Πραγματοποιήθηκε, σήμερα, η τελετή παράδοσης – παραλαβής του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, από τον απερχόμενο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα και τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιο για τις Μεταφορές, Βασίλη Οικονόμου στον νέο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρίστο Δήμα και στον Αναπληρωτή Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιο για τις Μεταφορές, Κωνσταντίνο Κυρανάκη.
Παρόντες ήταν, επίσης, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Κωνσταντίνος Μαγουλάς και η Γενική Γραμματέας Μεταφορών Δέσποινα Παληαρούτα.
Ο απερχόμενος Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας δήλωσε:
«Ανέλαβα την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών τέλος Ιουνίου του 2023.
Τέσσερις (4) μήνες μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών.
Με την κοινωνία να επιζητά, ευλόγως, την ανάδειξη της αλήθειας και την απόδοση δικαιοσύνης.
Και με τους πολίτες προβληματισμένους για την κατάσταση των μεταφορών και των υποδομών της χώρας μας.
Από τότε μέχρι σήμερα, παρέμεινα προσηλωμένος στο ανθρώπινο και το εθνικό καθήκον.
Στις αποφάσεις και τις ενέργειές μου, με καθοδηγούσε πάντα η ενδογενής δέσμευση να υπηρετώ, με το βέλτιστο τρόπο, το έθνος, τη χώρα, όλους τους πολίτες της, και πρωτίστως τους αδύναμους.
Παρέμεινα προσηλωμένος στην υπηρεσία του δημοσίου συμφέροντος, χωρίς ποτέ να σκεφθώ να το ανταλλάξω.
Τήρησα τις αρχές της έντιμης και δίκαιης αντιμετώπισης όλων των εμπλεκομένων με το δύσκολο αυτό Υπουργείο.
Προσπάθησα να συμβάλλω στη χάραξη και δόμηση μιας εθνικά επωφελούς και αναγκαίας σχέσης μεταξύ πολιτικής και οικονομίας.
Σε αυτή, την πιο δύσκολη – διαχρονικά – συγκυρία για το Υπουργείο, όλοι και όλες που υπηρετήσαμε ως πολιτική ηγεσία αναλάβαμε βαριές ευθύνες.
Προσπαθήσαμε, μέσα σε 21 μήνες, να ολοκληρώσουμε και να δρομολογήσουμε παρεμβάσεις που καρκινοβατούσαν ή σέρνονταν επί δεκαετίες.
Φέραμε συγκεκριμένα, απτά αποτελέσματα.
• Μετά από 18 χρόνια, το Μετρό Θεσσαλονίκης παραδόθηκε στην κοινωνία, και επίκειται η επέκτασή του προς την Καλαμαριά.
• Μετά από 15 χρόνια, 530 νέα, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας λεωφορεία κυκλοφορούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, και αναμένονται άλλα 572 το επόμενο εξάμηνο.
• Μετά από 21 χρόνια, 14 συρμοί της Γραμμής 1 του Μετρό ανανεώνονται, ώστε να έχουμε περίπου 10 πρόσθετα τρένα μέχρι το τέλος του 2026, ένα κάθε μήνα από εφέτος το Νοέμβριο.
• Μετά από 10 χρόνια, ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος θα ολοκληρωθεί εντός του έτους.
• Μετά από 7 χρόνια, η Σύμβαση 717 για τη σηματοδότηση και την τηλεδιοίκηση στον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας ολοκληρώθηκε.
• Μετά από 17 χρόνια, συγκροτήθηκε και απέκτησε λειτουργική και επιχειρησιακή υπόσταση φορέας για τη διερεύνηση και σιδηροδρομικών συμβάντων, ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ.
• Μετά από 12 χρόνια, σημαντικό τμήμα του Ε-65 παραδόθηκε στην κυκλοφορία.
• Μετά από 8 χρόνια, κρίσιμα προγράμματα επενδύσεων σε εξοπλισμό αεροναυτιλίας υλοποιούνται.
• Και για πρώτη φορά τα τελευταία 15 χρόνια, οι πληρωμές και οι απορροφήσεις πόρων ανήλθαν σε ύψος-ρεκόρ, στα 1,88 δισ. ευρώ το 2024.
