Για τις πρώτες μέρες λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης, τη θετική ανταπόκριση που βρήκε από τον κόσμο της πόλης το σπουδαίο αυτό μεγάλο έργο αλλά και τις μελλοντικές επεκτάσεις του μιλάει στο ΑΠΕ/ΜΠΕ ο υφυπουργός υποδομών Νίκος Ταχιάος.

Όπως εξηγεί «προτεραιότητα έχει τώρα η επέκταση προς Καλαμαριά που θα έχει ολοκληρωθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2025 και στη συνέχεια θα ακολουθήσουν οι επεκτάσεις πρωτίστως προς τη δυτική Θεσσαλονίκη που τις έχει πιο πολλή ανάγκη ο κόσμος».

Ο κύριος Ταχιάος αναφέρεται και στα έργα στην Αττική σημειώνοντας ότι θα τεθεί υπό εξέταση η πρόταση που έχει γίνει για κατασκευή μεγάλο οδικού άξονα από την Ελευσίνα στην Οινόη, ο οποίος θα παρακάμπτει την Αττική.

«Το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι ένα μέσο μεταφοράς που περιμέναμε όλοι με μεγάλη ανυπομονησία, τόσο στη Θεσσαλονίκη, όσο και στην υπόλοιπη χώρα. Οι συρμοί, επιβατικής ικανότητας 450 ατόμων ήταν πλήρεις και αν λάβουμε υπόψιν ότι γίνονταν δρομολόγια κάθε 3’, καταλαβαίνουμε ότι ο αριθμός μεγαλώνει αισθητά» ανέφερε ο κ. Ταχιάος.

«Οι πρώτοι δεκατρείς σταθμοί είναι πραγματικότητα και η λειτουργία τους αλλάζει τα δεδομένα στην κυκλοφορία των Θεσσαλονικέων. Σειρά έχει η επέκταση προς Καλαμαριά, με πέντε νέους σταθμούς, που θα παραδοθεί το δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς που έρχεται» τόνισε ο ίδιος και συνέχισε: «Ωστόσο, παρά την επιμονή πολλών για τη δρομολόγηση της γραμμής προς Αεροδρόμιο, πρέπει να ξεκαθαρίσω για ακόμη μία φορά ότι δεν είναι αυτή που θα πρέπει να προηγηθεί. Κι αυτό δεν καθορίστηκε από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αλλά από την ανάγκη του κόσμου, όπως αυτή εμφανίζεται στη Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης. Προτεραιότητα αποτελεί η Βορειοδυτική Θεσσαλονίκη και αυτό για έναν πολύ βασικό λόγο: η περιοχή αυτή είναι πολυπληθέστερη».

Όπως ανέφερε στη συνέντευξή του ο κ. Ταχιάος: « Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη ρίχνει το βάρος της συμμετρικά σε όλα τα έργα που έχει εντάξει στον προγραμματισμό της. Αυτή τη στιγμή , υπάρχουν πολλά έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Το Μετρό Θεσσαλονίκης ήταν μόνο ένα από αυτά. Ήταν ένα στοίχημα το οποίο κερδήθηκε και πλέον, αποτελεί το success story της πόλης. Συνεχίζουμε με έργα υποδομής σε όλη την επικράτεια και βασικό γνώμονα την βελτιστοποίηση της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής των Ελλήνων».

Και συνέχισε: «Είναι μεγάλη η ανάγκη της Αττικής για αποσυμφόρηση. Ο τριπλός κόμβος Σκαραμαγκά είναι ένα έργο που θα δώσει μεγάλη ανάσα στην πρωτεύουσα, μειώνοντας την κίνηση στον κόμβο της Λεωφόρου Αθηνών και της Λεωφόρου Σχιστού και δίνοντας επιλογές στους οδηγούς που κινούνται στο Θριάσιο Πεδίο. Αυτή τη στιγμή, στόχος μας είναι η ολοκλήρωση της κάλυψης της χρηματοδότησής του από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ώστε να μπορέσει να δημοπρατηθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2025.

Ο οδικός άξονας Ελευσίνα – Οινόη, είναι μία από τις τρεις Πρότυπες Προτάσεις που έχουν υποβληθεί από ενδιαφερόμενη εταιρία. Θα πρέπει ωστόσο να τονίσω ότι τον πρώτο ρόλο στην αξιολόγηση των Πρότυπων Προτάσεων έχει σαφώς η δημοσιονομική σταθερότητα. Υπό αυτό το πρίσμα, η σχετική πρόταση θα τεθεί πολύ σύντομα υπό κρίση».