Η Γραμματεία Αγώνων θα συνεδριάσει στις 10 Οκτωβρίου για να εξετάσει το νέο συμβάν με πρωταγωνιστή το Marc Marquez και θύμα το συναθλητή του στην Honda, Dani Pedrosa. Πρόκειται για τη φάση που κόστισε στο Dani τον αγώνα και εκμηδένισε κάθε πιθανότητά του για τίτλο.

Θυμίζουμε ότι ο Marquez έχασε τα φρένα, χτύπησε στον πίσω τροχό του Pedrosa, αλλά δεν έπεσε, απλά βγήκε εκτός πίστας, έχασε κοντά δύο δευτερόλεπτα αλλά επέστρεψε και κέρδισε. Ο Dani αντίθετα όμως έπεσε λίγα μέτρα αργότερα από χάισαϊντ, καθώς στη σύγκρουση καταστράφηκε ο πίσω αισθητήρας και το σύστημα traction control της RCV του έπαψε να λειτουργεί σωστά.

Η έρευνα για το συμβάν άνοιξε τη Δευτέρα μετά τον αγώνα, αλλά αμέσως μετά η συνεδρίαση της επιτροπής καθορίστηκε για μετά ένα 10ήμερο, καθώς οι αγωνοδίκες προτιμούν να περιμένουν λίγο. Τι; Τους «Χονταίους» να τα βρουν «εσωτερικά» ίσως;

Η επιτροπή που εξετάζει τέτοια ζητήματα αποτελείται από τέσσερα πρόσωπα. Το Michael Webb (εκπρόσωπο των ομάδων IRTA και διευθυντή Αγώνα), το Franco Hooks (εκπρόσωπο και υπεύθυνο ασφαλείας της FIM), το Loris Capirossi (εκπρόσωπο των αγωνιζομένων) και τον Javier Alonso (εκπρόσωπο της Dorna).

Δεν είναι γνωστό ποίου μέλους η άποψη έχει τη μεγαλύτερη βαρύτητα στη λήψη της κάθε απόφασης, η οποία πάντως στις περισσότερες περιπτώσεις είναι θέμα πολιτικής, καθώς οι κανονισμοί στα ζητήματα αγωνιστικής συμπεριφοράς απαιτούν «ερμηνεία».

Υπάρχει κίνδυνος για το Marquez και το διαφαινόμενο τίτλο; Όχι γιατί δεν θα το επέτρεπε ποτέ η Honda. Το πολύ-πολύ να εισπράξει καναδυό βαθμούς ποινής, καθώς αυτό προβλέπεται για όσους επιδεικνύουν επιπολαιότητα με την οδήγησή τους στον αγώνα, θέτοντας σε κίνδυνο άλλους αναβάτες.

Ο Marc έχει ήδη εισπράξει 2 βαθμούς, στο Silverstone, όταν στο warm-up αγνόησε τις κίτρινες σημαίες, έπεσε και έβαλε σε κίνδυνο τους κριτές που βρίσκονταν μέσα στην πίστα μετά την πτώση του Crutchlow. Δικαιολογήθηκε ότι δεν είδε τις σημαίες, αλλά δεν διαμαρτυρήθηκε.

Αν εισπράξει άλλους 2 πόντους τώρα, θα φτάσει τους 4, πράγμα που σημαίνει ότι θα πρέπει να ξεκινήσει τελευταίος τον επόμενο αγώνα.

Κι αυτή είναι μια «τιμωρία» που έχει γνωρίσει στη Moto2. Πέρσι στη Βαλένθια είχε αναγκαστεί να ξεκινήσει τελευταίος, όταν στα ελεύθερα δοκιμαστικά προκάλεσε την πτώση του Simone Corsi, αλλά είχε ήδη στεφθεί πρωταθλητής.

Για την ιστορία, ο δαιμονικός μικρός κέρδισε και εκείνον τον αγώνα, παρότι έφυγε τελευταίος. Και οι προσπεράσεις του στους πρώτους γύρους είναι κάτι που αξίζει να δει κανείς μια φορά στη ζωή του…

Τώρα τα πράγματα είναι κάπως διαφορετικά. Η διαφορά του από το δεύτερο της βαθμολογίας Lorenzo είναι 39 βαθμοί, και μία παρόμοια ποινή θα μπορούσε, θεωρητικά, να «ξανανοίξει» την υπόθεση του τίτλου για τον αναβάτη της Yamaha.

Αν και με την διαφορά δυναμικού που έχει δημιουργήσει ο μικρός δαίμονας, είναι ικανός ακόμη και για το βάθρο, έστω κι αν ξεκινήσει τελευταίος. Μια τιμωρία που αναμένεται να του επιβληθεί γιατί καλύπτει όλες τις πτυχές: τιμωρεί, δεν ανατρέπει ισορροπίες και (ίσως το κυριότερο…) προσδίδει μεγάλο ενδιαφέρον στη θέαση του αγώνα της Μαλαισίας…

Δείτε φωτογραφίες από το περιστατικό με το Marquez και τον Pedrosa…