Επίσης:
• Για να μιλήσουμε για τα πιο εμβληματικά έργα, προχωρούν:
η κατασκευή του Flyover στη Θεσσαλονίκη,
η ολοκλήρωση του Ε-65,
ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης,
το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι,
η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας,
οι οδικοί άξονες Μπράλος – Άμφισσα, Γιάννενα – Κακαβιά και Λαμία – Καρπενήσι.
Ταυτόχρονα:
• Πραγματοποιούνται στρατηγικής σημασίας αρδευτικά και αντιπλημμυρικά έργα σε όλη την επικράτεια.
• Υλοποιούνται παρεμβάσεις, μέσω της εταιρείας Κτιριακές Υποδομές, σε δεκάδες δημόσια κτίρια, σχολεία, νοσοκομεία και δικαστικά μέγαρα.
Και, τέλος:
• Έγιναν προσλήψεις στις εταιρείες ΟΣΥ, ΟΑΣΘ, ΟΣΕ, ΥΠΑ και ΑΠΑ.
• Γίνεται καλύτερος και αποτελεσματικότερος έλεγχος κομίστρου στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
• Πραγματοποιούνται ανέπαφες πληρωμές εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας.
• Προωθήθηκε η ηλεκτροκίνηση.
• Ολοκληρώθηκε η πιστοποίηση 10 κρατικών αεροδρομίων.
• Ενισχύθηκε – σημαντικά – η ετήσια κρατική χρηματοδότηση του ΟΣΕ.
• Θεσμοθετήθηκε ο ενιαίος Διαχειριστής Σιδηροδρομικής Υποδομής, η εταιρεία «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος».
• Υφίσταται ήδη Σύμβουλος για την αναμόρφωση του σιδηροδρόμου.
• Έχει δρομολογηθεί Τεχνικός Σύμβουλος Διοίκησης.
• Έχει συμφωνηθεί, εγγράφως, η προμήθεια νέων τρένων.
• Υλοποιείται, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σχέδιο δράσης για την ασφάλεια και τη διαλειτουργικότητα των σιδηροδρομικών μεταφορών.
• Δρομολογούνται επενδύσεις υποδομών, ύψους 3 δισ. ευρώ, που πρόσφατα εξασφάλισε η Κυβέρνηση, μέσω χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ, το Πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη (CEF)», και το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Όλα αυτά καταγράφονται και αναγνωρίζονται στο Πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ.
Για όλα αυτά, και για πολλά άλλα, θέλω, πρωτίστως, να ευχαριστήσω τον Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, για την τιμή που μου έκανε να μου εμπιστευτεί άλλο ένα δύσκολο, απαιτητικό και νευραλγικό Υπουργείο.
θέλω να ευχαριστήσω τους συνεργάτες μου στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου.
Τους Υφυπουργούς, τον κ. Ταχιάο, τον κ. Οικονόμου και την κα. Αλεξοπούλου.
Τους Γενικούς Γραμματείς, τον κ. Μαγουλά, την κα. Παληαρούτα και τον κ. Ξιφαρά.
Να ευχαριστήσω τον Διευθυντή του Γραφείου μου, κ. Καραπλή, και όσους εργάστηκαν στο Γραφείο μου, πολύτιμοι συνεργάτες κάτω από πολύ πιεστικές συνθήκες.
Να ευχαριστήσω τα υπηρεσιακά στελέχη και τους εργαζόμενους στο Υπουργείο, καθώς και τις Διοικήσεις και τους εργαζόμενους των εποπτευόμενων φορέων, για τη στενή και παραγωγική συνεργασία.
Είχα την τιμή και την ευθύνη να υπηρετήσω σε υπουργικές θέσεις για αρκετά χρόνια.
Από τα περίπου 18 χρόνια που πολιτεύομαι και εκλέγομαι – αδιάλειπτα – Βουλευτής Φθιώτιδας, τα 8,5 χρόνια ήταν σε θέσεις ευθύνης, ως Υπουργός και Αναπληρωτής Υπουργός, υπό δύο Πρωθυπουργούς.
Πάντα σε δύσκολες και απαιτητικές συνθήκες, με «καυτές πατάτες» στα χέρια.
Είτε εν μέσω οικονομικής κρίσης και Μνημονίων, είτε εν μέσω Covid, πολέμου και ενεργειακής κρίσης, είτε στον απόηχο τραγικών γεγονότων που σημάδεψαν τη χώρα.
