Δύσκολα θα φανταζόταν κανείς πως η Aprilia ART, η πιο επιτυχημένη και κατά τεκμήριο καλύτερη μοτοσυκλέτα της βραχύβιας κατηγορίας CRT, θα δυσκολευόταν τόσο πολύ να βρει ομάδα;
Η «απόδραση» της ομάδας Aspar έχει αφήσει το ιταλικό εργοστάσιο με μία μόλις ομάδα στα MotoGP, την PBM. Paul Bird Motorsports. Η βρετανική ομάδα χρησιμοποιεί τον κινητήρα της Aprilia (βασισμένο σε εκείνον του RSV-4R) αλλά φορεμένο σε δικό της πλαίσιο, το οποίο κατά τα φαινόμενα έχει δρόμο ακόμη μέχρι να θεωρηθεί ισορροπημένο. Παρόλα αυτά, τώρα φήμες θέλουν και την PBM να αναζητά άλλον κινητήρα.
Αιτία της άσχημης τροπής των πραγμάτων είναι το ενιαίο software δηλαδή το πρόγραμμα που από το 2014 είναι υποχρεωμένες να φορούν όλες οι ομάδες που δεν θέλουν να θεωρηθούν εργοστασιακές.
Μέχρι τώρα η Aprilia λειτουργούσε με το δικό της προγραμματισμό στη διαχείριση κινητήρα, όμως οι νέοι κανονισμοί το απαγορεύουν. Αν θέλει να συνεχίσει με το δικό της software φορτωμένο στην κεντρική μονάδα διαχείρισης, τότε θα θεωρηθεί εργοστασιακή συμμετοχή και θα πρέπει να υπαχθεί στους κανόνες αυτής.
Δηλαδή θα πρέπει να τρέχει με 20λτ στο ρεζερβουάρ σε κάθε αγώνα και να χρησιμοποιεί ως και 5 κινητήρες ανά σαιζόν για κάθε της αναβάτη. Όσο καλός κι αν είναι ο κινητήρας, ουσιαστικά ένας εξελιγμένος Superbike, είναι αδύνατον για την Aprilia να ανταποκριθεί στις δύο αυτές παραμέτρους.
Εδώ ολόκληρη Suzuki τα βρίσκει μπαστούνια, γι’ αυτό και ανέβαλε τη συμμετοχής στα GP για ένα χρόνο…
Οπότε οι κινητήρες Aprilia θα πρέπει να αγωνιστούν σαν μη-εργοστασιακές συμμετοχές, πράγμα που σημαίνει ότι θα πρέπει να φορούν στην CPU το ενιαίο προγραμματισμό τον οποίο γράφει εδώ και ένα χρόνο σχεδόν η Magneti Marelli, χωρίς ορατό τέλος.
Κι αυτό δημιουργεί το επόμενο πρόβλημα. Ο V4 της Aprilia έχει σχεδιαστεί να λειτουργεί με χρήση μιας ειδικής βαλβίδας («τύπου Exup») στην εξάτμιση. Η οποία με τη σωστή διαχείριση από το εργοστασιακό πρόγραμμα, βελτιώνει πολύ τις μεσαίες στροφές και την έξοδο από τις στροφές.
Όμως η Magneti Marelli που «γράφει» το ενιαίο πρόγραμμα CPU για τις μη-εργοστασιακές μοτοσυκλέτες, δεν έχει ενσωματώσει κώδικα ο οποίος να διαχειρίζεται τη συγκεκριμένη βαλβίδα. Ακόμη χειρότερα: ούτε στο άμεσο μέλλον προβλέπεται η ενσωμάτωσή του στο ενιαίο software, καθώς έχει δοθεί προτεραιότητα σε άλλους αλγόριθμους.
Αυτό διότι ο κατάλογος με τα σημαντικά και τα απαραίτητα καθορίζεται ανάλογα με τη δημοτικότητα του κάθε αντικειμένου, στη συγκεκριμένη περίπτωση από το πόσες ομάδες χρειάζονται το συγκεκριμένο αλγόριθμο.
Και εν όψει των αλλαγών του 2014, οι απαιτήσεις των περισσότερων μη-εργοστασιακών ομάδων περιστρέφονται γύρω από άλλες, πιο σημαντικές τεχνολογίες κινητήρα, με αποτέλεσμα η βαλβιδούλα στην εξάτμιση της Aprilia να σπρώχνεται πάντα στο τέλος της σχετικής λίστας…
Προσθέστε σε αυτό το σημαντικό τεχνικό ζήτημα το πρόβλημα της αποχώρησης του Dall’Ignia, που ήταν η ψυχή του αγωνιστικού προγράμματος της Aprilia και θα αντιληφθείτε γιατί θα είναι δύσκολο στο Noale, παρά τους 2 τίτλους της ταχύτερης CRT (2012, 2013) να προσελκύσει πελάτες.
Κρίμα. Λες και τιμωρείται για την επιτυχία της στη θνησιγενή κατηγορία, που δημιουργήθηκε μόνον για να εξωθήσει τις εργοστασιακές ομάδες, ώστε να υποκύψουν στις απαιτήσεις της Dorna.
Στην πραγματικότητα, ίσως η σημερινή της κατάσταση να είναι η «εκδίκηση» των εργοστασίων προς τη μικρή εταιρεία που «τόλμησε» να συμπράξει με τον Ezpeletta για να τις στριμώξει.
Κι αν όλα αυτά έχουν κάποιο ίχνος αλήθειας, δεν θα έπρεπε ο Ισπανός «πάπας των MotoGP» να δώσει τώρα «χείρα βοηθείας»;