H αναμονή για την έναρξη του πρωταθλήματος φτάνει σε ένα τέλος και μετά τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές στο Κατάρ, η κατάταξη δίνει μια πρώτη εικόνα για τις νέες ισορροπίες στο MotoGP.

O παγκόσμιος πρωταθλητής Jorge Lorenzo ήταν τελικά ο ταχύτερος. Έκανε χρόνο οριακά πιο γρήγορο (58/1000 του δευτερολέπτου) εμπρός από τον αποφασισμένο Cal Crutclow που με τη δορυφορική Yamaha του επιμένει να τοποθετείται μπροστά από τους εργοστασιακούς οδηγούς.

Ωστόσο αυτό που περίμεναν όλοι ήταν τί ψάρια θα πιάσει φέτος ο Rossi με την επιστροφή του στη Yamaha. Και απ’ ότι φαίνεται ήρθε η ώρα ο ιταλός σταρ να κάνει και πάλι ευτυχισμένους τους πολυπληθείς οπαδούς του. Στο μεγαλύτερο διάστημα της χρονομέτρησης ήταν 1ος για να καταλήξει τελικά 3ος δίνοντας υποσχέσεις ακόμη και για τη νίκη στον αγώνα της Κυριακής.

Οι χρόνοι των τριών πρώτων -όλοι με Yamaha- απέχουν μόλις 71/1000 μεταξύ τους όταν ο 4ος είναι 591/1000 πιο πίσω. Ο rookie Marc Márquez μετά από μια θεαματική πορεία στις χειμερινές δοκιμές εξακολουθεί να εντυπωσιάζει και στα χρονομετρημένα. Έκανε τον 4ο χρόνο και είναι το πρώτο Honda και το μοναδικό στην πρώτη πεντάδα.

Γιατί άλλη μία έκπληξη ήρθε και από τον Andrea Dovizioso που έφερε την Ducati του στην 5η θέση, εκεί όπου τερμάτιζε και όταν οδηγούσε για τη Yamaha.

Λόγω της σκόνης που φέρνει ο αέρας από την παρακείμενη έρημο, αρκετοί οδηγοί γνώρισαν την αμμοπαγίδα μετά την έξοδό τους στην πρώτη στροφή της πίστας. Ωστόσο οι απώλειες ήταν μικρές συγκρινόμενες με το ατύχημα του Yonny Hernández. Ο κολομβιανός οδηγός έχασε το μπροστινό ART του που έφερε αρκετές τούμπες πριν διαλυθεί. Ο ίδιος δεν έπαθε το παραμικρό, αλλά ο χρόνος που είχε μέχρι τότε τον άφησε στην 18η θέση.

Πίσω από τους πρώτους πέντε ο Álvaro Bautista έκανε μια αξιοσημείωτη αρχή, φέρνοντας την GO&FUN Honda Gresini στην 6η θέση, μπροστά από τη LCR Honda MotoGP του Stefan Bradl.

Μόλις τον 8ο χρόνο κατάφερε να κάνει ο Dani Pedrosa, ένα δευτερόλεπτο πιο πίσω από τον Lorenzo, επικαλούμενος προβλήματα στην είσοδο της στροφής που τον οδήγησαν να έχει δύο φορές έξοδο από την πίστα. Ωστόσο ο οδηγός της Repsol Honda δεν φημίζεται για τις επιδόσεις του στις πρώτες σειρές ελεύθερων δοκιμών και αναμένεται να αναρριχηθεί στην κατάταξη στις επόμενες.

Μόνο συγκλονιστική μπορεί να χαρακτηριστεί, τέλος, η εμφάνιση του Aleix Espargaró που έφερε την CRT του στην 9η θέση, μόλις 1,1 δευτ. από τον χρόνο του πρώτου και μπροστά από την εργοστασιακή Ducati του Nicky Hayden που ήταν 10ος.