Πάντα ήξερα σε ποιό Υπουργείο αναλάμβανα την πολιτική ευθύνη και πότε.
Εν προκειμένω, στις μεταφορές, με μία κοινωνία που έχει βαθύ πόνο και δίκαιη οργή για το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών.
Και στις υποδομές, με εργολάβους και συμφέροντα.
Ποτέ δεν κρύφτηκα, ποτέ δεν φυγομάχησα, ούτε διεκδίκησα βολικές θέσεις για να είμαι δημοφιλής, περιμένοντας να δοξαστώ κρυπτόμενος.
Με καθαρή συνείδηση, ήθος και αξιοπρέπεια, έδινα τον καλύτερο εαυτό μου, στην κοινή και συλλογική προσπάθεια της ιστορικής παράταξης της Νέας Δημοκρατίας και των Κυβερνήσεων που υπηρέτησα.
Εργάστηκα έντιμα, υπεύθυνα και άοκνα, μαζί με τους συνεργάτες μου, για να τιμήσω την εμπιστοσύνη των πολιτών και των Πρωθυπουργών, με γνώμονα πάντα το καλό της χώρας και όλων των πολιτών.
Καλωσορίζω στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τον Υπουργό, καλό φίλο κ. Χρίστο Δήμα και τον Αναπληρωτή Υπουργό, καλό συνάδελφο, κ. Κωνσταντίνο Κυρανάκη.
Εύχομαι, από καρδιάς, στη νέα πολιτική ηγεσία καλή επιτυχία στο έργο που αναλαμβάνει και να πετύχει ακόμα περισσότερα, στηριζόμενη στις ίδιες αρχές και αξίες, επ’ ωφελεία της πατρίδας και όλων των πολιτών της».
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας δήλωσε:
«Αρχικά θέλω να ευχαριστήσω τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη για την πολύ μεγάλη τιμή που μου κάνει. Με εμπιστεύεται στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε μια πολύ κρίσιμη στιγμή και αντιλαμβάνομαι απόλυτα την κρισιμότητα του συγκεκριμένου Υπουργείου.
Θέλω να ευχαριστήσω τον Χρήστο Σταϊκούρα, που τυγχάνει και τον γνωρίζω πολλά χρόνια πριν πολιτευτούμε και ξέρω πολύ καλά για το ήθος, την αξιοπρέπεια και την εργατικότητά του. Καλή πορεία και είμαι βέβαιος ότι όλα θα πάνε όπως επιθυμεί.
Θέλω να κάνω και ιδιαίτερη αναφορά στον Βασίλη Οικονόμου, τον οποίο έχω γνωρίσει τα τελευταία 12 χρόνια και είναι πολύ εργατικός και δυναμικός βουλευτής. Θέλω επίσης να τον ευχαριστήσω για την υποδοχή στο Υπουργείο.
Από εκεί και έπειτα θα είμαι αρκετά λακωνικός σήμερα.
Θέλω να κρατήσετε τρεις λέξεις ως τίτλους: στοχο-προσήλωση, αποτελεσματικότητα και σεμνότητα.
• Στοχο-προσήλωση: Έχουμε συγκεκριμένους στόχους στο Υπουργείο.
• Αποτελεσματικότητα: Θα εργαστούμε με όλο το Υπουργείο, με τις υπηρεσίες, τις εταιρείες, τους αναδόχους, τους κοινωνικούς και οικονομικούς φορείς, διότι περιμένουμε πολύ σημαντικά αποτελέσματα, σε σύντομο χρονικό διάστημα. Το Υπουργείο θα κάνει εντατικό project management στα έργα, για να μπορέσουμε να πετύχουμε τα χρονοδιαγράμματα, που έχουμε θέσει, αλλά και τους στόχους από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
• Η σεμνότητα για εμένα είναι στάση ζωής. Είναι πολύ σημαντική, όχι μόνο στο συγκεκριμένο Υπουργείο για προφανείς λόγους, αλλά στην πολιτική και στην ζωή γενικότερα στο να είμαστε προσγειωμένοι με τα πόδια στη γη.
