Στις 4 Ιανουαρίου η πρωτεύουσα της Αργεντινής, Μπουένος Άιρες, θα φιλοξενήσει την εκκίνηση του Dakar 2015. Δύο εβδομάδες και 8.000 χιλιόμετρα περιμένουν την εργοστασιακή ομάδα της Yamaha και το WR 450F που βλέπετε στις φωτογραφίες θα είναι το όπλο των τριών αναβατών της.
Υπό την ηγεσία των Alexandre Kowalski (Team Director) και José Leloir (Team Manager) η ομάδα Yamaha Factory Racing Rally Team Yamalube με τους τρεις αναβάτες της, Olivier Pain, Michael Metge και Alessandro Botturi, είναι έτοιμη για την εκκίνηση του δυσκολότερου αγώνα Ράλι στον κόσμο.
Το «όπλο» της Yamaha (WR 450F Rally) παρουσιάστηκε στις 22/12 με πάσα διαδικτυακή επισημότητα. Προηγουμένως είχε περάσει μια εξαντλητική πολύμηνη διαδικασία δοκιμών και εξέλιξης ώστε να μετουσιώσει την εμπειρία της ιαπωνικής εταιρείας στο Dakar σε εφαρμοσμένη τεχνολογία, αλλά και να έρθει στα μέτρα των αναβατών του. Ο στόχος δεν είναι εύκολος: η τρίτη θέση του Olivier Pain στον περσινό αγώνα σημαίνει πως ως επιτυχία θα μεταφραστεί το κάτι παραπάνω. Οι ιθύνοντες της ομάδας πιστεύουν πως το νέο WR450F Rally προσφέρει το πρώτο απαραίτητο σκαλοπάτι προς τον στόχο αυτόν.
Ο Jose Leloir δήλωσε: «Ένα από τα πιο εντυπωσιακά χαρακτηριστικά του νέου WR είναι το ενιαίο ντεπόζιτο καυσίμου που ενσωματώνει το υποπλαίσιο. Ένας βασικός προβληματισμός όταν σχεδιάζεις μια μοτοσυκλέτα για το Dakar είναι το πού θα αποθηκεύσεις τα απαραίτητα 35 λίτρα καυσίμου. Το 2014 είχαμε πέντε ξεχωριστά ρεζερβουάρ που απαιτούσαν όλα τρόμπες και σωληνώσεις να τα συνδέουν. Χρησιμοποιώντας μια ενιαία ανθρακονημάτινη κυψέλη καυσίμου απλοποιούμε σε τεράστιο βαθμό το όλο σύστημα και στην πορεία εισπράττουμε μεγάλα κέρδη σε βάρος και αξιοπιστία. Συνολικά μειώσαμε το βάρος της μοτοσυκλέτας κατά 10 υπολογίσιμα κιλά και παράλληλα κάναμε τη συντήρησή της πολύ απλούστερη».
«Προφανώς αυτό το ενιαίο ρεζερβουάρ δεν μας απασχόλησε μόνο ως προς την κατασκευή του, καθώς είχε και μεγάλη επίδραση στο στήσιμο της μοτοσυκλέτας. Περάσαμε από διάφορα στάδια εξέλιξης, μέχρι να καταλήξουμε σε μια κατανομή βάρους που να εξασφαλίζει στο WR την επιθυμητή συμπεριφορά. Δοκιμάσαμε έναν μεγάλο αριθμό διαφορετικών συνδυασμών πριν οι αναβάτες νιώσουν απολύτως ικανοποιημένοι από τον τρόπο που συμπεριφέρεται η μοτοσυκλέτα, τόσο στα γρήγορα κομμάτια, όσο και στην ευελιξία στα δύσκολα τεχνικά εδάφη που οι διοργανωτές επιλέγουν ως ειδικές διαδρομές μόνο για μοτοσυκλέτες».
«Το νέο WR αποδίδει 10% επιπλέον δύναμη συγκριτικά με το περσινό και σε αυτό η συνδρομή του ενιαίου ρεζερβουάρ είναι σαφής. Πέραν του κέρδους σε βάρος, επιτρέπει στο WR να είναι λεπτότερο φέτος, άρα αεροδυναμικά αποδοτικότερο. Ο νέος ψεκασμός με ενσωματωμένο Traction Control έρχεται να μειώσει την κούραση των αναβατών, να βελτιώσει την κατανάλωση και τη φθορά των ελαστικών».
Κλείνοντας τη συνέντευξη Τύπου ο κύριος Leloir πέρασε τη σκυτάλη στους κατ’ εξοχήν πρωταγωνιστές του Dakar, τους αναβάτες: «Ένα από τα χαρακτηριστικά που κάνουν το Dakar τόσο ελκυστικό είναι πως το οτιδήποτε μπορεί να συμβεί εκεί έξω στην έρημο. Από πλευράς μας είμαστε τουλάχιστον αισιόδοξοι πως για το 2015 έχουμε δώσει στους αναβάτες μας μια μοτοσυκλέτα με την οποία θα μπορέσουν να εκφράσουν πλήρως το ταλέντο τους».
Πηγή: mototriti.gr