Το πιο σίγουρο όταν μιλά κανείς για το Donington είναι να αναφέρει ότι έχει βροχερό καιρό. Τέτοιες ήταν πράγματι οι καιρικές συνθήκες στην εγγλέζικη πίστα όπου την Παρασκευή πραγματοποιήθηκαν τα ελεύθερα δοκιμαστικά του παγκόσμιου Superbike και Supersport. Το απόγευμα υπό άθλιες συνθήκες διεξήχθη και η πρώτη περίοδος χρονομετρημένων δοκιμαστικών.
Και ενώ το πρωί στα ελεύθερα μόλις 5 αναβάτες συμπλήρωσαν γύρο, το απόγευμα όλοι βγήκαν στα χρονομετρημένα, από φόβο μήπως το Σάββατο βρέχει χειρότερα, οπότε να έχουν μια «χρονομέτερηση» εφεδρεία.
Πάντως η πρόβλεψη του Σαββατοκύριακου μιλούσε για καθαρή ηλιοφάνεια, και υπήρχε ελπίδα πως λόγω του παρακείμενου αεροδρομίου East Midlands, έχει μια κάποια αξιοπιστία τέλος πάντων.
Ένας αναβάτης που έπρεπε οπωσδήποτε να οδηγήσει, έστω και σε αυτές τις ακατάλληλες περιστάσεις ήταν ο Leon Haslam. Έχοντας μόλις το ίδιο πρωί λάβει την άδεια των γιατρών να αγωνιστεί, έπρεπε να επιστρέψει το συντομότερο δυνατό στη σέλα της CBR1000RR για να ελέγξει τις δυνάμεις του.
Ο Haslam έχει το πλεονέκτημα να έχει γεννηθεί στην περιοχή. Έχει οδηγήσει περισσότερο από κάθε άλλον στο Donington και ήδη μετά από δύο γύρους είχε κάνει τον 15ο χρόνο, από τους μόλις 19 αναβάτες που συμμετείχαν αυτό το Σαββατοκύριακο.
Η φθορά του WSBK διαρκώς αυξάνεται: μετά την αποχώρηση της «αστείας» ομάδας Effenbert Liberty οι αναβάτες στην εκκίνηση είναι λιγότεροι αναβάτες και από ό,τι στα MotoGP.
Η Dorna ελπίζει ότι με τα νέα μέτρα για μείωση του κόστους θα αυξηθούν οι συμμετοχές, για φέτος όμως φαίνεται πως το WSBK θα υστερεί των MotoGP και σε αυτόν τον τομέα. Ήδη κατά μέσο όρο φέτος σε κάθε αγώνα έχει 5 αναβάτες λιγότερους.
Ευτυχώς στο Donington θα λάβει μέρος και ο Niccolò Canepa, αναβάτης εξέλιξης της Ducati σε μια προσπάθεια να δοκιμαστούν νέα ανταλλακτικά ώστε να επιταχυνθεί η εξέλιξη της πανέμορφης αλλά «αργής» ακόμη 1199R Panigale, με την οποία παλεύει χωρίς τύχη ο Checa.
Σύμφωνα με γερμανικά δημοσιεύματα η Ducati σκέφτεται πλέον να ομολογκάρει την Panigale εκ νέου με νέες προδιαγραφές, για να δώσει ώθηση στην προσπάθεια της ομάδας Alstare.
Αναμενόμενα στην κορυφή των χρόνων βρέθηκε ο Tom Sykes, παρά την πτώση στα χρονομετρημένα Νο1, όταν προς το τέλος της περιόδου άνοιξαν οι ουρανοί.
Αμέσως μετά έπεσε και ο Jules Cluzel, οπότε οι υπόλοιποι αναβάτες δραπέτευσαν αμέσως στα πιτ, μη θέλοντας να ρισκάρουν τη σωματική τους ακεραιτότητα και τη μοτοσυκλέτα τους, ειδικά καθώς ισχύει ο κανόνας της μίας μοτοσυκλέτας.
Στη δεύτερη θέση ανέβηκε ο Jonathan Rea που παρότι γκρίνιαζε για τον δυνατό αέρα, κατάφερε να αποσπάσει το καλύτερο από τη μοτοσυκλέτα του. Donington και Silverstone υποφέρουν από δυνατούς ανέμους, απόρροια της θέσης τους: Έχουν κατασκευαστεί αμφότερες στη θέση παλιών αεροδρομίων.
Στο παγκόσμιο Supersport η κατάσταση εξελίχθηκε παρόμοια. Το πρωί οι αναβάτες απλά βολτάρισαν στην πίστα και το απόγευμα έκαναν μερικούς γύρους παραπάνω για να τη θυμηθούν.
