Τη διατήρηση της αυτονομίας του ΝΑΤ, αλλά και διευκρινίσεις σχετικά τα βαρέα και ανθυγιεινά ως προς τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης, ζήτησαν σήμερα από τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρή Δρίτσα, οι εκπρόσωποι των ναυτεργατικών σωματείων της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, που πραγματοποιούν 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση που λήγει αύριο τα ξημερώματα.
Ο υπουργός Ναυτιλίας είπε ότι το θέμα του ΝΑΤ συζητείται ακόμη στην κυβέρνηση και προσέθεσε ότι το υπουργείο Εργασίας ότι είναι ανοιχτό στο διάλογο και θα ήθελε να οριστεί μια νέα συνάντηση με τους ναυτικούς.
Είπε, επίσης, η ενοποίησή του ΝΑΤ στον Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης, θα γεννήσει πολλά προβλήματα εφαρμογής, κάτι που -όπως σημείωσε- παραδέχεται και το υπουργείο Εργασίας, και συμπλήρωσε ότι η πολιτική ηγεσία αναζητά λύσεις που να μην είναι αυτόματες, αλλά μεταβατικές, και όλα είναι ανοιχτά.
Προσέθεσε ότι σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε με τον υπουργό Εργασίας Γιώργο Κατρούγκαλο και τον υφυπουργό Κοινωνικής Ασφάλισης Τάσο Πετρόπουλο, του ανέφεραν ότι η ένταξη του ταμείου των ναυτικών στον Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης θα γίνει με τη διατήρηση μιας γενικής διεύθυνσης, που θα κάνει ό,τι κάνει το ΝΑΤ τώρα.
Σημείωσε δε ότι εάν δεν γίνει αυτό, με δεδομένο ότι με το νομοσχέδιο αυτό η κυβέρνηση προσπαθεί να συνδέσει το συνταξιοδοτικό με τους πόρους και την ανταποδικότητα με διάφορες διαβαθμίσεις, οι συντάξεις του ΝΑΤ θα είναι επισφαλέστερες, επειδή αν παραμείνουν στο ΝΑΤ θα είναι μόνο υπόθεση του κρατικού προϋπολογισμού.
Την προοπτική αυτή θα πρέπει να την εκτιμήσετε και την συνυπολογίσετε, τόνισε ο κ. Δρίτσας.
Τέλος, αναφερόμενος στα βαρέα και ανθυγιεινά, είπε ότι οι δύο υπουργοί τον διαβεβαίωσαν ότι δεν αλλάζουν τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης.
Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Μηχανικού Εμπορικού Ναυτικού Σάββας Τσιμπόγλου είπε ότι όλα τα ναυτεργατικά σωματεία έχουν καταθέσει εδώ και καιρό μία πρόταση για το ασφαλιστικό, που είναι άμεση και ρεαλιστική, δίνει διέξοδο στα προβλήματα χρηματοδότησης του ΝΑΤ και περιλαμβάνεται και στην επιτροπή σοφών.
Προσέθεσε ότι αυτό που έχουν ζητήσει οι ναυτικοί των 14 ναυτεργατικών σωματείων, είναι όλα τα πλοία του νόμου 27/1975 και οι ναυτιλιακές εταιρείες που υπάγονται σε αυτόν το νόμο, απολαμβάνοντας προνόμια, να καταθέτουν στο Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας στοιχεία της blue list που να περιλαμβάνει επίσημα την κάθε μεταβολή και ένταξη ναυτικού που εντάσσεται στο πλήρωμα ενός πλοίου, και η πρόσληψη αυτή να γίνεται με σύμβαση και κοινωνική ασφάλιση. Όπως τόνισε ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ, με αυτόν τον τρόπο θα φανούν οι περισσότεροι από 60.000 ανασφάλιστοι ναυτεργάτες που εργάζονται αυτή τη στιγμή σε πάνω από 5.000 πλοία από 100 κόρους και άνω. Αν προσθέσουμε και τα περιηγητικά σκάφη και αναψυχής τα πλοία αυτά είναι ακόμα περισσότερα συμπλήρωσε.
Τα μέλη των ναυτεργατικών σωματείων σχετικά με τα βαρέα και ανθυγιεινά είπαν προς τον υπουργό ότι η εξαίρεση υπάρχει στο τρίτο μνημόνιο, αλλά δεν αναφέρεται στο νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας για το ασφαλιστικό. Σημειώνεται ότι οι ναυτικοί είναι ενταγμένοι στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα, το ναυτικό επάγγελμα χαρακτηρίζεται ιδιόμορφη εργασία και όλοι οι εργαζόμενοι του κλάδου μπορούν να βγαίνουν τώρα στη σύνταξη στα 52 έτη με 15 χρόνια ναυτικής εργασίας.