Στο δίλημμα «κάλπη ή παραλία» φαίνεται πως αρκετοί απάντησαν ήδη παραλία, καθώς από νωρίς κόσμος έχει πάει για το μπάνιο του. Μια παρέα νέων προτίμησε την παραλία από την κάλπη των ευρωεκλογών 2024, όπως τόνισαν στην τηλεοπτική κάμερα.

«Δεν ψηφίζουμε εμείς. Ο καθένας έχει τη δική του άποψη. Δεν πάμε να ψηφίσουμε… Επιλογή μας. Δεν γουστάρουμε… δεν έχουμε κάποιον να υποστηρίξουμε», είπε ένας νεαρός από την παρέα στον ΣΚΑΪ.

«Το ίδιο ακριβώς», απάντησε και ένα νεαρό κορίτσι. «Δεν με ενδιαφέρει, να σας πω την αλήθεια. Δεν το ψάχνω…», συμπλήρωσε.

Η αποχή το μεγάλο «στοίχημα» των ευρωεκλογών

Ο Στέλιος Ζωντός, Σύμβουλος Στρατηγικής και Επικοινωνίας, και ο Ανδρέας Δρυμιώτης, πολιτικός αναλυτής και συγγραφέας, μίλησαν στην «Κοινωνία Ώρα MEGA» για τον ρόλο της αποχής στην εκλογική διαδικασία.

«Ο κόσμος είναι κουρασμένος από εκλογές τον τελευταίο καιρό. Μέσα σε έναν χρόνο είχε 2 βουλευτικές εκλογές, και αυτοδιοικητικές. Γι’ αυτό βλέπουμε τη δυσανεξία του κόσμου», είπε αρχικά.

«Το ζητούμενο είναι σε αυτές τις εκλογές η αποχή. Η αποχή θα κρίνει πολλά πράγματα. Είναι η πρώτη φορά που δεν αμφισβητείται η πρωτοκαθεδρία και αυτό μπορεί να δημιουργήσει ειδικές συνθήκες και να ενισχύσει την αποχή. Εάν η αποχή είναι οριζόντια, τους επηρεάζει όλους εξίσου. Αλλά άμα είναι μονόπλευρη, εκεί μπορεί να δούμε μεγάλες εκπλήξεις. Θα υπάρχουν ανακοινώσεις από το ΥΠΕΣ για τη συμμετοχή. Από εκεί θα δούμε και θα συγκρίνουμε με άλλες εκλογές, αν θα πάμε για μεγάλη αποχή ή όχι. Σημειώνω, δε, ότι το νούμερο που θα δούμε ως αποχή είναι «λάθος». Σύμφωνα με την απογραφή του 2021, ο νόμιμος πληθυσμός της Ελλάδος είναι 10.482.000. Από αυτούς, οι Έλληνες είναι 9.716.000. Οι εγγεγραμμένοι είναι 9.769.000, είναι περισσότεροι από τους Έλληνες της απογραφής. Αν αφαιρέσουμε τις ηλικίες 0-9 ετών που είναι 878.000 και 10-17 ετών άλλες 880.000, το μαξ των εγγεγραμμένων είναι 8 εκ. όχι 9,7 εκ., άρα ο παρονομαστής είναι λάθος. Αν αλλάξουμε τον παρονομαστή, η αποχή είναι πολύ «λογική», φτάνουμε τα ευρωπαϊκά επίπεδα. Οι εγγεγραμμένοι είναι 9,8 εκ., αλλά είναι μαζί και κάποιοι που έχουν πεθάνει. Δεν έχει γίνει εκκαθάριση των εκλογικών καταλόγων από τους δήμους», συνέχισε.

Για τη «μάχη» του TikTok ο κ. Ζωντός ανέφερε: «Το TikTok έχει μπει κανονικά ως εργαλείο στην εκλογική αναμέτρηση. Το χρησιμοποίησε ο κ. Μητσοτάκης τις προηγούμενες εκλογές με πολύ ιδιαίτερο τρόπο, τώρα ο κ. Κασσελάκης το αξιοποιεί ως εργαλείο. Οι εκλογές είναι πλέον πιο προσωπομετρικές. Τα πρόσωπα πλέον παίζουν πιο σημαντικό ρόλο από ό,τι το συνολικό υποκείμενο του κόμματος, χρησιμοποιήθηκαν πολύ τα social media και ειδικά το TikTok. Δεν ξέρω αν η παρακολούθηση στο TikTok οδηγεί σε πράξη –δηλαδή σε ψήφο–, αλλά σίγουρα οδηγεί σε γνώση μιας συγκεκριμένης συμπεριφοράς».