Ο Sam Lowes που επίσης έχει γράψει πολλά χιλιόμετρα στο Donington περίμενε μέχρι τα τελευταία λεπτά της 1ης Χρονομετρημένης Περιόδου για να κάνει τέσσερις γύρους που τον έφεραν με άνεση στην κορυφή των χρόνων.
Οι πραγματικές δυνατότητες των ομάδων όμως άρχισαν να διαφαίνονται από το πρωί του Σαββάτου, οπότε αναμενόταν επιτέλους και ο ήλιος.
Αποτέλεσμα χρονομετρημένων Νο1 Superbike
1 T. SYKES Kawasaki ZX-10R 1’30.278
2 J. REA Honda CBR1000RR 1’31.560 +1.282
3 M. MELANDRI BMW S1000 RR 1’31.571 +1.293
4 S. GUINTOLI Aprilia RSV4 Factory 1’31.792 +1.514
5 D. GIUGLIANO Aprilia RSV4 Factory 1’31.940 +1.662
6 L. CAMIER Suzuki GSX-R1000 1’31.978 +1.700
7 M. FABRIZIO Aprilia RSV4 Factory 1’32.094 +1.816
8 C. DAVIES BMW S1000 RR 1’32.103 +1.825
9 E. LAVERTY Aprilia RSV4 Factory 1’32.242 +1.964
10 L. BAZ Kawasaki ZX-10R 1’32.261 +1.983
11 J. CLUZEL Suzuki GSX-R1000 1’32.677 +2.399
12 N. CANEPA Ducati 1199 Panigale R 1’33.174 +2.896
13 M. NEUKIRCHNER Ducati 1199 Panigale R 1’33.205 +2.927
14 L. HASLAM Honda CBR1000RR 1’33.402 +3.124
15 C. CHECA Ducati 1199 Panigale R 1’33.530 +3.252
16 A. BADOVINI Ducati 1199 Panigale R 1’34.198 +3.920
17 F. SANDI Kawasaki ZX-10R 1’34.405 +4.127
18 A. LUNDH Kawasaki ZX-10R 1’37.334 +7.056
19 V. IANNUZZO BMW S1000 RR 1’38.050 +7.772+
Αποτέλεσμα χρονομετρημένων Νο1 Supesport:
1 S. LOWES Yamaha YZF R6 1’43.642
2 K. SOFUOGLU Kawasaki ZX-6R 1’44.758 +1.116
3 M. SCHOLTZ Suzuki GSX-R600 1’45.294 +1.652
4 G. TALMACSI Honda CBR600RR 1’45.309 +1.667
5 J. KENNEDY Honda CBR600RR 1’45.718 +2.076
6 C. IDDON MV Agusta F3 675 1’45.770 +2.128
7 K. COGHLAN Kawasaki ZX-6R 1’45.873 +2.231
8 R. DE ROSA Honda CBR600RR 1’46.133 +2.491
9 A. ANTONELLI Kawasaki ZX-6R 1’46.141 +2.499
10 A. BALDOLINI Suzuki GSX-R600 1’46.228 +2.586
11 V. LEONOV Yamaha YZF R6 1’47.006 +3.364
12 L. MARCONI Honda CBR600RR 1’47.089 +3.447
13 M. ROCCOLI Yamaha YZF R6 1’47.223 +3.581
14 R. RUSSO Kawasaki ZX-6R 1’47.259 +3.617
15 R. ROLFO MV Agusta F3 675 1’47.292 +3.650
16 D. LINORTNER Honda CBR600RR 1’47.432 +3.790
17 L. SCASSA Kawasaki ZX-6R 1’47.523 +3.881
18 B. MCCONNELL Triumph Daytona 675 1’47.841 +4.199
19 B. NEMETH Honda CBR600RR 1’48.153 +4.511
20 V. IVANOV Kawasaki ZX-6R 1’48.351 +4.709
21 S. MORAIS Honda CBR600RR 1’48.487 +4.845
22 F. MARINO Kawasaki ZX-6R 1’49.032 +5.390
23 R. CECCHINI Honda CBR600RR 1’49.062 +5.420
24 I. TOTH Honda CBR600RR 1’49.069 +5.427
25 A. SCHACHT Honda CBR600RR 1’49.875 +6.233
26 G. RICHARDS Triumph Daytona 675 1’51.392 +7.750
27 T. COVEÑA Kawasaki ZX-6R 1’51.600 +7.958
28 N. CALERO PEREZ Honda CBR600RR 1’52.149 +8.507
29 M. CARR Triumph 675 R 1’53.288 +9.646
30 M. DAVIES Honda CBR600RR 1’55.300 +11.658
31 L. ZANETTI Honda CBR600RR 1’55.373 +11.731
32 S. HORNSEY Suzuki GSX-R600 1’57.397 +13.755
33 Y. POLZER Honda CBR600RR 1’58.829 +15.187