Το περασμένο σαββατοκύριακο στην πίστα Sachsenring της Γερμανίας σημαδεύτηκε από τον ασυνήθιστα υψηλό αριθμό πτώσεων.
Το ιατρικό κέντρο και η Clinica Mobile δούλεψαν «στο κόκκινο» για να αντεπεξέλθουν στους τραυματισμούς των αναβατών.
Συνολικά σημειώθηκαν 61 πτώσεις από την Παρασκευή ως και την Κυριακή το απόγευμα. Κάποιοι αναβάτες δε έπεσαν πάνω από μία φορές, όπως οι Cal Crutchlow και Nicky Hayden.
Μόνον στην κατηγορία MotoGP έπεσαν 20 φορές με αποτέλεσμα να αλλάξει η βαθμολογία και ίσως η τροπή του πρωταθλήματος, αφού ανάμεσα στα θύματα των κρύων ελαστικών ήταν οι Dani Pedrosa, Jorge Lorenzo και Andrea Iannone που αναγκάστηκαν να αποσυρθούν από τον αγώνα.
‘Ηδη στη Laguna Seca ο Pedrosa «άφησε» τις πρώτες δοκιμές γιατί δεν αισθανόταν καλά και θέλησε να κρατήσει δυνάμεις, ο Lorenzo ήταν εκτός δεκάδας και ο Iannone δεν συμμετέχει καν.
Πέρυσι οι πτώσεις ήταν 42, ενώ πρόπερσι (2011) ήταν 51. Οι περισσότερες αποδίδονται σε κρύο εμπρός λάστιχο και συνέβησαν στην περιβόητη Κ11 –μια δεξιά στροφή που ακολουθεί μια σειρά αριστερών που κρατούν τις μοτοσυκλέτες υπό κλίση για περισσότερα από 30 δευτερόλεπτα.
Η ιδιόμορφη χάραξη της πίστας περιλαμβάνει μόλις 3 δεξιές στροφές και 10 αριστερές. Έτσι η δεξιά πλευρά του ελαστικού χρησιμοποιείται ελάχιστα και δεν ζεσταίνεται σωστά, με αποτέλεσμα να προσφέρει μικρή πρόσφυση όταν πρέπει να δουλέψει.
Πολλοί αναβάτες MotoGP ζητούν τώρα από την Bridgestone να φέρει ασύμμετρα μπροστινά λάστιχα στις πίστες που διαθέτουν αλληλουχία ομόρροπων στροφών, ώστε να ζεσταίνεται γρήγορα και η πλευρά που δεν χρησιμοποιείται.
Μέχρι τώρα η Brisgestone προσφέρει ασύμμετρα ελαστικά (πιο μαλακή γόμα στην μία πλευρά από την άλλη) μόνον για πίσω.
Οι αναβάτες των κατηγοριών Moto2 και Moto3 χρησιμοποιούν ελαστικά της Dunlop, που ωστόσο δεν τα κατάφεραν καλύτερα. Όμως στις «μικρές» κατηγορίες δεν δίνεται και τόση σημασία σε τέτοια συμβάντα. Εκεί τείνουν να αποδίδονται σε απειρία ή «υπερενθουσιασμό» των αναβατών. Βέβαια στο Sachsenring έπεσαν και οι εξαιρετικά έμπειροι και ώριμοι -ως διεκδικητές του τίτλου- Pol Espargaro και Scott Redding.
Επίσης πολλοί αναβάτες βρέθηκαν στο τέλος του αγώνα με κατεστραμμένα λάστιχα, όπως βλέπετε και στις σχετικές φωτογραφίες της δημοσιογράφου Tammy Gorali, που ανέβηκαν στο Twitter.