Λένε για την μπάλα πως τίποτε δεν είναι σίγουρο γιατί γυρίζει διαρκώς. Το ίδιο μπορούμε να πούμε και για τις μοτοσυκλέτες-ρόδα είναι και γυρίζει. Και φέρνει εκπλήξεις. Όπως αυτές στον πρώτο αγώνα της σαιζόν για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike 2014, στην ιδιόρρυθμη αυστραλέζικη πίστα Phillip Island.
Ο αγώνας εκεί διεξάγεται πολύ νωρίς, για να προλάβουν οι αναβάτες το καλοκαίρι που στην Αυστραλία βρίσκεται στα μέσα του. Ο επόμενος διεξάγεται στην Ευρώπη σε 7 εβδομάδες (!) οπότε τον αγώνα στο Phillip Island μπορούμε να τον θεωρήσουμε ως άλλο ένα σετ επίσημων δοκιμαστικών-μόνον που αυτά βαθμολογούνται.
Πρώτη έκπληξη ήταν η νίκη μιας Suzuki στα Superbike. Και μίας MV Agusta στα Supersport. Η πρώτη είχε να πάρει νίκη στο WSBK με το GSX-R 1000 από το 2010. Η δεύτερη έπρεπε να έχει λίγη περισσότερη υπομονή-από το 1976!
Ο Eugene Laverty που κέρδισε με την Suzuki το Α’ Σκέλος, γίνεται ο πρώτος αναβάτης που κερδίζει δύο συνεχόμενους αγώνες με διαφορετικές μοτοσυκλέτες. Ο δε Cluzel με την αδοκίμαστη F4 κατάφερε στον τελευταίο γύρο να αποτρέψει τον «άγουρο» ταλαντούχο Kev Coghlan (DMC Panauto Yamaha R6) από το να κερδίσει τον πρώτο του αγώνα στα Supersport!
Οι δύο αυτές εκπλήξεις τράβηξαν τα φώτα της δημοσιότητας μακριά από την πρώτη αγωνιστική εμφάνιση της κατηγορίας EVO δίπλα στα Superbike και από τις δύο τέταρτες θέσεις του Davide Gugliano με την Ducati Panigale, μια μοτοσυκλέτας που πέρσι δεν είχε καν βαθμολογηθεί σε κάποιους αγώνες.
Από τα δοκιμαστικά, όπου ο Laverty πήρε και την Superpole, είχε γίνει φανερό πως η Suzuki είχε βρει τη δύναμη που της έλλειπε για να είναι ανταγωνιστική. Η Aprilia από την άλλη παραμένει μια πολύ γρήγορη μοτοσυκλέτα όπως απέδειξε ο Sylvain Guintoli.
Οι τεχνικοί περιορισμοί που ισχύουν από φέτος δεν κατάφεραν να της κόψουντη φόρα και ο Γάλλος κέρδισε το Β’ Σκέλος, έναν χρόνο μετά το ίδιο κατόρθωμα στο Phillip Island του 2013. Το κάταγμα στην κλείδα που πέρυσι του στέρησε τη διεκδίκηση τίτλου φαίνεται να αποτελεί παρελθόν.
Ο Melandri από την άλλη φάνηκε λιγότερο σίγουρος πάνω στην RSV4R. Παρότι πήρε μια δεύτερη θέση στο Α’ Σκέλος, δείχνει να χρειάζεται ακόμη κάποιο χρόνο για να συνηθίσει τη μοτοσυκλέτα.
Το φαβορί πριν τον αγώνα ήταν ο πρωταθλητής Tom Sykes με το Kawasaki ZX-10R που θεωρείται η καλύτερη συνολικά μοτοσυκλέτα του πρωταθλήματος. Για τον λόγο αυτό επιλέχθηκε από τις περισσότερες ομάδες της κατηγορίας EVO, την οποία κέρδισε και στα 2 σκέλη με τον David Salom.
Ο Sykes δεν τα πήγε και τόσο καλά. Δεν έκανε καλό χρόνο στα δοκιμαστικά και στο Α’ σκέλος με λάθος σετάρισμα δεν κατάφερε κάτι περισσότερο από την 7η θέση. Στο Β’ Σκέλος, οπότε βρήκε τις σωστές ρυθμίσεις, έχασε την ευκαιρία να διεκδικήσει την νίκη. Ο αγώνας διακόπηκε πρόωρα, 7 γύρους πριν το τέλος, ενώ ο Sykes είχε ανέβει στην 3η θέση.
Ο Sykes πάντως θεωρεί το Phillip Island ως τη χειρότερη πίστα για τον ίδιο, οπότε δίκαια ήταν περιχαρής με την 3η θέση.
Ο Loris Baz με τη δεύτερη εργοστασιακή Kawasaki, άλλαξε γόμα ανάμεσα στα δύο σκέλη και η διαφορά στο 2ο ήταν εμφανής, αφού κατάφερε να ακολουθήσει τον Guintoli με την Aprilia ως τη στιγμή που διακόπηκε ο αγώνας.