Δεν θα κάνω μεγαλύτερη αναφορά στα έργα. Μέσα στην εβδομάδα και το επόμενο χρονικό διάστημα θα έχουμε την ευκαιρία να μιλήσουμε πολύ πιο συγκεκριμένα.
Ευχαριστώ πολύ. Είμαι βέβαιος ότι θα έχουμε μια πολύ καλή συνεργασία στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Πριν κλείσω θέλω να κάνω μια ιδιαίτερη αναφορά και στον Αναπληρωτή Υπουργό, Κωνσταντίνο Κυρανάκη, τον οποίο τον γνωρίζω από πριν πολιτευτεί και είναι μεγάλη η χαρά, που θα συνεργαστώ με έναν νέο, δυναμικό, αποτελεσματικό άνθρωπο, αλλά και τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιο για τις Υποδομές, Ταχιάο, με τον οποίο είχαμε συνεργαστεί στο παρελθόν, κυρίως όσο ήμουν στο Υπουργείο Οικονομικών. Είμαι βέβαιος ότι θα έχουμε μια άριστη συνεργασία προς όφελος των πολιτών και της κοινωνίας. Ο στόχος είναι να προχωρήσουν τα μεγάλα έργα υποδομής σε όλη την επικράτεια σεβόμενοι και τους κανόνες που υπάρχουν. Όλοι μαζί θα μπορέσουμε να έχουμε τα καλύτερα αποτελέσματα».
Ο Αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Κωνσταντίνος Κυρανάκης δήλωσε:
«Έχοντας πλήρη επίγνωση της ευθύνης αλλά και της σημασίας του εγχειρήματος, αναλαμβάνω τα νέα μου καθήκοντα εδώ στο Υπουργείο Μεταφορών.
Η εντολή του Πρωθυπουργού είναι συγκεκριμένη και ξεκάθαρη. Να φτιάξουμε τα τρένα. Να αποκαταστήσουμε την εμπιστοσύνη στον σιδηρόδρομο. Αυτή είναι η βασική μας αποστολή που ξεκινά σήμερα.
Ό,τι μας πλήγωσε πρέπει να διορθωθεί. Αντιλαμβάνομαι και κατανοώ πως πλέον μετρούν οι πράξεις και όχι τα λόγια.
Δεσμεύομαι ότι θα δουλεύω αδιάκοπα για ασφαλείς μεταφορές, με την ίδια αφοσίωση που θα είχα αν βρισκόταν μέσα σε κάθε δρομολόγιο το δικό μου παιδί.
Με διαφάνεια, τεχνολογία και διεθνή συνεργασία ξεκινάμε άμεσα την δουλειά μας ώστε να επιταχύνουμε και να είμαστε συνεπείς στις δεσμεύσεις μας».
Ο απερχόμενος Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Βασίλης Οικονόμου τόνισε:
«Ευχαριστώ τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, για την τιμή που μου έκανε να με ορίσει Υφυπουργό Μεταφορών τον Ιούνιο του 2024, δίνοντάς μου την ευκαιρία, μέσα σε αυτό το σύντομο χρονικό διάστημα των 9 μηνών, να συμβάλω καθοριστικά στην ανασυγκρότηση και αναμόρφωση μιας σειράς θεμάτων των μεταφορών που παρέμεναν άλυτα εδώ και πολύ καιρό.
Θέλω να ευχαριστήσω τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, τον Υφυπουργό Υποδομών, Νίκο Ταχιάο, τη Γενική Γραμματέα Μεταφορών, Δέσποινα Παληαρούτα, και τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών, Κωνσταντίνο Μαγουλά, επίσης, ευχαριστώ τους συνεργάτες του γραφείου μου, καθώς και τα στελέχη των γραφείων των Υπουργών και των Γενικών Γραμματέων, για την άριστη, άψογη και ζεστή συνεργασία που είχαμε αυτούς τους εννέα μήνες.
