Μιλώντας στην ιταλική εφημερίδα Corriere dello Sport, ο γενικός διευθυντής της Ducati Corse Gigi Dall’Igna αποκάλυψε ότι πρώτο βήμα για την ολική επαναφορά της Desmosedici θα είναι ένας νέος κινητήρας.
Είπε συγκεκριμένα ο Ιταλός που μετά από 8 μήνες στο τιμόνι της ομάδας Ducati MotoGP αρχίζει να παίρνει τις κρίσιμες αποφάσεις –όπως το είχε προαναγγείλει: «Πρώτο βήμα θα είναι ο κινητήρας. Ελπίζουμε να τον έχουμε έτοιμο για την πρώτη επίσημη δοκιμή στην Βαλένθια, αμέσως μετά το τέλος της σαιζόν. Θα έχει πάλι περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών, αλλά θα είναι μικρότερος σε όγκο, επιτρέποντας καλύτερο σετάρισμα της μοτοσυκλέτας και βέλτιστη εκμετάλλευση των ελαστικών.»
Έτσι δικαιώνονται όσοι εδώ και τρία τουλάχιστον χρόνια επέμεναν ότι τα προβλήματα συμπεριφοράς της Desmosedici δεν προέρχονται τόσο από το πλαίσιο [πρώτα το ανθρακονημάτινο και μετά το αλουμινένιο], αλλά από τον ογκώδη κινητήρα –ο οποίος επιπλέον, διατείνονται, ότι παρουσιάζει και παράξενες εσωτερικές ροπές από τα κινούμενα μέρη του που επίσης επηρεάζουν την ισορροπία της μοτοσυκλέτας.
Παρόμοιο V4 90 μοιρών (ή L-90 όπως ονομάζεται κάποιες φορές) φορά και η Honda RC213V, ωστόσο οι διαστάσεις του πιστεύεται πως είναι πολύ μικρότερες. Γενικά ένας κινητήρας L90 δεν είναι ιδανικός για τον περιορισμένο χώρο μιας μοτοσυκλέτας GP, αφού το κενό ανάμεσα στις δύο σειρές κυλίνδρων είναι μεγάλο και δεν είναι πάντα εύκολο να το γεμίσουν οι μηχανικοί της εταιρείας χωρίς να γίνουν ιδιαίτερα εφευρετικοί στη χωροταξία των διαφόρων συστημάτων.
Δεν είναι γνωστό αν θα διατηρηθεί το δεσμοδρομικό σύστημα βαλβίδων που αποτελεί και σήμα κατατεθέν των κινητήρων της Ducati, σε μια προσπάθεια να δαμαστεί η απότομη απόδοση της ιπποδύναμης. Από την άλλη στο σύστημα αυτό αποδίδεται και η παροιμιώδης ισχύς της Desmosedici που πιθανώς κρατά τα σκήπτρα της κορυφαίας ιπποδύναμης.
Όλοι οι αναβάτες της Ducati παραπονιούνται εδώ και πολλά χρόνια ότι παρουσιάζει έντονη υποστροφή και δεν μπορεί να πάρει τις κλειστές στροφές με ταχύτητα. Από την άλλη είναι επίσης γνωστό ότι από την εποχή των ενιαίων ελαστικών και μετά, οπότε η Bridgestone παρέχει σε όλους το ίδιο λάστιχο, τα πλαίσια της Ducati δεν καταφέρνουν να απομυζήσουν την βέλτιστη απόδοση από τα λάστιχά της. Αποτέλεσμα; Η ιταλική φίρμα έχει να δει νίκη σε αγώνα από το 2010
Σύμφωνα με τον Dall’Igna από τον επερχόμενο αγώνα του Sachsenring στην Γερμανία, οι GP14 θα φορούν νέο λειτουργικό διαχείρισης κινητήρα και ηλεκτρονικών, ενώ πριν τον αγώνα στο Μπρνο θα εμφανιστεί και πιο αεροδυναμικό κουστούμι.
Η Ducati φέτος είχε το δικαίωμα, αν και με εργοστασιακή μοτοσυκλέτα, να συμμετάσχει υπό τους κανόνες της Open. Ωστόσο με τρία στεγνά βάθρα στην κατοχή της, υποχρεώνεται τώρα να χρησιμοποιεί 22 λίτρα καυσίμου ανά αγώνα, αντί των 24. Οι μοτοσυκλέτες των Honda και Yamaha χρησιμοποιούν 20 λίτρα καυσίμου σε κάθε αγώνα.