Μια απρόσμενη σειρά γεγονότων αλλάζουν την πορεία του πρωταθλήματος, χαρίζοντας χροιά θρίλερ στους τελευταίους 2 αγώνες.

Αντί να οριστικοποιηθεί ο τίτλος του Μarquez όπως πολλοί περίμεναν, τον αγώνα κέρδισε ο Jorge Lorenzo, ενώ ο άπειρος νεαρός τη Honda είδε μαύρη σημαία και αποβλήθηκε.

Η ανατροπή και το χάος του αγώνα κατ’ αρχήν να πούμε οφείλονται στην αδυναμία της Bridgestone να παραδώσει ελαστικά που να «βγάζουν» τους 27 γύρους του Phillip Island.

Αυτό είναι ανήκουστο, και είναι η χειρότερη παρενέργεια της «μονοκαλλιέργειας», δηλαδή της ύπαρξης ενός μόνον προμηθευτή.

Αντ’ αυτού ο αγώνας συρρικνώθηκε, αρχικά στους 26 και τελικά στους 19 γύρους, και μια σειρά τεχνοκρατικών ανοησιών όπως το υποχρεωτικό pit-stop μπορεί να αποδειχτούν καθοριστικά για τον τίτλο. Έναν τίτλο που θα έπρεπε να κρίνεται στην πίστα και όχι στα paddock.

Όλα ξεκίνησαν από την αδυναμία των ελαστικών Bridgestone να τα βγάλουν πέρα με τη διάρκεια του αγώνα. Αυτό ανάγκασε τη Dorna χτες να επιβάλλει -για πρώτη φορά στην ιστορία των ΜotoGP-, ένα υποχρεωτικό pit-stop στη μέση του αγώνα, μειώνοντας παράλληλα τη διάρκειά του στους 19 γύρους (από τους 27).

Το pit-stop έπρεπε υποχρεωτικά να γίνει με την ολοκλήρωση είτε του 9ου, είτε του 10ου γύρου. Οι αναβάτες θα ανέβαιναν στη 2η μοτοσυκλέτα με φρέσκα ελαστικά, και θα επέστρεφαν στον αγώνα από μια πιο εκτεταμένη (από τη συνήθη) διαδρομή, στο εξωτερικό της πολύ γρήγορης Κ1.

Η ευθεία των pit στο Phillip Island θεωρείται πολύ στενή και έχει συχνά προκαλέσει προβλήματα σε παρόμοιες διαδικασίες. Έτσι ο αγώνας εκτός του οδηγικού ταλέντου, κατέληξε και πρόκληση για τη ψυχραιμία, αυτοσυγκέντρωση και πειθαρχία των αναβατών, προσφέροντας δυνητικά ένα πλεονέκτημα στους πιο έμπειρους.

Η εκκίνηση εξελίχτηκε χωρίς απρόοπτα. Ο Marquez (Repsol Honda Team) πέρασε το Lorenzo στη φουρκέτα «Honda», αλλά ο αναβάτης της εργοστασιακής Yamaha ανταπάντησε αμέσως, περνώντας μπροστά στην «Siberia».

Όλα κύλησαν απόλυτα ομαλά, μέχρι την ώρα του υποχρεωτικού pit-stop. Πρώτος από την 3η θέση μπήκε στα πιτ ο Pedrosa στο τέλος του 9ου γύρου, ακολουθούμενος από πολλούς ακόμη αναβάτες.

Ο Lorenzo μπήκε για φρέσκια μοτοσυκλέτα και λάστιχα στο τέλος του επόμενου γύρου. Και ενώ όλοι περίμεναν μια «μονομαχία» Marquez – Pedrosa για την ταχύτερη αλλαγή μοτοσυκλέτας στα paddock, ο άπειρος 20χρονος παρασύρθηκε και έμεινε μόνος στην πίστα. Το ίδιος σφάλμα έκαναν και δύο ακόμη άπειροι αναβάτες: ο αυστραλός Bryan Staring (GO&FUN Honda Gresini) και ο άγγλος Damian Cudlin (PBM).

Ο Marquez μπήκε για αλλαγή στο τέλος του 11ου γύρου. Και ενώ οι άνθρωποι της Dorna φιλονικούσαν με τους ανθρώπους της Honda, ο Marquez έφυγε από τα pit, βγήκε στην Κ1 και συγκρούστηκε ελαφρά με τον πρωτοπόρο του αγώνα Lorenzo, καθώς οι γραμμές τους διασταυρώθηκαν. Στις κάμερες φάνηκε κάτι να πέφτει από την RC213V μετά την πρόσκρουση.

Αμέσως μετά στις οθόνες εμφανίστηκε η απόφαση των κριτών να στερήσουν μία θέση από τον 2ο Pedrosa, διότι είχε παραβιάσει το όριο ταχύτητας της pitlane. Ο Ισπανός συμμορφώθηκε, παραχωρώντας τη θέση του στο Marquez.