Μετά από έναν χρόνο απουσίας (πέρυσι οδήγησε Aprilia) ο Davide Giugliano επέστρεψε στην αγαπημένη του Ducati. Τερμάτισε και στα δύο σκέλη 4ος, καταφέρνοντας να αναδείξει τις δυνατότητες της Panigale που μοιάζει να έχει βρει μέρος της δύναμης που τής έλλειπε πέρσι.
Ο δεύτερος εργοστασιακός της ιταλικής εταιρείας, ο Chaz Davies, δεν μπόρεσε να βρει καλές ρυθμίσεις και δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από δύο 8ες θέσεις. Ο δε Nicolo Canepa με την EVO Panigale ήταν στα δοκιμαστικά αχτύπητος, ενώ στα δύο σκέλη έχασε την πρωτιά της κατηγορίας από τον Salom με την Kawasaki πάνω στο νήμα.
Η Honda πάλι δείχνει να ψάχνει ακόμη τον δρόμο της. Οι Rea και Haslam αγωνίζονται με το ίδιο Fireblade για άλλη μια χρονιά, μια πολύ καλή μοτοσυκλέτα που όμως δεν έχει τη δύναμη των Kawasaki, Aprilia και Suzuki.
Η BMW αποσύρθηκε επίσημα στα τέλη του 2013 και οι S1000RR EVO δεν δείχνουν απόλυτα έτοιμες για να διεκδικήσουν τις δάφνες της κατηγορίας. Καλύτερη από όσες έτρεξαν στο Phillip Island φάνηκε αυτή του Sylvain Barrier.
Ο ίδιος έπεσε άσχημα, ραγίζοντας σε τρια σημεία τη λεκάνη του, όμως ο Αυστραλός Glenn Allerton που τον αντικατέστησε, πήρε βαθμούς και στα δύο σκέλη. Η «άγουρη» MV Agusta F4 με τον Claudio Corti στη σέλα τερμάτισε μπροστά από την EBR 1190RX, αν και οι δύο αυτές μοτοσυκλέτες έχουν πολύ δρόμο για να γίνουν ανταγωνιστικές και είναι πολύ νωρίς για να κρίνουμε ποια είναι η καλύτερη.
Στον αγώνα του World Supersport η Agusta τα πήγε πολύ καλύτερα, παρότι το event διήρκεσε μόλις επτάμιση λεπτά και 5 γύρους. Με τον Cluzel στο τιμόνι της F4 πήρε την πρώτη της νίκη, χάρις κυρίως στην εμπνευσμένη οδήγηση του Γάλλου –και στην εγκατάλειψη των Kenan Sofuoglou και Michael Van Der Mark που έπεσαν όταν πίεσαν με κρύα λάστιχα.
Ο Sofuoglou αποκάλεσε τον αγώνα «φάρσα» και ήταν φοβερά εκνευρισμένος. Παρότι γενικά έχει δύσκολο ταμπεραμέντο ο Τούρκος, δεν θα διστάσουμε πολύ να συμφωνήσουμε. Είναι πολύ κακό να υφίστανται οι ομάδες τα έξοδα ενός διηπειρωτικού ταξιδιού για να αγωνιστούν μόλις 7,5 λεπτά!
Το νέο αστέρι της κατηγορίας πάντως είναι o Kev Coghlan με Yamaha R6 που όμως έπεσε θύμα της απειρίας του, όταν μέτρησε λάθος τους γύρους και νόμιζε, όταν δέχτηκε την επίθεση του Cluzel, ότι είχε έναν ακόμη για να απαντήσει. Ωστόσο η δεύτερη θέση του άξιζε και ήδη είναι σοφότερος.
Αφήσαμε για το τέλος τη νέα διαδικασία των Χρονομετρημένων (Superpole) που αντιγράφει την αντίστοιχη των MotoGP. Αποδείχτηκε και εδώ επιτυχημένο, ενώ οι μοτοσυκλέτες της κατηγορίας EVO γέμισαν την εκκίνηση, χάρις στο μειωμένο κόστος τους. Αν προσφέρουν και θέαμα, σίγουρα η δημιουργία της κατηγορίας θα αναζωογονήσει τα Superbike.
