Για 3η φορά φέτος ο Cal Crutchlow αναγκάστηκε να εγκαταλείψει αγώνα εξαιτίας βλάβης της μοτοσυκλέτας του. Είναι συνολικά η 4η φορά που δεν τερματίζει με την Ducati Desmosedici -και αυτό σε 7 αγώνες σημαίνει ποσοστό 57%! Έχει κολλήσει τη μυστηριώδη «ασθένεια» του Spies;
Στον αγώνα της Καταλωνίας ήταν ήδη σε δύσκολη θέση όταν ξεκίνησε, αφού δεν είχε καταφέρει κάτι καλύτερο από τον 13ο χρόνο στα Χρονομετρημένα. Όμως αμέσως μετά την εκκίνηση, τα πράγματα χειροτέρεψαν.
«Φυσικά και είμαι απογοητευμένος», δήλωσε αργότερα ο Cal. «Σχεδόν αμέσως αντιλήφθηκα ότι σε κάποιες στροφές δεν είχα δύναμη, ενώ σε άλλες είχα. Όπως και στο Κατάρ [όπου η ECU της μοτοσυκλέτας έχασε τον συγχρονισμό της με τη θέση της μοτοσυκλέτας στην πίστα].
«Ένιωσα κάπως άσχημα, γιατί καθυστερούσα τον Bradley [Smith], αλλά σκεφτόμουν μόνον τον αγώνα και στη φάση εκείνη δεν είχα αντιληφθεί τι ακριβώς συνέβαινε. Δεν είχα καμμιά προειδοποίηση από τα ηλεκτρονικά της μοτοσυκλέτας. Έχουμε ξέρετε ένα σωρό αλάρμ στη διάθεσή μας, αλλά κανένα δεν έδειχνε κάτι.
«Οπότε συνέχισα να οδηγώ, ώσπου τελικά στον 10ο γύρο ο κινητήρας σταμάτησε, ενώ άρχισαν να αναβοσβήνουν και κάτι κόκκινα λαμπάκια στον πίνακα. Ο κινητήρας έκοψε ξαφνικά στη μέση της στροφής και παραλίγο να πέσω. Φοβήθηκα για τα παιδιά που ακολουθούσαν. Ακόμη δεν γνωρίζουμε ποιο ακριβώς ήταν το πρόβλημα. Συνεχίζουμε να το ψάχνουμε.»
Λίγο πριν εκπνεύσει η μοτοσυκλέτα του Crutchlow, μια απρόσμενη έκρηξη επιτάχυνσης τον έρριξε πάνω στη μοτοσυκλέτα του Scott Redding.
«Έπεσα πάνω στον Scott, γιατί εκεί που ετοιμαζόμουν να φρενάρω για να στρίψω, η μοτοσυκλέτα γκάζωσε από μόνη της και ακουμπήσαμε πλευρό με πλευρό… τού ζήτησα μετά συγγνώμη. Στην πραγματικότητα προσπαθούσα να βγω από τη μέση, για να μην τον εμποδίζω. Δυο στροφές παρακάτω η μοτοσυκλέτα σταμάτησε.»
Η αναποδιά της Βαρκελώνης είναι το τελευταίο μιας σειράς παράξενων συμβάντων όπως η προβληματική ECU στο Κατάρ, η αλλαγή ελαττωματικού ελαστικού και το κάταγμα καρπού στο Τέξας, η μη συμμετοχή στον αγώνα της Αργεντινής, η εγκατάλειψη στην Jerez λόγω προβλημάτων στα φρένα και η ανεξήγητη πτώση στο Mugello, ίσως λόγω απώλειας πίεσης στα λάστιχα.
Συνολικά ο Άγγλος συμμετείχε στους 6 από τους 7 φετινούς αγώνες. Σε 4 από τους 6 δεν τερμάτισε. Τερμάτησε δηλαδή μόνον σε δύο, μαζεύοντας ως τώρα μόλις 15 βαθμούς. Η κατάσταση θυμίζει την τελευταία χρονιά του Ben Spies στην Yamaha που του κόστισε και την καριέρα του, λόγω του βαριού τραυματισμού στον ώμο.
Ο ίδιος αναγνώρισε τη δυσκολία της κατάστασης: πέρσι, παρατήρησε ο Cal, η καριέρα του πήγαινε μόνον προς τα επάνω. Φέτος δεν πάει πουθενά, έχει μείνει στάσιμη κι αν δεν αλλάξει σύντομα η τύχη του, θα πάρει την κατηφόρα.
«Ο κόσμος με ρωτά γιατί δεν είναι εκνευρισμένος ή θυμωμένος και τους λέω πως αυτό είναι οι αγώνες», δήλωσε ένας φαινομενικά χαλαρός Crutchlow. «Δεν φταίει κανείς. Απλά είμαστε άτυχοι, τίποτα άλλο. Την προηγούμενη εβδομάδα έπεσα και τώρα είχα ένα τεχνικό πρόβλημα.»
«Το μόνο θετικό από τη σημερινή ημέρα είναι πως είμαστε πλέον πολύ δυνατοί στα φρένα.»
Έπειτα δήλωσε πιο ειλικρινά: «Αν δεν γελούσα, θα έκλαιγα. Απλά είμαστε κακότυχοι. Αν κάποια στιγμή στο άμεσο μέλλον καταφέρω να δω τη καρώ σημαία, θα είμαι πραγματικά ευτυχής.
«Δεν εγκαταλείπω όμως εύκολα και θα επιμένω να κάνω το καλύτερο που μπορώ. Αυτήν την εβδομάδα δεν ένιωθα καλά, αλλά έδωσα το 100%, όπως κάνουμε πάντα και εγώ και η ομάδα. Είναι κι αυτοί εξίσου ενοχλημένοι και απογοητευμένοι μ’ εμένα. Θα δουλέψουμε όμως και θα επιστρέψουμε πιο δυνατοί.»
Δήλωσε σχετικά και ο γενικός διευθυντής της Ducati Corse, ο Gigi Dall’Igna: «Προφανώς είμαστε πολύ απογοητευμένοι που και πάλι η μοτοσυκλέτα του Cal εμφάνισε προβλήματα: είναι απλά κάτι που δεν θα έπρεπε να συμβαίνει. Αναλύουμε πολύ προσεκτικά τα δεδομένα της τηλεμετρίας, ώστε να αντιληφθούμε τη φύση του προβλήματος».