Όταν όμως βγήκε η μαύρη σημαία και ο Marquez εγκατέλειψε τον αγώνα, ο Pedrosa αποκαταστάθηκε στη 2η θέση. Μαζί με το Marquez αποκλείστηκε και ο Staring.

Έτσι, ενώ άρχισε να ψιλοβρέχει, ο Lorenzo κέρδισε τον 6ο του φετινό αγώνα, και 50ο στην καριέρα του στα GP, περνώντας τη γραμμή τερματισμού 6,9 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Pedrosa.

Ο Valentino Rossi πέρασε 3ος τη γραμμή, καταφέρνοντας στο φώτο φίνις να επικρατήσει πάλι τόσο του Cal Crutchlow (Tech 3 Yamaha) όσο και του Alvaro Bautista (Gresini Honda).

Πίσω ακριβώς από τον Bautista, στην 6η θέση ο νεοφώτιστος Bradley Smith (Monster Tech3), που χάρη στην πολύ καλή του εκκίνηση είχε για ένα διάστημα βρεθεί μέχρι και 4ος.

Ακολούθησε ο Nicky Hayden (Ducati Team), παρότι έτρεξε με παλιούς και ταλαιπωρημένους κινητήρες και αμέσως μετά ο Andrea Iannone (8ος, Energy T.I. Pramac Racing), σε μια σπάνια περίπτωση τερματισμού μπροστά από τον εργοστασιακό της Ducati Andrea Dovizioso (9ος, Ducati Team).

Τη δεκάδα έκλεισε ο Randy de Puniet (Power Electronics Aspar), αναδεικνυόμενος για πρώτη φορά φέτος σε ταχύτερο των CRT. Ο Randy λατρεύει το Phillip Island για την ταχύτητά του.

Ο Marquez είχε στον αγώνα αυτόν το πρώτο match-ball, αλλά κλώτσησε την ευκαιρία, κι επιπλέον βρέθηκε με τον Lorenzo μια ανάσα πίσω του. Η διαφοράς τους από τους 48 βαθμούς συντρίφτηκε στους 18, ενώ απομένουν 2 αγώνες.

Ο θίασος μετακομίζει αμέσως μετά στην Ιαπωνία, για το GP στην πίστα της Honda, το Twin Ring Motegi. Εκεί ο Marquez θα έχει την ευκαιρία για ένα δεύτερο match-ball. Στη συνέχεια, στις 10 Νοεμβρίου η σαιζόν κλείνει στην Βαλένθια της Ισπανίας.

Αποτελέσματα αγώνα

1. Jorge LORENZO SPA Yamaha Factory Racing Yamaha 29’07.155
2. Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda +6.936
3. Valentino ROSSI ITA Yamaha Factory Racing Yamaha +12.344
4. Cal CRUTCHLOW GBR Monster Yamaha Tech 3 Yamaha +12.460
5. Alvaro BAUTISTA SPA GO&FUN Honda Gresini Honda +12.513
6. Bradley SMITH GBR Monster Yamaha Tech 3 Yamaha +28.263
7. Nicky HAYDEN USA Ducati Team Ducati +32.953
8. Andrea IANNONE ITA Energy T.I. Pramac Racing Ducati +35.062
9. Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati Team Ducati +35.104
10. Randy DE PUNIET FRA Power Electronics Aspar ART +37.426
11. Aleix ESPARGARO SPA Power Electronics Aspar ART +46.099
12. Colin EDWARDS USA NGM Mobile Forward Racing FTR Kawasaki +48.149
13. Yonny HERNANDEZ COL Ignite Pramac Racing Ducati +49.911
14. Hector BARBERA SPA Avintia Blusens FTR +49.998
15. Danilo PETRUCCI ITA Came IodaRacing Project Ioda-Suter +58.718
16. Luca SCASSA ITA Cardion AB Motoracing ART +58.791
17. Claudio CORTI ITA NGM Mobile Forward Racing FTR Kawasaki +1’08.105
18. Michael LAVERTY GBR Paul Bird Motorsport ART +1’27.230
19. Lukas PESEK CZE Came IodaRacing Project Ioda-Suter +1’31.093
20. Hiroshi AOYAMA JPN Avintia Blusens FTR -1 γύρος
21. Damian CUDLIN AUS Paul Bird Motorsport PBM -2 γύροι

Βαθμολογία αναβατών

1 Marc MARQUEZ 298
2 Jorge LORENZO 280
3 Dani PEDROSA 264
4 Valentino ROSSI 214
5 Cal CRUTCHLOW 179
6 Alvaro BAUTISTA 147
7 Stefan BRADL 135
8 Andrea DOVIZIOSO 127
9 Nicky HAYDEN 111
10 Bradley SMITH 99