Ως κινητήριο μοχλό για την περαιτέρω εμβάθυνση της συνεργασίας ανάμεσα σε ελληνικές εταιρίες ναυτιλιακού εξοπλισμού και τα κορεατικά ναυπηγεία χαρακτήρισε το «Μνημόνιο Κατανόησης για τη Συνεργασία στον Τομέα της Ναυτιλιακής Τεχνολογίας» μεταξύ Ελλάδος – Κορέας, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρής Δρίτσας, σε χαιρετισμό που απηύθυνε κατά την έναρξη του φόρουμ Ελληνο-Κορεατικής ναυτιλιακής συνεργασίας, το οποίο διοργανώνεται σήμερα από την πρεσβεία της Κορέας και το ΙΟΒΕ, στο πλαίσιο της ναυτιλιακής έκθεσης «Ποσειδώνια 2016».
Όπως επεσήμανε ο κ. Δρίτσας, παρά την ύπαρξη δυσκολιών η Ελληνική Ναυτιλία κατόρθωσε να διατηρήσει την πρωτοκαθεδρία της παγκοσμίως, παρέχοντας υψηλής ποιότητας υπηρεσίες θαλάσσιων μεταφορών, με έναν σημαντικά ανανεωμένο στόλο, ο οποίος λειτουργεί με τις πιο σύγχρονες μεθόδους και πρακτικές.
Το Ελληνικό Νηολόγιο αριθμεί 770 ποντοπόρα πλοία συνολικής χωρητικότητας 41 εκατ. gt. Και κατατάσσεται δεύτερο στην Ε.Ε., ενώ η ελληνική πλοιοκτησία κατατάσσεται στην πρώτη θέση κατέχοντας σχεδόν το 50% του στόλου της Ε.Ε., υπό όρους μεταφορικής ικανότητας.
Επιπρόσθετα, σημείωσε ο κ. Δρίτσας, ο ελληνόκτητος στόλος βρίσκεται στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης με 4.585 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 341 εκατ. Dwt.
Όπως πρόσθεσε, στη βάση αυτή καθώς και της μακρόχρονης ναυτικής παράδοσης των Ελλήνων, οι περισσότερες από τις επιχειρήσεις που διατηρούν την έδρα τους στο εξωτερικό επέλεξαν να διαχειρίζονται τον στόλο τους από τα 1358 γραφεία του Πειραιά, γεγονός που τον έχει αναδείξει σε ναυτιλιακό κέντρο παγκόσμιας εμβέλειας και έχει δημιουργήσει μια αξεπέραστη τεχνογνωσία στην τεχνική και εμπορική διαχείριση πλοίων.
Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία τα οποία παρέθεσε ο κ.Δρίτσας, 200.000 άνθρωποι απασχολούνται άμεσα ή έμμεσα στο ελληνικό ναυτιλιακό cluster του Πειραιά ενώ η σημαντική συνεισφορά της ναυτιλίας στην εθνική οικονομία καταγράφεται επίσης στην εισροή ξένου συναλλάγματος ύψους 9,97 δισ.ευρώ για το έτος 2015.
Αναφερόμενος στην συνεργία μεταξύ των δυο πλευρών, ο κ.Δρίτσας επεσήμανε, μεταξύ άλλων, ότι το 2015 -και παρά την παγκόσμια οικονομική κρίση και τις χαμηλές τιμές των ναύλων σε ορισμένους τομείς της ναυτιλίας- οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών σε κορεατικά ναυπηγεία αντιστοιχούσαν σε 171 νέα πλοία, μεταφορικής ικανότητας περίπου 21 εκατ. Dwt.
Όπως σημείωσε ο υπουργός, η διμερής στρατηγική μας σχέση στον τομέα της ναυτιλίας αποδεικνύεται και με το «Μνημόνιο Κατανόησης για την Συνεργασία στον Τομέα της Ναυτιλιακής Τεχνολογίας» που υπογράφηκε το 2014.
Το μνημόνιο επικεντρώνεται, όπως τόνισε, στη συνεργασία και ανταλλαγή τεχνογνωσίας, στην εγκαθίδρυση δεσμών και δικτύων συνεργασίας και στην εκτέλεση κοινών δραστηριοτήτων σε τομείς αμοιβαίου ενδιαφέροντος στον τομέα της ναυτιλιακής τεχνολογίας, τόνισε ο κ.Δρίτσας.
Λίγο νωρίτερα, από το βήμα της ίδιας εκδήλωσης, ο πρέσβης της Δημοκρατίας της Κορέας, Γιούνγκ-τζιπ Άχν (Young-jip Ahn), είχε σημειώσει, μεταξύ άλλων, ότι οι δύο χώρες αναγνωρίζουν την εκατέρωθεν συνεισφορά τους στην διεθνή ναυτιλία και μολονότι η ναυτιλιακή αγορά ακολουθεί καθοδική πορεία και η κορεατική ναυπηγική βιομηχανία σημειώνει απώλειες, παρά ταύτα εξακολουθεί να ηγείται διεθνώς στον συγκεκριμένο τομέα.
Όπως πρόσθεσε, η Ελλάδα είναι παλαιός εταίρος της Κορέας και παρά τις αντίξοες συνθήκες ο ελληνόκτητος στόλος ηγείται της διεθνούς ναυτιλίας.
Τέλος, σημειώνεται ότι στην διάρκεια εισαγωγικής του ομιλίας, ο πρόεδρος του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών, Δρ. Τ. Αθανασόπουλος, εξήρε τις τεχνολογικές προόδους που έχει καταγράψει η Κορέα αλλά και επεσήμανε την ύπαρξη εδάφους περαιτέρω συνεργασίας μεταξύ των δυο πλευρών.
Στην διάρκεια της εκδήλωσης παρουσιάστηκε η παρούσα κατάσταση της κορεατικής ναυπηγικής βιομηχανίας και αναλύθηκαν οι προοπτικές της, υπό το πρίσμα του μεταβαλλόμενου ναυτιλιακού τοπίου ενώ ο κ.Πάνος Λασκαρίδης, διευθύνων σύμβουλος της Laskaridiw Shipping Co.Ltd. αναφέρθηκε στις περιβαλλοντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυπηγική βιομηχανία.
Οι εργασίες της ημερίδας ολοκληρώνονται το απόγευμα.