούμε σε διεθνές και κυρίως ευρωπαϊκό πλαίσιο, καθώς υπάρχουν πολλά συμφέροντα που επιδιώκουν να αναδιατάξουν τον παγκόσμιο χάρτη της ναυτιλίας με στόχο να περιορίσουν την ισχύ της Ελλάδας».
Παράλληλα ο κ. Δρίτσας υπογράμμισε την επιτυχία που σημειώνουν τα φετινά Ποσειδώνια: «Αυτό που λέμε το “θαύμα της ελληνικής ναυτιλίας”, που διατηρεί την πρωτοπορία της, είναι μία επιτυχία που προφανώς στηρίζεται στην επιχειρηματικότητα, στην σημερινή παγκοσμιοποιημένη αγορά, αλλά αναντίρρητα και τεκμηριωμένα στηρίζεται επίσης στην ελληνική ναυτοσύνη και την ελληνική πολιτεία, με πολύ σαφείς και συγκεκριμένους τρόπους», σημείωσε ο υπουργός.