Έκθεση που παρουσιάζεται ως τις 15 Μαΐου στο κτήριο των ιταλικών Κρατικών Αρχείων στη Ρώμη ρίχνει φως σε γνωστές και άγνωστες στιγμές της προσωπικής ζωής του Μικελάντζελο Μερίζι, γνωστού σε όλους ως Καραβάτζιο.
Στην έκθεση υπάρχουν χειρόγραφα από τα αρχεία της αστυνομίας και άλλες υπηρεσίες, απ’ όπου αντλούνται πληροφορίες για τις φιλίες που είχε, για την καθημερινότητά του, αλλά και για τους καβγάδες στους οποίους έμπλεκε. Πολλά από αυτά τα χειρόγραφα αφορούν και στην υπόθεση δολοφονίας ενός νεαρού, τον οποίο ο γνωστός ζωγράφος μαχαίρωσε στη διάρκεια καυγά. Αξίζει να σημειωθεί ότι ορισμένοι βιογράφοι του ζωγράφου υποστηρίζουν ότι οι δύο άνδρες λογομάχησαν για μία γυναίκα, όμως έγγραφο του δικαστηρίου δείχνει ότι ο καβγάς ξέσπασε με αφορμή ενός χρέους από τζόγο.
Πολλοί φίλοι του ζωγράφου συνελήφθησαν και φυλακίστηκαν, αλλά ο ίδιος διέφυγε αρχικά στη Μάλτα και εν συνεχεία στη Σικελία.
Ακόμη καταδικάστηκε σε θάνατο από τον Πάπα Παύλο τον 5ο αλλά λίγο πριν την καταδίκη, ο Καραβάτζιο μόλις είχε ολοκληρώσει την προσωπογραφία του ποντίφικα…
Από την έκθεση προκύπτει ότι τις περισσότερες φορές ο Καραβάτζιο κυκλοφορούσε οπλισμένος με ξίφη και στιλέτα, παρότι δεν είχε επίσημη άδεια για κάτι τέτοιο. Στην έκθεση φιλοξενείται μάλιστα και ένα σκίτσο των όπλων που μετέφερε, σκίτσο που φέρει την υπογραφή Ιταλού δικαστή.
Ταραχώδης εμφανίζεται η ζωή του Καραβάτζιο στη συγκεκριμένη έκθεση με καυγάδες και μηνύσεις. Συγκεκριμένα μια γυναίκα είχε καταθέσει μήνυση εναντίον του ζωγράφου, επειδή εκείνος είχε ανοίξει μία τεράστια τρύπα στο ταβάνι του εργαστηρίου του, προκειμένου να χωρούν εκεί τα έργα του…
Η απάντηση; ο Καραβάτζιο με ένα φίλο του έσπασαν τα παράθυρα του διαμερίσματός της πετώντας πέτρες.