Περιχαρής και με αναπτερωμένες τις ελπίδες του για τίτλο τερμάτισε ο Marco Melandri, πρώτος και στο Β’ Σκέλος του αγώνα World Superbike στην Sepang.

Η νίκη ήρθε όταν κατάφερε να περάσει και να μείνει μπροστά από τον συναθλητή του Sylvain Guintoli στον τελευταίο γύρο του αγώνα.

Με ανεβασμένο το ηθικό από τη νίκη στο Α’ Σκέλος ο Melandri μπήκε στο Β’ κεφάτος, αλλά ο Guintoli τον ανάγκασε να δουλέψει πολύ σκληρά για τη νίκη του. Που ήρθε μόνον αφού στον τελευταίο γύρο κατάφερε να οδηγήσει πιο έξυπνα από τον Γάλλο.

Ο Guintoli ξεκίνησε πρώτος και ενώ ο Melandri πάσχιζε να ανέβει θέσεις, άρχισε να χτίζει μια διαφορά. Στον 4ο γύρο η MV Agusta του Claudio Corti άρχισε να χάνει υγρά που πήραν φωτιά και ο αγώνας διακόπηκε.

Η επανεκκίνηση έγινε σύμφωνα με τον νέο κανονισμό «Quick Restart» πιάνοντας μερικές ομάδες στον ύπνο καθώς έχασαν το στενό περιθώριο του ενός λεπτού που η pitlane μένει ανοιχτή.

Με το πράσινο φως ο Elias έφυγε πάλι μπροστά όμως στον 2ο γύρο είχε ήδη παραχωρήσει τη θέση του στον Guintoli. Την ίδια ώρα ο Melandri έμπλεκε με τα δύο Kawasaki των Tom Sykes και Loris Baz, πιο πίσω.

Κι ενώ ο Guintoli έφευγε μπροστά, ο Melandri οδηγούσε απελπισμένα για να τον πιάσει, πράγμα που οδήγησε στο λάθος όταν προσπάθησε να περάσει άκαιρα τον Elias. Βγήκαν και οι δύο εκτός γραμμής στην Κ9 και φυσιολογικά όταν επέστρεψαν βρίσκονταν πίσω από το πράσινο ντουέτο.

Ο Melandri όμως είχε φοβερά κέφια. Ξαναβρήκε την αυτοσυγκέντρωσή του και στον 5ο (από τους 10) γύρο είχε επιστρέψει στη 2η θέση που του επέτρεψε να ριχτεί πάλι στο κατόπι του Guintoli, δύο δευτερόλεπτα μπροστά του. Ο Ιταλός έκανε αμέσως μετά ταχύτερο γύρο στέλντονας παντού το μήνυμα των προθέσεών του.

Στον τελευταίο γύρο ανάσαινε βαριά στον σβέρκο του Guintoli. Οδηγούσαν και οι δυο στο όριο των Aprilia, με τον Melandri προφανώς να έχει επιτέλους βρει τις ρυθμίσεις που του επέτρεπαν να φρενάρει βαθιά στις στροφές.

Στην φουρκέτα της Κ9 ο Ιταλός έκανε την κίνησή του. Πέρασε μεν, αλλά ο Guintoli ανταπάντησε στην έξοδο της στροφής. Όμως στην έξοδο της στροφής προς την πίσω ευθεία ο Melandri ξαναχτύπησε.

Ήταν φανερό πως όλα θα κρίνονταν στην τελευταία στροφή του αγώνα. Εκεί ο Guintoli προσπάθησε να περάσει στα φρένα τον Melandri και να μπει στη σφιχτή αριστερή πρώτος, αλλά δεν κατάφερε να κρατήσει την πόρτα του κλειστή. Ο Melandri τρύπωσε από εσωτερική και επιτάχυνε προς τη 2η νίκη της ημέρας.

Η διπλή νίκη δεν μπορούσε να έρθει σε καλύτερη στιγμή για τον Melandri και την Aprilia. Τα αφεντικά της ομάδας είχαν αρχίσει να πιέζουν τον Ιταλό για νίκες και με τους 50 βαθμούς ο Marco αφενός τους δείχνει την πάστα του, αφετέρου ξαναμπαίνει στο παινίδι του τίτλου.

