Το σερί του πρωταθλητή Marc Marquez έσπασε στην 7η Pole Position της χρονιάς. Αντίθετα από ό,τι ίσως περίμενε κανείς, το δικέκοψε όχι ο Jorge Lorenzo που δείχνει να έχει ανακτήσει την ψυχολογία και τη φόρμα του, αλλά ο Dani Pedrosa με την άλλη RC213V. Αυτή είναι όχι μόνον η πρώτη pole του Dani για εφέτος, αλλά και η πρώτη από τον περσινό αγώνα στην Καταλωνία. Και μάλιστα με χρόνο ελάχιστα πιο βραδύ από το περσινό δικό του ρεκόρ.
Στο περιορισμένο χρονικό διάστημα της Q2 o Pedrosa όχι μόνον έκανε τον καλύτερο χρόνο, αλλά και έσπρωξε τον ΜΜ στο πρώτο φετινό του λάθος που κατέληξε σε -ανώδυνη- πτώση.
Η ολογόλεπτη μονομαχία εξελίχτηκε ως εξής: στον πρώτο του γύρο ο Marquez έκανε πολύ καλό χρόνο, ανεβαίνοντας στην κορυφή των χρονολογίων. Αμέσως μετά όμως ο Pedrosa έκανε έναν φοβερό γύρο που απείχε 9 εκατοστά από το περσινό ρεκόρ του.
Έτσι ο Marquez αναγκάστηκε να ξαναβγεί στην πίστα για έναν ακόμη, τελευταίο γύρο. Πιέζοντας πέρα από το όριο με φθαρμένο ελαστικό, φρέναρε πολύ αργά για την Κ1, αναγκάστηκε να πατήσει για περισσότερο από όσο συνήθιζε στο αριστερό κερμπ, έπειτα πίεσε τη μοτοσυκλέτα να στρίψει στη δεξιά Κ1 χωρίς να μπορεί όμως να ανοίξει το γκάζι όταν έπρεπε. Το μπροστινό δίπλωσε και έπεσε από lowsiding χωρίς επιπτώσεις. Παραδέχτηκε μετά ότι έκανε λάθος και ότι έπρεπε να είχε εγκαταλείψει την προσπάθεια αντί να πιέσει τη μοτοσυκλέτα να στρίψει.
Ήταν η πρώτη του φετινή πτώση, η πρώτη μάλιστα μετά από εκείνη του χειμώνα που τού κόστισε το σπασμένο πόδι, στην προπόνηση dirt track. Τελικά ο χρόνος του πρώτου γύρου του απέφερε την 3η θέση της εκκίνησης.
Ανάμεσα στις δύο Repsol Honda χώθηκε η Movistar Yamaha του Jorge Lorenzo, πλασαριζόμενος για 2η συνεχόμενη φορά στη 2η θέση της εκκίνησης. Σίγουρα ο Jorge έχει ξαναβρεί τη φόρμα του, έστω κι αν γκρίνιαξε ότι η πίστα γλιστρούσε απαιτώντας υπερπροσπάθεια για να μείνει η μοτοσυκλέτα σταθερή στη γραμμή της.
Πρώτος στη δεύτερη σειρά ξεκινά ο Stefan Bradl της LCR Honda που ήταν γρήγορος Παρασκευή και Σάββατο και δείχνει καλά προσαρμοσμένος στην πίστα της Βαρκελώνης. Δίπλα του στην 5η θέση ο Valentino Rossi, μάλλον χαρούμενος, αφού ως τον τελευταίο γύρο της Q2 πάλευε να ξεφύγει από τη 10η θέση, από την οποία ξεκόλλησε με υπερπροσπάθεια.
Σίγουρα μια επιτυχία για τον Ιταλό που δεν τα έχει βρει με την καινούργια διαδικασία των Χρονομετρημένων –η 5η θέση που ήταν και ο στόχος του όπως είπε, θα τον βοηθήσει να φτάσει ταχύτερα τους πρώτους και να διεκδικήσει μια θέση στο βάθρο, αν μπορέσει.
Η δεύτερη σειρά ολοκληρώνεται με τον Aleix Espargaro που με το υπερμαλακό πίσω ελαστικό της Bridgestone (μόνο για τις Open μοτοσυκλέτες) είχε εξαιρετική ταχύτητα σε όλα τα δοκιμαστικά.
Ο Marquez δεν ήταν ο μόνος που έπεσε. Αγρια πτώση είχε και ο Alvaro Bautista που πρέπει να πόνεσε πολύ στο highside κατά τη διάρκεια της Q2. Απομακρύνθηκε πάνω σε φορείο, όμως επέστρεψε στη σέλα της δεύτερης μοτοσυκλέτας και συνέχισε την προσπάθεια.
Ακολουθούν ο πρώτος των Ducati Andrea Dovizioso, μόλις 3,5 δέκατα του δευτερολέπτου πίσω από τον Pedrosa, ο «νέους» Bradley Smith της Monster Tech3 Yamaha και ο Yonny Hernandez της Pramac Ducati.
Η 4η σειρά εκκίνησης απαρτίζεται από τους Pol Espargaro (Tech 3), Andrea Iannone (Pramac) και Alvaro Bautista. Οι δύο τελευταίοι πέρασαν στην Q2 ως οι ταχύτεροι της Q1. Στην ασυνήθιστη γι’ αυτόν 13η θέση βρίσκουμε τον Cal Crutchlow (Ducati) που έμεινε εκτός Q2.
Ο Cruchlow δεν έχει καθόλου καλή χρονιά με την Ducati και μάλλον δεν έχει ξεπεράσει ακόμη το «πολιτισμικό» σοκ της διαφοράς της από την M1 που οδηγούσε πέρσι. Ο Cal βρίσκεται ήδη αντιμέτωπος με το δίλημμα «Suzuki ή Ducati» για του χρόνου, καθώς σύντομα αρχίζουν οι συζητήσεις για τα νέα συμβόλαια.
Αποτελέσματα Χρονομετρημένων
Q2:
1. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1’ 40.985 342km/h (VMAX)
2. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1’ 41.100s +0,115 339km/h
3. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1’ 41.135s +0,150 344km/h
4. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1’ 41.220s +0,235 344km/h
5. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1’ 41.290 +0,305 342km/h
6. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1’ 41.308 +0,323 335km/h
7. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 1’ 41.337s +0,352 343km/h
8. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1’ 41.491 +0,506 341km/h
9. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 1’ 41.671 +0,686 345km/h
10. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1’ 41.677 +0,692 336km/h
11. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 1’ 41.751 +0,766 342km/h
12. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1’ 42.024 +1,039 342km/h
Q1:
13. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 1’ 42.578
14. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 1’ 42.730
15. Michele Pirro ITA Ducati Team (Desmosedici) 1’ 42.955
16. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1’ 43.043
17. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1’ 43.226
18. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 1’ 43.360
19. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 1’ 43.530
20. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1’ 43.564
21. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 1’ 43.737
22. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Avintia) 1’ 44.115
23. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)* 1’ 45.012
24. Michel Fabrizio ITA IodaRacing Project (ART) 1’ 46.214
Επίσημα ρεκόρ Catalunya MotoGP
Ταχύτερος γύρος: Dani Pedrosa ESP Honda 1’40.893 (2013)
Ταχύτερος γύρος αγώνα: Dani Pedrosa ESP Honda 1’ 42.358 (2008)