«Η Ελλάδα έχει την πρωτοβουλία, τη βούληση και την ευρωπαϊκή στήριξη στο μεταναστευτικό. Σε τέσσερις ημέρες από όταν προέκυψε το πρόβλημα στη Γαύδο η Ευρωπαϊκή Ένωση μαζί με τον Κυριάκο Μητσοτάκη υπέγραψαν τη συμφωνία στο Κάιρο», είπε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Δημήτρης Καιρίδης, μιλώντας στο ΕΡΤnews.
Η μείωση των ροών στα ανατολικά είναι στο 70% και ανέρχεται στο 90% στον Έβρο, είπε ο υπουργός, τονίζοντας: «Η Γαύδος δεν είναι μόνη της – Θα κάνουμε ό,τι χρειάζεται για να στηρίξουμε την Κρήτη». Την επόμενη εβδομάδα, όπως είπε θα μεταβεί στο νησί με οργανωμένο σχέδιο.
«Είδαμε ροές όχι παρεπόμενες προς Ιταλία αλλά στοχευμένες προς τη Γαύδο», τόνισε ο Δημήτρης Καιρίδης μιλώντας στη συνέχεια για τη σημασία της συμφωνίας με την Αίγυπτο:
«Δεν έχει φύγει ούτε μια βάρκα από την αιγυπτιακή ακτή κι έχει 9 εκατομμύρια πρόσφυγες και 110 εκατομμύρια κατοίκους. Τα 7,5 δισεκατομμύρια της συμφωνίας με την Ευρωπαϊκή Ένωση είναι λίγα σε σχέση με τη συμφωνία με την Τουρκία που έλαβε 1,5 δισ. και δέχτηκε 4,5 εκατομμύρια πρόσφυγες, 3,5 εξ αυτών Σύροι τους οποίους δεν αναγνωρίζει ως πρόσφυγες. Η Αίγυπτος έχει διπλάσιο πρόβλημα», είπε ο κ. Καιρίδης.
Αναφορικά με την Τουρκία χαρακτήρισε απαράδεκτη τη δήλωση του Ταγίπ Ερντογάν για την Κύπρο και απέδωσε τη ρητορική στην επιδίωξη του Τούρκου προέδρου για ψήφους,.
Παράλληλα χαρακτήρισε αποτυχία του Ταγίπ Ερντογάν τη σύγκρουση που επέλεξε με την Αίγυπτο, ενώ «η Ελλάδα έκανε τη δουλειά της τονίζοντας και στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο τη σημασία της Αιγύπτου η οποία χαρακτηρίζεται ως πυλώνας σταθερότητας και σημαντική ως προς την ανάσχεση των μεταναστευτικών ροών».
«Ο φράχτης στον Έβρο είναι υπερσύγχρονο εμπόδιο»
Η πτώση των ροών στον Έβρο ξεπερνάει το 90% στις παράνομες αφίξεις. Ο φράχτης είναι υπερσύγχρονο πραγματικά εμπόδιο, ώστε να αποκλείσουμε εργαλειοποίηση του μεταναστευτικού, όπως ζήσαμε τον Μάρτιο του 2020, είπε ο υπουργός Μετανάστευσης.
Με τον Γερμανό ομόλογό μου, τον υφυπουργό Μετανάστευσης της γερμανικής ομοσπονδιακής κυβέρνησης, αποφασίσαμε να κάνουμε τη διμερή μας συνάντηση ακριβώς στον Έβρο, για να υπογραμμίσουμε το αυτονόητο ότι τα σύνορα της Ελλάδας είναι σύνορα της Ευρώπης, είπε ο Δημήτρης Καιρίδης.
Το μεγάλο μας πρόβλημα πάντοτε παραδοσιακά ήταν η θάλασσα, πρόσθεσε και εκτίμησε ότι «η συνεννόηση Ελλάδας – Τουρκίας ήδη αποδίδει. Μας το λένε όλοι ότι το τουρκικό λιμενικό ανταποκρίνεται στα δικά μας σήματα όπως δεν το έκανε στο παρελθόν και βλέπουμε και επιχειρήσεις εξάρθρωσης δικτύων διακινητών».