Απέχει πλέον 54 β. από τον πρώτο Sykes, αλλά καθώς παίζονται 350 ακόμα βαθμοί, πολλά μπορούν να αλλάξουν…

Το ίδιο ισχύει όμως και για τον Guintoli. Με τη συγκομιδή των 40 β. πλησίασε τον Sykes στους 13 που θα ήταν πολύ λιγότεροι αν ο Άγγλος δεν κατάφερνε να τερματίσει 3ος παρά το τραυματισμένο του χέρι.

Ο «φονιάς» του Α’ Σκέλους Lorid Baz τερμάτισε στο μεταξύ 5ος πίσω από τον Elias, μένοντας μπροστά όμως από τον Jonathan Rea. Η 6η θέση του αναβάτη της PATA Honda σε μια πίστα που δεν ταιριάζει στη μοτοσυκλέτα του, θεωρείται επιτυχία.

Μετά το βάθρο του Α΄Σκέλους ο Eugene Laverty επέστρεψε σε πιο «φυσιολογική» θέση τερματισμού: 7ος μπροστά από τους Chaz Davies και Alex Lowes που στην πτώση του Α’ Σκέλους τελικά είχε τραυματίσει τον ώμο του και αγωνίστηκε με παυσίπονα.

Δέκατος και μάλλον απογοητευμένος ήρθε ο Davide Giugliano που δεν μπόρεσε να εκμεταλλευτεί τον πολύ καλό χρόνο της Superpole. Πάντως έμεινε μπροστά από τον Leon Haslam με τη δεύτερη PATA Honda CBR1000RR. Τις δάφνες του ταχύτερου Evo φόρεσε αυτήν τη φορά ο 12ος Leon Camier που κράτησε πίσω τους David Salom, Jeremy Guarnoni και Niccolo Canepa.

Δείτε εδώ τα highlights του 1ου σκέλους (απαιτείται εγγραφή)

Αποτελέσματα Β’ Σκέλους

1. Marco Melandri ITA Aprilia Racing RSV4 10 γύροι
2. Sylvain Guintoli FRA Aprilia Racing RSV4 +0.166
3. Tom Sykes GBR Kawasaki Racing ZX-10R +2.689
4. Toni Elias ESP Red Devils Roma Aprilia RSV4 +5.386
5. Loris Baz FRA Kawasaki Racing ZX-10R +5.514
6. Jonathan Rea GBR PATA Honda CBR1000RR +7.073
7. Eugene Laverty IRL Voltcom Crescent Suzuki GSX-R1000 +7.476
8. Chaz Davies GBR Ducati SBK 1199 Panigale R +11.057
9. Alex Lowes GBR Voltcom Crescent Suzuki GSX-R1000 +15.866
10. Davide Giugliano ITA Ducati SBK 1199 Panigale R +16.206
11. Leon Haslam GBR PATA Honda CBR1000RR +16.488
12. Leon Camier GBR BMW Italia S1000RR +23.820 (Evo)
13. David Salom ESP Kawasaki Racing ZX-10R +30.653 (Evo)
14. Jeremy Guarnoni FRA MRS Kawasaki ZX-10R +31.266 (Evo)
15. Niccolo Canepa ITA Althea Ducati 1199 Panigale R +43.009 (Evo)

16. Bryan Staring AUS IRON BRAIN Kawasaki ZX-10R +46.127 (Evo)
17. Sheridan Morais RSA IRON BRAIN Kawasaki ZX-10R +58.167 (Evo)
18. Imre Toth HUN Team Toth BMW S1000RR +1’ 00.017
19. Peter Sebestyen HUN Team Toth BMW S1000RR +1’ 03.574 (Evo)
20. Aaron Yates USA Team Hero EBR 1190RX +1’ 13.522

Εκτός κατάταξης
Ayrton Badovini ITA Bimota Alstare BB3 (Evo) *
Christian Iddon GBR Bimota Alstare BB3 (Evo) *
Δεν δικαιούνται βαθμολόγησης και αφαιρέθηκαν από τα επίσημα αποτελέσματα (ο Badovini τερμάτισε 13ος και ο Iddon 16ος)

Δεν τερμάτισαν
21. Romain Lanusse FRA Pedercini Kawasaki ZX-10R 6 laps completed (E)
22. Alessandro Andreozzi ITA Pedercini Kawasaki ZX-10R 3 laps completed (E)
23. Fabien Foret FRA MAHI Kawasaki ZX-10R 0 laps completed (E)

Δεν ξεκίνησαν καν
Claudio Corti ITA MV Agusta RC F4RR
Geoff May USA Team Hero EBR 1190RX