Ρυθμίσεις της τελευταίας στιγμής και αλλαγή τακτικής, έδωσαν στο νεοφώτιστο Scott Redding τη δυνατότητα να κάνει ένα εντυπωσιακό ντεμπούτο στον αγώνα του Κατάρ.

Ο Άγγλος είχε πέρσι τερμάτισε δεύτερος στη βαθμολογία της Μoto2 μετά από σκληρή μάχη με τον Pol Espargaro (που ανακηρύχθηκε πρωταθλητής) και αυτοδίκαια ανέβηκε κατηγορία. Στο Κατάρ αναδείχθηκε, ανέλπιστα, στον ταχύτερο αναβάτη του αγώνα με την Open Honda RCV1000R, αφού στον τελευταίο γύρο πέρασε τον έμπειρο Αμερικανό Nicky Hayden.

O Redding τρέχει φέτος για την ομάδα GO&FUN Honda Gresini. Οδηγεί μία από τις μόλις 4 ολοκαίνουργιες Honda RCV1000R που κατασκεύασε το HRC για τις ομάδες της κατηγορίας Open. Οι άλλες τρεις οδηγούνται από τον Karel Abraham της Ομάδας Cardion AB Motoracing και τους βετεράνους Nicky Hayden και Hiroshi Aoyama της Ομάδας Drive M7 Aspar.

Ο Hayden, παγκόσμιος πρωταθλητής MotoGP το 2006, ήταν μόνιμα ο ταχύτερος αναβάτης με την Honda Open στις χειμερινές δοκιμές, αλλά και στα δοκιμαστικά του Κατάρ. Και αυτόν είχε στοχεύσει ο Redding, σαν πρώτο στόχο προς κατάκτηση στα MotoGP.

«Είμαι πανευτυχής», δήλωσε γελαστός μετά το βάπτισμα του πυρός στη πίστα Λοσάιλo βρτετανός rookie. «Ήξερα πως είχαμε παραπλήσιο ρυθμό αγώνα (race pace), αλλά ήταν ταχύτερος από μένα σε όλα τα δοκιμαστικά, όπου αρκεί να κάνεις έναν γρήγορο γύρο για να εξασφαλίσεις θέση».

«Στην εκκίνηση σκεφτόμουν, “αν μπορέσω να μείνω δίπλα του για πέντε με έξι γύρους ώστε να μπορέσω να αντιγράψω μερικά πράγματα, θα είμαι ικανοποιημένος”. Στο τέλος όμως ένιωσα πιο δυνατός και είχα ήδη μάθει πολλά. Και δεν μιλάμε για αργό τύπο βέβαια… είναι μαχητής και πίεζε».

«Για μένα το ότι μπόρεσα να ακολουθήσω και να δω όλες αυτές τις μικρολεπτομέρειες που μετράνε σε έναν αγώνα, ήταν υπέροχο και με βοήθησε φοβερά, αλλά το ότι μπόρεσα να τον ανταγωνιστώ και να περάσω μπροστά ήταν πραγματικά υπέροχο. Είμαι πολύ χαρούμενος, ήταν ένα όμορφο δώρο για το πρώτο μου σαββατοκύριακο».

Ο Redding, γεννημένος στο Gloucestershire πριν 21 χρόνια, ξεκίνησε με τον 19ο χρόνο στα ελεύθερα δοκιμαστικά της Πέμπτης. Φτάνοντας την Παρασκευή στο κλείσιμο της 3ης περιόδου των Ελεύθερων Δοκιμαστικών είχε κατεβάσει κατά 1,5 δευτ. τον χρόνο του και είχε ανέβει στη 16η θέση. Ακολούθησαν κάποιες σημαντικές επεμβάσεις στο σετάρισμα της μοτοσυκλέτας.

«Στη διάρκεια των δοκιμαστικών δουλέψαμε πάνω στο σετάρισμα του πλαισίου, αναζητώντας καλύτερη αίσθηση από το εμπρός μέρος», εξηγεί ο Diego Gubellini, αρχιμηχανικός του Redding.

«Είχαμε μάλιστα ετοιμάσει και τη δεύτερη μοτοσυκλέτα με κοντύτερο μεταξόνιο, επεμβαίνοντας τόσο στο εμπρός, όσο και στο πίσω μέρος ώστε να διατηρήσουμε την υπάρχουσα κατανομή των μαζών. Ο Scott την οδήγησε στη διάρκεια της Qualifying 1 αναγκαστικά, γιατί ξαφνικά αντιμετωπίσαμε ένα πρόβλημα με τον σένσορα μπροστινού τροχού στην πρώτη μοτοσυκλέτα.

«Αμέσως ο Scott λάτρεψε τη διαφορετική γεωμετρία. Η οποία πράγματι τον βοήθησε να βελτιώσει την αίσθηση μπροστά, με αποτέλεσμα να κατεβάσει ξαφνικά τον χρόνο του κατά μισό δευτερόλεπτο.»

Αν αυτή η βελτίωση οφείλεται κατά ένα μέρος στη… Θεά Τύχη που χάλασε τον σένσορα της 1ης μοτοσυκλέτας, μια άλλη έμπνευση του Redding συνέβαλε επίσης στην εξαιρετική του εμφάνιση. Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο Gubellini, ο Scott στον αγώνα δεν χρησιμοποίησε την τακτική που είχαν συμφωνήσει.

Ξεκίνησε πολύ επιθετικά και ύστερα, στους ενδιάμεσους γύρους προσπάθησε να ακολουθήσει τον Hayden οδηγώντας βελούδινα, ώστε να μη φθείρει τα λάστιχά του, γιατί είχε επιλέξει τη πιο μαλακή από τις γόμες της Bridgestone. Η τακτική απέδωσε, καθώς στο τέλος είχε αρκετό λάστιχο ώστε να επιτεθεί με επιτυχία στον Hayden.

Βέβαια σε αυτό ρόλο παίζει και το όλο σετάρισμα της μοτοσυκλέτας και κυρίως των ηλεκτρονικών της, αλλά για το συγκεκριμένο ζήτημα ο Gubellini δεν είπε
κουβέντα.

Τώρα ο rookie ταξιδεύει για το Τέξας (πίστα Circuit of the Americas), έχοντας τσεπώσει 9 βαθμούς της 7ης θέσης, από κει που δεν το περίμενε. Ανεκτίμητη είναι και η ένεση ηθικού μετά την επικράτηση επί του Hayden (με διαφορά 35 χιλ. του δευτερολέπτου) που όπως και να το κάνουμε, είναι ένας Παγκόσμιος Πρωταθλητής –έστω και πρώην.

Πέρυσι στο Austin, στον αγώνα της Moto2, o μεγαλόσωμος Redding (είναι 10 κ. βαρύτερος από τον Hayden) είχε τερματίσει 5ος.