«Φαίνεται πως θα έχουμε συνέχεια αλλαγές, η απόδοση των μοτοσυκλετών, των αναβατών… θα αλλάζει από πίστα σε πίστα», ανέφερε μετά τα επίσημα δοκιμαστικά MotoGP IRTA στο Philip Island ο Jorge Lorenzo. Παρόμοιες ουσιαστικά ήταν και οι δηλώσεις του Valentino Rossi.
Οι δύο αναβάτες της Yamaha που κυριάρχησαν το 2015, πιστεύουν ότι οι ισορροπίες μεταξύ των κατασκευαστών θα διαφέρουν σημαντικά από αγώνα σε αγώνα, φέτος.
Τι σημαίνει αυτό; Πρώτον, φροντίστε να ανανεώσετε τη συνδρομή σας για να παρακολουθήσετε τη σεζόν 2016 που προδιαγράφεται πιο συγκλονιστική και από εκείνη του ’15.
Η μεγάλη κατηγορία υιοθετεί μεγάλες αλλαγές φέτος. Καταρχήν αλλάζει ο προμηθευτής των ενιαίων ελαστικών από την Bridgestone στη Michelin. Επίσης, από εφέτος όλες οι μοτοσυκλέτες φορούν το ενιαίο λογισμικό της Magnetti Marelli που ελέγχει την ECU η οποία ελέγχει τα ηλεκτρονικά της μοτοσυκλέτας.
To ενιαίο λογισμικό είναι σαφώς κατώτερο από τα «χειροποίητα εργοστασιακά» που χρησιμοποιούσαν οι ομάδες μέχρι πέρσι. Απότοκο των αλλαγών είναι ότι τα δεδομένα που έχουν από χρόνια συλλέξει οι ομάδες για κάθε πίστα να καθίστανται… άχρηστα. Κάθε ομάδα σε κάθε αγώνα θα ξεκινά να ρυθμίζει τη μοτοσυκλέτα της αν όχι από το μηδέν, τότε λίγο πιο ψηλά.
Θυμίζουμε ότι αν ο Lorenzo πήρε τον τίτλο πέρυσι, το οφείλει και στο ότι η ομάδα του είναι πάμπολα χρόνια δεμένη. Διαθέτοντας δε έναν θησαυρό δεδομένων, κατάφερνε σε κάθε αγώνα να στήνει εξαιρετικά τη μοτοσυκλέτα του και μάλιστα πολύ γρήγορα, πράγμα που συχνά του απέφερε την pole position, από την οποία δεν χάνει ο JLo, όταν η μοτοσυκλέτα του είναι σεταρισμένη όπως του αρέσει.
Τώρα όλα αλλάζουν. Στις δύο από τις τρεις επίσημες δοκιμές που έχουν ήδη διεξαχθεί (Μαλαισία και Αυστραλία) είχαμε δύο διαφορετικές μάρκες στην κορυφή των χρόνων. Στην Μαλαισία κυριάρχησαν οι Yamaha. Μάλιστα η υπεροχή του Lorenzo που γύρισε σχεδόν ένα δευτερόλεπτο πιο γρήγορα από όλους, οδήγησε σε προφητείες για εύκολη επικράτηση των Yamaha εφέτος.
Ακολούθησε όμως η δοκιμή στην «ανορθόδοξη» πίστα της Αυστραλίας. Στο παρωκεάνιο Philip Island ταχύτερος αναδείχτηκε ο ταλαντούχος Maverick Vinales με την Suzuki. Και πίσω του είδαμε τον Marquez με τη “δύσκολη” Honda. Ο Lorenzo έκανε στο τριήμερο αυτό τον 16ο,τον 3ο και τον 9ο χρόνο πράγμα που τον καταπόντησε στην 9η θέση της κατάταξης σταθερότητας με μέσο όρο 9,3 (16+3+9/3).
Η Ducati προσαρμόστηκε πολύ γρήγορα στο ενιαίο λογισμικό. Κι αν αυτό δεν φαίνεται στα γυρολόγια, είναι γιατί οι αναβάτες της προσπαθούν να συνηθίσουν ακόμη τις αλλαγές της φετινής Desmosedici. Έτσι έχουμε το ασυνήθιστο φαινόμενο, να αναδεικνύονται οι δορυφορικοί αναβάτες με τις παλιές GP14.2 ταχύτεροι των εργοστασιακών με την GP16.
Έχοντας εξηγήσει όλα αυτά, καταλαβαίνει κανείς γιατί η δήλωση Lorenzo αντικατοπτρίζει πιθανότατα την πραγματικότητα, τουλάχιστον μέχρι το πρώτο μισό της σεζόν.
«Σε κάποιες πίστες θα έχουμε πλεονέκτημα, σε άλλες όμως θα έχουμε προβλήματα. Πρέπει να κατανοήσουμε τι χρειάζεται για να γίνουμε πιο ανταγωνιστικοί, όπως ήμαστε στην Sepang».
Πιο σταθερός από τον Lorenzo στις δύο πρώτες δοκιμές ήταν ο Rossi, κάτι που συνήθως ισχύει αντίστροφα. O Ιταλός δήλωσε: «Νομίζω πως η ισορροπία μεταξύ των διαφόρων μοτοσυκλετών θα μεταβάλλεται από πίστα σε πίστα. Για τον λόγο αυτόν θεωρώ σημαντικές τις δοκιμές στις τρεις διαφορετικές πίστες».
Εννοώντας πως, αν καταφέρουν να βρουν στις τρεις αυτές πολύ διαφορετικές μεταξύ τους πίστες το βασικό σετάρισμα πριν την έναρξη της σεζόν, θα έχουν καταλάβει πώς να προσαρμόζουν την Μ1 σε όλες τις πίστες.
Στην πίστα του Qatar ήταν και πάλι ο Lorenzo και η Yamaha εκείνοι που επικράτησαν με τη Honda να δείχνει οτι ακόμη αναζητά το δρόμο της. Στην πίστα του Qatar θα γίνει και πρώτος αγώνας της σεζόν, στις 20 Μαρτίου.
Θανάσης Χούντρας