«Το μεταναστευτικό προσκαλεί τους λαϊκιστές -Δουλειά μας είναι να μην τους αφήσουμε χώρο»
Θέλουμε σύμμαχο την κεντροδεξιά και η λύση στο πρόβλημα είναι να δώσουμε ασφάλεια στην ελληνική κοινωνία ότι δεν ζει και δεν πρόκειται να ξαναζήσει την περίοδο 2015 -19 και το χάος που είχαμε τότε., τόνισε ο υπουργός ενόψει και των ευρωεκλογών. Το μεταναστευτικό προσκαλεί τους λαϊκιστές όλων των πλευρών και δουλειά μας είναι να μην τους αφήσουμε χώρο. Με οργανωμένο τρόπο θα αντιμετωπίσουμε ανθρώπινα, ευρωπαϊκά, οργανωμένα και με ασφάλεια το ζήτημα και παράλληλα θα έχουμε την νόμιμη εναλλακτική λελογισμένης μετανάστευσης που χρειάζεται η οικονομία μας με όρους και κανόνες όπως εμείς επιλέγουμε και όχι οι διακινητές. Είναι η μέση οδός, αν θέλετε, η οποία ισορροπεί ανάμεσα σε όσους θέλουν Ευρώπη -ι φρούριο, ή άλλους που λένε να βυθίσουμε τις βάρκες.
Σ αυτόν τον αγώνα παλεύουμε από την ίδια μεριά και δεν πρέπει να αφήσουμε την ακροδεξιά, η οποία είναι αντιευρωπαϊκή, και γι΄αυτό κάποιες δυνάμεις εκτός Ευρώπης είτε στην Άγκυρα, είτε στη Μόσχα θέλουν να ενισχύσουν, για να υπονομεύσουν την ευρωπαϊκή ενότητα, τόνισε ο κ. Καιρίδης.
Πορίσματα για τα Τέμπη
Τώρα που κάνουμε ταμείο για τη μεταπολίτευση, που συμπληρώνουμε τα 50 χρόνια, με παρρησία και αίσθημα εθνικής ευθύνης και αυτογνωσίας, θα πρέπει να κοιταχτούμε στον καθρέφτη και να μιλήσουμε και για τις μεγάλες επιτυχίες αυτής της πεντηκονταετίας, αλλά και για τις αποτυχίες, μια εκ των οποίων αναμφίβολα είναι και ΟΣΕ. Την ευθύνη την πολιτική την ανέλαβε και στο μέτρο που δεν του αναλογούσε, πολύ πάνω δηλαδή από το προσωπικό, ο τότε αρμόδιος υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, ο Κώστας Καραμανλής», τόνισε ο κ. Καιρίδης και κατηγόρησε την αντιπολίτευση για ότι χτίζει αφήγημα εντελώς επιπόλαια και λαϊκίστικα.
Το άρθρο 86 περί ευθύνης υπουγών, το ψήφισαν ομόφωνα το 2003 όλα τα κόμματα της Βουλής και το Κομμουνιστικό Κόμμα και ο τότε Συνασπισμός και το ΠΑΣΟΚ και η Νέα Δημοκρατία. Γι αυτό βλέπετε σήμερα αυτή την αμηχανία όταν τους ρωτάτε για το άρθρο 86 να μην παίρνουν θέση, διότι καταλαβαίνουν ότι υπάρχει η λαϊκή πίεση, η οποία είναι απολύτως δικαιολογημένη ως προς την πολιτική ευθύνη.
Αν καταργήσουμε το άρθρο 86, δεν θα υπάρξει υπουργός να βάζει υπογραφή γιατί θα έρχονται μηνύσεις, θα υπάρχει ένα ατέλειωτο δικαστήριο, αντί διακυβέρνηση», επεσήμανε, διευκρινίζοντας ότι «το άρθρο αυτό υπάρχει για έναν και μόνο λόγο, για να μπορούν οι υπουργοί να υπογράφουν, όχι για να μη διώκονται».
«Ο κύριος Σπίρτζης πηγαίνει με την παλιά διάταξη, την προ του 2019» ανέφερε επίσης ο Δ. Καιρίδης και εξέφρασε την ευχή το πολιτικό σύστημα «εν τέλει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, να μην πετάξει τη μπάλα στην εξέδρα, να μην μπει σε έναν συναισθηματικό λαϊκισμό».
Είναι άλλο πράγμα ο πόνος των γονιών, τον οποίο όλοι συναισθανόμαστε και άλλο να προσπαθούμε εργαλειοποίηση αυτής της τραγωδίας πιστεύοντας ότι θα πάρουμε κάποια πολιτικά οφέλη», είπε τέλος, ο Δ. Καιρίδης.