Είμαι υπερήφανος που, μαζί με τον Υπουργό, ολοκληρώσαμε τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας έναν κανόνα ζωής για την οδική ασφάλεια που είναι έτοιμος και τις επόμενες ημέρες αναμένουμε την ψήφισή του στη Βουλή. Παράλληλα, προετοιμάσαμε το ερανιστικό νομοσχέδιο, το οποίο δίνει λύσεις σε χρονίζοντα προβλήματα πολλών κλάδων των μεταφορών, όπως είναι οι επαγγελματίες των ΤΑΞΙ, των ΚΤΕΛ, τα ηλεκτρικά συνεργεία, τα πρατήρια καυσίμων, την οδική βοήθεια, τα ΚΤΕΟ τους Εισαγωγείς Αυτοκινήτων και την αδειοδότηση των υδατοδρομίων, διαμορφώνοντας ένα νέο, σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο για τις μεταφορές.
Ιδιαίτερα σημαντικές ήταν οι προσπάθειές μας για την ανασυγκρότηση του στόλου των λεωφορείων. Ήδη, 579 νέα λεωφορεία κυκλοφορούν στην Αττική και την Θεσσαλονίκη, ενώ οι συστηματικές μας παρεμβάσεις για τον περιορισμό της εισιτηριοδιαφυγής έφεραν απτά αποτελέσματα, με αύξηση των εσόδων στα ταμεία των δημόσιων συγκοινωνιών κατά 9 εκατομμύρια ευρώ τους τέσσερις τελευταίους μήνες. Το πρόγραμμα επιβίβασης «μπροστινή πόρτα» και η ενίσχυση των ελέγχων συνέβαλαν καθοριστικά σε αυτήν τη βελτίωση.
Παράλληλα Ιδρύσαμε τη Συγκοινωνιακή Αστυνομία, η οποία ήδη λειτουργεί με επιτυχία, ενώ είναι σχεδόν έτοιμοι οι Νέοι Συγκοινωνιακοί Χάρτες για την Αττική και τη Θεσσαλονίκη. Προχωρήσαμε στην επέκταση της αστικής συγκοινωνίας σε τέσσερις δήμους της Αττικής και σε δύο δήμους της Θεσσαλονίκης. Παράλληλα, δρομολογήσαμε δύο μεγάλους διαγωνισμούς: έναν για την προμήθεια 700 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων έτσι ώστε να ολοκληρωθεί η πλήρης ανανέωση του στόλου των λεωφορείων μέχρι το 2027 και έναν διαγωνισμό για την ενίσχυση του συγκοινωνιακού έργου σε όλη την Ελλάδα, πέραν της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Σημαντικό επίσης είναι ότι, προετοιμάσαμε το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για το Ποδήλατο και προχωρήσαμε τις ποδηλατικές διαδρομές σε όλη τη χώρα. Ιδρύσαμε το Εθνικό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας και θέσαμε τις βάσεις για μια νέα προσέγγιση στην οδική ασφάλεια. Τη δημιουργία νέων πάρκων κυκλοφοριακής αγωγής και την ετοιμασία του νέου Κ.Ο.Κ.
Ηταν μεγάλη τιμή για εμένα που συνέβαλα στην στήριξη της ακριτικής Ελλάδας με την σύνδεση της σιδηροδρομικής γραμμής Ορεστιάδας – Ορμενίου στον Έβρο και την εκκίνηση του προγράμματος «Στηρίζουμε τα Ακριτικά Νησιά», παραδίδοντας λεωφορεία ως χορηγία στην Κάλυμνο, ενώ σύντομα θα παραδοθούν και στην Κάρπαθο και την Κάσο, ενισχύοντας τη δημοτική τους συγκοινωνία.
Το έργο μας είχε όραμα, σχέδιο και αποφασιστικότητα για ένα σύγχρονο, αποτελεσματικό και ασφαλές σύστημα μεταφορών. Πετύχαμε πολλά, σε λίγο χρόνο, με σκληρή δουλειά και προσήλωση στο κοινό καλό. Κρατώ μέσα μου τη βαθιά ικανοποίηση ότι αφήνω πίσω μου ένα έργο που βελτιώνει την καθημερινότητα των συμπολιτών μας.
Στην πολιτική δεν σημαίνει πάντα ένα συν ένα ίσον 2, καμιά φορά, σημαίνει τρία, μπορεί να σημαίνει και μηδέν, αυτοί είναι όμως οι κανόνες της πολιτικής, πρέπει να τους σεβόμαστε και να τους δεχόμαστε σε αυτούς που τους διακονούν.