WSBK Phillip Island, Αποτελέσματα Α’ Σκέλους
1. Eugene Laverty IRL Voltcom Crescent Suzuki GSX-R1000 33’39”440 (22 γύροι)
2. Marco Melandri ITA Aprilia Racing RSV4 +2.959
3. Sylvain Guintoli FRA Aprilia Racing RSV4 +3.034
4. Davide Giugliano ITA Ducati SBK 1199R +6.972
5. Loris Baz FRA Kawasaki Racing ZX-10R +11.132
6. Jonathan Rea GBR Pata Honda CBR1000RR +11.718
7. Tom Sykes GBR Kawasaki Racing ZX-10R +15.612
8. Chaz Davies GBR Ducati SBK 1199R +25.724
9. David Salom ESP Kawasaki Racing ZX-10R +37.407 (EVO)
10. Niccolo Canepa ITA Althea Ducati 1199R +37.468 (EVO)
11. Glenn Allerton AUS BMW Italia S1000RR +39.271 (EVO)
12. Fabien Foret FRA MAHI Kawasaki ZX-10R +45.212 (EVO)
13. Claudio Corti ITA MV Agusta RC Yakhnich F4RR +50.249
14. Jeremy Guarnoni FRA MRS Kawasaki ZX-10R +1m 17.134 (EVO)
15. Sheridan Morais RSA IRON BRAIN Kawasaki ZX-10R +1m 23.686 (EVO)
16. Imre Toth HUN Team Toth BMW S1000RR +1’30.651
17. Aaron Yates USA Team Hero EBR 1190RX +1 γύρος
Δεν τερμάτισαν
18. Alessandro Andreozzi ITA Pedercini Kawasaki ZX-10R (15 γύροι) (EVO)
19. Leon Haslam GBR Pata Honda CBR1000RR (5 γύροι)
20. Alex Lowes GBR Voltcom Crescent Suzuki GSX-R1000 (4 γύροι)
21. Toni Elias ESP Red Devils Roma Aprilia RSV4R (4 γύροι)
Αποσύρθηκαν πριν τον αγώνα
Mathew Walters AUS Pedercini Kawasaki ZX-10R (EVO)
Geoff May USA Team Hero EBR 1190RX
Sylvain Barrier FRA BMW Italia S1000RR (EVO) *
Luca Scassa ITA Pedercini Kawasaki ZX-10R (EVO) *
Michel Fabrizio ITA IRON BRAIN Kawasaki ZX-10R (EVO)
WSBK Phillip Island, Αποτελέσματα Β’ Σκέλους
1. Sylvain Guintoli FRA Aprilia Racing RSV4 21’34”034 (15 γύροι)
2. Loris Baz FRA Kawasaki Racing ZX-10R +0.283
3. Tom Sykes GBR Kawasaki Racing ZX-10R +1.103
4. Davide Giugliano ITA Ducati SBK 1199R +2.052
5. Jonathan Rea GBR Pata Honda CBR1000RR +4.951
6. Leon Haslam GBR Pata Honda CBR1000RR +5.673
7. Chaz Davies GBR Ducati SBK 1199R +9.664
8. Marco Melandri ITA Aprilia Racing RSV4 +10.574
9. Toni Elias ESP Red Devils Roma Aprilia RSV4 +11.682
10. David Salom ESP Kawasaki Racing ZX-10R +15.065 (EVO)
11. Niccolo Canepa ITA Althea Ducati 1199R +16.294 (EVO)
12. Fabien Foret FRA MAHI Kawasaki ZX-10R +16.919 (EVO)
13. Alex Lowes GBR Voltcom Crescent Suzuki GSX-R1000 +19.694
14. Sheridan Morais RSA IRON BRAIN Kawasaki ZX-10R +27.266 (EVO)
15. Glenn Allerton AUS BMW Italia S1000RR +27.845 (EVO)
16. Jeremy Guarnoni FRA MRS Kawasaki ZX-10R +29.431 (EVO)
17. Alessandro Andreozzi ITA Pedercini Kawasaki ZX-10R +36.393 (EVO)
18. Claudio Corti ITA MV Agusta RC Yakhnich F4RR +37.018
19. Imre Toth HUN Team Toth BMW S1000RR +54.093
20. Aaron Yates USA Team Hero EBR 1190RX +1’13.385
Δεν τερμάτισαν
21. Eugene Laverty IRL Voltcom Crescent Suzuki GSX-R1000 (14 γύροι)
Αποτελέσματα World Supersport, Phillip Island
1. Jules Cluzel FRA MV Agusta Yakhnich F3 675 7’57”585 (5 γύροι)
2. Kev Coghlan GBR DMC Panavto Yamaha YZF-R6 +0.224
3. Raffaele de Rosa ITA Core PTR Honda CBR600RR +0.317
4. Florian Marino FRA Kawasaki Intermoto ZX-6R +0.347
5. Roberto Tamburini ITA San Carlo Puccetti Kawasaki ZX-6R +0.822
6. Kevin Wahr GER RS Wahr by Kraus Yamaha YZF-R6 +4.010
7. Graeme Gowland GBR Smiths Triumph 675 R +5.282
8. Riccardo Russo ITA Lorini Honda CBR600RR +5.310
9. Fabio Menghi ITA VFT Yamaha YZF-R6 +5.517
10. Christian Gamarino ITA GO Eleven Kawasaki ZX-6R +5.858
11. Roberto Rolfo ITA GO Eleven Kawasaki ZX-6R +6.491
12. Tony Covena NED Kawasaki Intermoto ZX-6R +7.873
13. Nacho Calero ESP CIA Insurance Honda CBR600RR +10.163
14. Marco Bussolotti ITA Lorini Honda CBR600RR +12.406
15. Fraser Rogers GBR Com Plus SMS Honda CBR600RR +12.622
16. Ryan Taylor AUS Oz Wildcard Yamaha YZF-R6 +12.895
17. Alexey Ivanov RUS DMC Panavto Yamaha YZF-R6 +12.892