Η πιο extreme έκδοση του ιταλικού superbike, το περιορισμένης παραγωγής Panigale R είναι η μοτοσικλέτα με την οποία θα συμμετέχει του χρόνου η Ducati στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Superbike. Με απόδοση 205 ίππους και βάρος μόλις 162 κιλά.
Το Panigale R-ο διάδοχος του 1199 Panigale R-θα παραχθεί μόνο σε όσα αντίτυπα είναι απαραίτητο για να πάρει η Ducati την απαραίτητη έγκριση (homologation) και να συμμετέχει στα πρωταθλήματα Superbike και Superstock αλλά και σε οποιοδήποτε άλλο εθνικό ή διεθνές πρωτάθλημα με κανονισμούς της FIM. Οπότε, αν θέλετε να το κάνετε δικό σας θα έπρεπε να το είχατε παραγγείλει… πριν ανακοινωθεί!
Το Panigale R πλησιάζει περισσότερο από όλα τα superbike της Ducati την έκφραση «αγωνιστική μοτοσικλέτα με φλας και φώτα».
Γι’ αυτό το λόγο, η αγωνιστική έκδοση του Superquadro (υπερτετράγωνου) V2 κινητήρα έχει εφοδιαστεί με βαλβίδες εξαγωγής από τιτάνιο (οι εισαγωγής ήταν ήδη), αγωνιστικού τύπου πιστόνια με μόνο δύο ελατήρια και έναν ελαφρωμένο στροφαλοφόρο άξονα. Ο άξονας έχει ζυγιστεί πολύ προσεκτικά με τα αντίβαρά του να δέχονται ένθετα από κράμα βολφραμίου (βαρύτερο από μόλυβδο, πιο ανθετικό από από ατσάλι) ενώ νέοι είναι και οι εκκεντροφόροι.
Η ονομαστική ισχύς του V2 κινητήρα είναι άκρως εντυπωσιακή αφού ανέρχεται στους 205 ίππους (όσο του 1299 Panigale!) και τα 13,89 Kgm στις 11.500 και 10.250 σ.α.λ. αντίστοιχα. Μεγάλη προσπάθεια έγινε στη μείωση του βάρους της μοτοσικλέτας η οποία ζυγίζει έξι ολόκληρα κιλά λιγότερο σε σχέση με το 1199 Panigale R και τέσσερα λιγότερα από το 1299 Panigale. Μεγάλο ρόλο σε αυτό παίζει και το τελικό από τιτάνιο της Akrapovic.
Το ιταλικό superbike φέρει επίσης πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις από την κορυφαία σειρά της Οhlins (ανεστραμμένο πιρούνι NIX30, 43 χλστ. και αμορτισέρ TTX36), μπαταρία ιόντων λιθίου (δύο κιλά ελαφρύτερη από τη συμβατική) , αγωνιστικού τύπου συμπλέκτη και όλο το ηλεκτρονικό οπλοστάσιο του 1299 Panigale. Επίσης το ψαλίδι μπορεί να αλλάξει το σημείο έδρασής του σε τέσσερις διαφορετικές θέσεις. Παράλληλα οι Ιταλοί τοποθέτησαν και έξτρα κουμπιά στα κλιπόν τα οποία κάνουν αμεσότερη τη ρύθμιση των Traction Control, Wheelie Control και του «φρένου» του κινητήρα.
Τέλος, σε σχέση με το 1299 Panigale έχει και διαφορετικό offset με τον άξονα του εμπρός τροχού να βρίσκεται πέντε χλστ. πιο μπροστά και το μεταξόνιο να ανέρχεται στα 1.442 χλστ. Η τιμή του αναμένεται να είναι στο όριο των 40.000 ευρώ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 4T, V2 90, 4B/K, 2ΕΕΚ, Υ/Ψ, Desmo
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.198
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 205/11.500
Ροπή (kgm/σ.α.λ.): 13,89/10.250
Βάρος (kg, κενό): 162
Πηγή: mototriti.gr