Εύχομαι κάθε επιτυχία στην ανάληψη των καθηκόντων στους αγαπητούς συναδέλφους, τον Χρίστο Δήμα τον Υπουργό μας και τον Κωνσταντίνο Κυρανάκη, τον Αναπληρωτή Υπουργό. Για οτιδήποτε χρειαστούν θα είμαι πάντοτε στο πλευρό τους, στηρίζοντας πολύπτυχα την κυβέρνηση μας στο έργο της, στους δύσκολους και απαιτητικούς καιρούς».
Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές Νίκος Ταχιάος σημείωσε:
«Από πλευράς μου, εκφράζω κι εγώ την ευγνωμοσύνη μου στον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, για την διατήρηση της εντολής του Ιουλίου 2023 στο πρόσωπό μου.
Σε αυτό το Υπουργείο εργαστήκαμε με πολύ πάθος και ένταση. Θα επιβεβαιώσω τον Χρήστο Σταϊκούρα. Αυτό είναι ένα «καυτό» Υπουργείο, στο οποίο έχεις να διαχειριστείς τόσο την καθημερινότητα όσο και προβλήματα που απαιτούν άμεσα αντανακλαστικά και άμεσες λύσεις. Και τουλάχιστον στον τομέα των Υποδομών, τον οποίο υπηρετώ, εμείς πρέπει να αποδείξουμε ότι δεν είναι σαν την πολιτική, όπως είπε προηγουμένως ο Βασίλης Οικονόμου. Εδώ, «ένα κι ένα κάνουν δύο».
Θέλω με πολλή συγκίνηση να αποχαιρετίσω την ομάδα που δουλέψαμε όλα αυτά τα χρόνια, του Χρήστου Σταϊκούρα. Για τον Χρήστο Σταϊκούρα μπορώ να επιβεβαιώσω όλα όσα είπε μέσα από την καθημερινή συνεργασία που είχαμε. Είναι ένας άνθρωπος με περίσσευμα σύνεσης, ακεραιότητας και εργατικότητας. Αυτά είναι κέρδη ζωής και ό,τι θα τον χαρακτηρίζει και στο μέλλον.
Ο Βασίλης Οικονόμου, έχει ένα μοναδικό ταλέντο συνδιαλλαγής με τους ανθρώπους. Αυτό είναι κάτι που οφείλω να του αναγνωρίσω και που είναι ζηλευτό για όλους όσοι με τον έναν ή τον άλλον τρόπο εμπλέκονται στην πολιτική.
Σε αυτό το Υπουργείο γνώρισα ακόμα και τον Κωνσταντίνο Μαγουλά, τον Γενικού Γραμματέα Υποδομών μέχρι σήμερα και έναν από τους στυλοβάτες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Είχα επίσης την ευκαιρία να γνωρίσω και την Δέσποινα Παληαρούτα, τη Γενική Γραμματέα Μεταφορών και να συνεργαστούμε σε πάρα πολλούς τομείς, καθώς υπάρχουν πάντα συγκοινωνούντα δοχεία ανάμεσα στα διαφορετικά αντικείμενα του Υπουργείου.
Ως παραμένων, καλωσορίζω στο Υπουργείο την ομάδα των νέων ανθρώπων που έρχεται, τον Χρίστο Δήμα και τον Κωνσταντίνο Κυρανάκη. Για εμένα είναι και μία προσωπική ανανέωση που επιβάλλει να εντατικοποιήσω τους ρυθμούς μου, βάσει των ρυθμών αυτών των νέων ανθρώπων. Είμαι σίγουρος ότι τα πράγματα στο επόμενο διάστημα θα πάνε καλά.
Κλείνοντας, θα αναφερθώ σε μία φράση που πιστώνεται στον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη: «Τα δημόσια έργα υποδομών είναι αχάριστα». Ξεκινάς έργα, άλλος τα προχωράει και άλλος τα τελειώνει. Σας διαβεβαιώνω όμως ότι είναι πολλά σημεία της Ελλάδας από τα οποία θα περνάει ο Χρήστος Σταϊκούρας -και όλοι όσοι πέρασαν από αυτό το Υπουργείο- και θα μπορεί να υπερηφανεύεται ότι έβαλε και εκείνος ένα λιθάρι μικρό ή μεγάλο για να τελειώσουν έργα.
Καλό ξεκίνημα στη νέα ομάδα!».